Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проблемне питання.

Слово вчителя.

- Надійшла весна. З далекого вирію повертаються птахи. Ось летять ключем горді птахи, провісники весни – лебеді. Летять низько-низько над хатою, тому маленькому Михайликові здається, що вони «струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів». Хлопчикові теж хочеться полетіти за чудесними птахами. «А віща скрипка і срібний відгомін бринять, єднаються над моїм дитинством, піднімають на крила мою душу, забирають її в нерозгадану далину. І хороше, і дивно, і радісно стаємені, малому, у цім світі », - так згадує дитинство Михайло Стельмах. Повість «Гуси-лебеді летять» переносить нас у дитинство письменника, яке пройшло вподільському селі Дяківці, неподалік від річки Південний Буг, що несе свої води у Чорне море. Власне дітище Михайло Стельмах присвятив батькам – Ганні Іванівні та Панасу Дем’яновичу: «Моїм батькам – Ганні Іванівні та Панасу Дем’яновичу з любов’ю і зажурою».

- Чому автор назвав свою повість «Гуси-лебеді летять»?

3. Робота з підручником. Теорія літератури.

- Пригадайте, який твір називають автобіографічним? (Автобіографічним називають твір, головним героєм якого сам автор ). - Що підсилює відчуття, що автор описує своє дитинство? (Розповідь від першої особи). - У якому часі ведеться розповідь? (Письменник веде розповідь то в теперішньому, то в минулому часі. Від цього читач уявою ніби переноситься колишнього в сьогодення). – Як ви думаєте, чому автобіографічні твори є джерелом відомостей про видатних письменників? – Що з цього приводу говорив Тарас Шевченко? (Т.Шевченко про це сказав: «Історія мого життя – частина історії моєї батьківщини»). - З яких часів відомі автобіографічні твори у світовій літературі? (У світовій літературі автобіографічні твори відомі з часів Юлія Цезаря). – Хто започаткував цей жанр в українській літературі? (В українській літературі жанр започаткований «Поученієм Володимира Мономаха»).

4. Екскурс у минуле «Україна на початку 20-х років ХХ століття». Повідомлення групи істориків.

- Події у повісті М.Стельмаха відбуваються в Україні на початку 20-х роківХХ століття.

Після завершення революції (1917 року) і громадянської війни політичне й соціально – економічне становище України було надзвичайно важким. Майже сім років воєн і громадянської смути довели Україну до стану руїни. Загинуло близько 1,5 мільйонаосіб. Через нестатки й розруху сотні тисяч людей залишали міста, йдучи до сіл у пошуках хліба. Практично припинилося виробництво товарів. У 1921 році промислове виробництво становило лише 5–10 % довоєнного. Не працювали цілі галузі виробництва. Найбільша частина України з населенням майже 40 мільйонів стала об’єктом небаченого за своїми масштабами експерименту, якиймав на меті побудову найпередовішої у світі економічної та політичної системи.

Одним із перших кроків у 1919 році на цьому шляху стала запроваджена в роки громадянської війни політика „воєнного комунізму”. Відповідно до неї проводилася націоналізація всієї промисловості й торгівлі, на селі запроваджувалася продрозкладка, за якою селянам залишали мінімальні норми продовольства, решта ж відбиралася державою. Заборонялися гроші, приватна торгівля, уводилася обов’язкова трудова повинність. Запроваджувався розподіл продуктів за картковою системою. Унаслідок цього економічна й політична криза ще більше поглибилася. Війна, „воєнно-комуністичні” методи та розруха майже знищили торгівлю, убивали найменші економічні стимули до продуктивної праці й ефективного господарювання, руйнували грошову систему, призвели до зростання безробіття, викликали масове невдоволення.

Ситуацію ускладнили засуха 1921 року й голод, який стався в Україні у 1921–1923 роках. Головною його причиною були не лише засуха, але й наслідки політики „воєнного комунізму”, тих примусових методів, за допомогою яких більшовицька влада домагалася виконання нереальних планів хлібозаготівель, незважаючи на неврожай, який охопив у 1921 році південні, степові райони України. Особливо тяжке становище склалося в Катеринославській, Запорізькій, Одеській і Миколаївській губерніях. Це були райони, які до Першої світової війни слугували головними експортерами хліба. Голодувало близько 7 мільйонів люду. Лютувала епідемія холери.Голоду можна було уникнути, якби влада своєчасно подбала про перерозподіл ресурсів, які тоді були в її розпорядженні. Цього, однак, не було зроблено: Москва вимагала хліба для промислових центрів Росії. У той же час на територію України прибуло близько 440 тисяч переселенців із голодуючих районів Росії.

 
 

Значна частина населення мирилася з політикою „воєнного комунізму” в час війни, але не хотіла сприймати „надзвичайних” заходів радянської влади у мирний час. Розпочалися селянські повстання проти політики радянської влади, зокрема виступила армія Махна, застрайкували робітники. Загострилися суперечки в більшовицькій партії щодо шляхів подальшого розвитку країни. Таким чином, хоч ці виступи нещадно придушувалися, проте стало очевидним, що політику „воєнного комунізму” необхідно міняти йіти на поступки, особливо селянам.

 
 

З 1922 року Україна увійшла до складу СРСР , який проіснував до 1991 року.


Читайте також:

  1. Грошові кошти — готівка, кошти на рахунках у банку та депозити до запитання.
  2. Друге питання. Елементи та ознаки складу злочину
  3. Друге питання. Одиничний злочин як складовий елемент множинності злочинів. Види одиничних злочинів.
  4. Друге питання. Структура суспільних відносин і визначення механізму заподіяння шкоди об'єкту злочину
  5. Друге питання. Суспільно небезпечне діяння (дія чи бездіяльність) як обов’язкова ознака об’єктивної сторони.
  6. Експертиза вогнепальної зброї вирішує ідентифікаційні та неідентифікаційні питання.
  7. Запитання.
  8. Запитання.
  9. Запитання.
  10. І Питання. Етнопсихологія як галузь наукових та психологічних знань
  11. ІІ Питання. Предмет етнопсихології
  12. ІІІ Питання. Звязок етнопсихології з іншими науками




Переглядів: 721

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зачитування вчителем уривка з листа Максима Рильського до Михайла Стельмаха. | Робота у творчих групах.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.