Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Робота у творчих групах.

-При підготовці до уроку клас було поділено на творчі групи. Група літературознавців отримала таке завдання.

Завдання для групи «Літературознавці»:дослідити ознаки автобіографічності повісті, з’ясувати, хто з близького оточення М.Стельмаха мав вплив на формування його особистості та становлення як письменника. Власні пошуки підтвердити цитатами з повісті. Учнівська презентація «Автобіографічність повісті «Гуси-лебеді летять».

6. Робота з текстом (І розділ).

- Як розпочинається повість? Знайдіть елементи казковості на початку повісті.

- З якою метою хлопчик хоче стати чародієм?

- Що сказав про приліт лебедів дід Дем’ян?

- Які ключі має сонце? Як йому вдається ними відмикати землю?

- У яких краях хочеться побувати Михайликові?

- Чому хлопчик не може піти в ліс?

- З якою метою Михайлика відправили в церкву? Чим він був вражений?

- Доведіть, що однокрила качка уміла розбиратися в людях.

- Прокоментуйте слова дядька Себастіяна: «Найшов забавку! Краще було б, дитино, аби ні ми, ні ви не знали цих забавок».

- Отже, про що розповідається в першому розділі?

- Визначте тему першого розділу повісті. (Відображення приходу весни, її вплив на життя селян; знайомство з родиною Михайлика ).

6.1. Філологічна хвилинка «На острові мовних скарбів».

- Знайдіть, який синонімічний ряд використовує письменник до слова «лаяти». («І що це за мода пішла: не встигнеш босоніж вискочити з хати, як одразу сварять, а то й духопелять тебе…, затюкають…»).

- Як називала мама сина, коли сердилася на нього? («…і називають махометом вариводою, лоботрясом»; «спершу з мене вибивали дурування і примовляли, який я бузувір, опришок, урвиголова, харциз, каламут і навіть химород»).

- Як описує М.Стельмах зимові дитячі розваги? («…і вже росте отакенна купа, в якій усе регоче, верещить, клубочиться, видирається наверх і жужмом котиться вниз»).

- Знайдіть і зачитайте, які фразеологізми та прислів’я використано в першому розділі? (Вухналі кувати зубами; птиця також боса ходить і не журиться; сорока на крилі принесла).

- З якою метою вводить письменник у текст повісті таку лексику?

7. Підсумок першої 30-хвилинки.

- Коли відбуваються події в повісті Михайла Стельмаха?

- Які події відбувалися в той час на Україні?

- Чому повість «Гуси-лебеді летять» є автобіографічною? Хто вплинув на формування особистості письменника?


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. VI. Домашня робота.
  4. VI. Практична робота .
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 527

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблемне питання. | Слово вчителя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.