МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Робота у творчих групах.-При підготовці до уроку клас було поділено на творчі групи. Група літературознавців отримала таке завдання. Завдання для групи «Літературознавці»:дослідити ознаки автобіографічності повісті, з’ясувати, хто з близького оточення М.Стельмаха мав вплив на формування його особистості та становлення як письменника. Власні пошуки підтвердити цитатами з повісті. Учнівська презентація «Автобіографічність повісті «Гуси-лебеді летять».
6. Робота з текстом (І розділ). - Як розпочинається повість? Знайдіть елементи казковості на початку повісті. - З якою метою хлопчик хоче стати чародієм? - Що сказав про приліт лебедів дід Дем’ян? - Які ключі має сонце? Як йому вдається ними відмикати землю? - У яких краях хочеться побувати Михайликові? - Чому хлопчик не може піти в ліс? - З якою метою Михайлика відправили в церкву? Чим він був вражений? - Доведіть, що однокрила качка уміла розбиратися в людях. - Прокоментуйте слова дядька Себастіяна: «Найшов забавку! Краще було б, дитино, аби ні ми, ні ви не знали цих забавок». - Отже, про що розповідається в першому розділі? - Визначте тему першого розділу повісті. (Відображення приходу весни, її вплив на життя селян; знайомство з родиною Михайлика ). 6.1. Філологічна хвилинка «На острові мовних скарбів». - Знайдіть, який синонімічний ряд використовує письменник до слова «лаяти». («І що це за мода пішла: не встигнеш босоніж вискочити з хати, як одразу сварять, а то й духопелять тебе…, затюкають…»). - Як називала мама сина, коли сердилася на нього? («…і називають махометом вариводою, лоботрясом»; «спершу з мене вибивали дурування і примовляли, який я бузувір, опришок, урвиголова, харциз, каламут і навіть химород»). - Як описує М.Стельмах зимові дитячі розваги? («…і вже росте отакенна купа, в якій усе регоче, верещить, клубочиться, видирається наверх і жужмом котиться вниз»). - Знайдіть і зачитайте, які фразеологізми та прислів’я використано в першому розділі? (Вухналі кувати зубами; птиця також боса ходить і не журиться; сорока на крилі принесла). - З якою метою вводить письменник у текст повісті таку лексику? 7. Підсумок першої 30-хвилинки. - Коли відбуваються події в повісті Михайла Стельмаха? - Які події відбувалися в той час на Україні? - Чому повість «Гуси-лебеді летять» є автобіографічною? Хто вплинув на формування особистості письменника? Читайте також:
|
||||||||
|