МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
План лекції1. Цілі ціноутворення. 2. Види цінових стратегій. 3. Поняття цінових ліній. Діапазон цін. Домашнє завдання: 1. вивчити конспект, (10) с.78 – 95, 2. відповіді на запитання с. 94, 3. підготовка рефератів. І. Основні категорій і поняття Цілі діяльності – конкретні результати стану підприємства, що можуть бути досягнуті за сприятливих умов, критерії для оцінки реалізації тієї або іншої стратегії. Місія фірми – ринкова можливість задовольнити потребу в даному виді товарів і послуг в умовах конкуренції. Стратегія цінового лідера – установлення ціни залежно від цінової стратегії конкурентів стосовно даного товару. Ця стратегія сковує ініціативу фірми у виборі власної стратегії. Стратегія конкурентних цін – це цінова війна з конкурентами за допомогою встановлення найбільш низьких цін. При цій стратегії треба бути упевненим, що різке зменшення цін приведе до підвищення частки ринку і значно не знизить прибутку фірми. Стратегія нестабільних цін – установлення різних цін для різних ринків залежно від ситуації на ринку і попиту на товар. Стратегія дискримінаційних цін припускає встановлення найвищих цін і сегментацію ринку. Такою стратегією найчастіше користуються фірми_монополісти. Стратегія єдиних цін– установлення єдиних цін для всіх споживачів. Стратегія гнучких цін – установлення різного рівня цін залежно від можливості покупця оплатити товар і уміння фірми торгувати. Стратегія стабільних (стандартних) цін – продаж товарів за стабільними цінами протягом визначеного періоду часу (найчастіше це передоплата за пресу, оплата громадського транспорту і т.п.). Стратегія престижних цін – продаж товарів за високими цінами тим сегментам ринку, що особливу увагу приділяють якості товару й товарній марці, чутливо реагують на фактор престижності і мають низьку еластичність попиту. Стратегія неокруглених цін – установлення цін нижче округлених значень. Стратегія цін масових закупівель – припускає знижки під час продажу товарів у більшій, ніж звичайно, кількості й застосовується, коли необхідно збільшити споживання даних товарів, привернути увагу покупців або очистити склад від цих товарів. Стратегія відповідності рівня ціни якості товару – установлення ціни на високому рівні, що відповідає високому рівню якості продукції й іміджу, що формується фірмою. Стратегія диференційованих цін передбачає встановлення знижок або надбавок до середнього рівня цін для різних ринків та їх сегментів. ІІ. Короткий виклад теми Розробка стратегій ціноутворення починається з чіткого визначення цілей. Існує чотири основні мети ціноутворення: 1) мета, яка базується на збуті (орієнтація на високий рівень обсягів реалізації та збільшення частки ринку); 2) мета, яка базується на прибутках (передбачає три напрями: - одержання максимального прибутку на протязі визначеного прибутку; - стабільний прибуток на декілька років; - швидке одержання прибутку); 3) мета, яка базується на середньому рівні витрат, або повних витрат(базується на витратах та отриманні певного доходу: при повних - прибутку, при середніх витратах - маржинального доходу); 4) мета, яка базується на існуючому становищі.(орієнтована на запобігання спадів у збуті та зменшення впливу зовнішніх сил). Фактори, які визначають можливості цінової стратегії: - реальні витрати і прибуток; - цінність товару для споживача; - цінність товару у порівнянні з конкурентними товарами; - сегментація ринку (умовний поділ ринку); - реакція конкурентів; - маркетингові дії фірми; - загальна цінова політика підприємства. Складовою частиною політики цін є розробка цінової стратегії підприємства. Стратегія ціноутворення— це основні напрями, заходи та методи, за допомогою яких може бути досягнута визначена мета цінової політики. Існує 5 етапів розробки цінової стратегії: - встановлення цілей цінової стратегії; - загальна політика ціноутворення; - вибір цінової стратегії (виду); - вибір методу (цінова політика); - врахування факторів, які впливають на ціноутворення; - реалізація цінової стратегії; - аналіз і її корегування у процесі пристосування до ринкових умов. Існує багато цінових стратегій, які можна об'єднати у три групи: 1 стратегія низьких цін; 2 стратегія високих цін; 3 стратегія нейтральних (середніх) цін. Кожну з груп об'єднує різні види конкретних стратегій. Типовими видами першої групи стратегії є стратегія виживання та стратегія цінового прориву. Стратегія виживанняхарактерна для підприємств, які мають більш потужних конкурентів, а ринок продукції, яку вони випускають, перенасичений (попит перевищує пропозицію). В цих умовах підприємство повинно застосовувати цінові знижки і відповідно зниження прибутку, така стратегія не може бути довгостроковою. Стратегія цінового проривухарактерна для підприємств, які мають можливість значно зменшити витрати і підвищити якість продукції. Спираючись на низькі ціни, підприємство має можливість суттєво збільшувати обсяг реалізації і тим самим витіснити з ринку слабкіших конкурентів. Ефективність стратегії низьких цін залежить від таких чинників: 1. від еластичності попиту (чим вища еластичність, тим більша ефективність стратегії); 2. від структури витрат на виробництво (ефективність стратегії низьких цін буде більшою, коли у ціні товару частка змінних витрат незначна); 3. від рівня конкуренції (ефективність стратегії буде більшою, якщо конкуренти не можуть відповісти відповідним зниженням ціни). Найпоширенішими видами стратегії високих цін є стратегія «зняття вершків» та стратегія лідерства за якістю товару. Сутність стратегії «зняття вершків» полягає у тому, що спочатку на продукцію встановлюється максимально висока ціна, за якою вона може бути реалізована на певному сегменті ринку, після чого збут за даною ціною почне зменшуватись, підприємство зменшить ціну з метою приваблення нових клієнтів, це дає змогу у кожному сегменті ринку отримати максимальну величину прибутку. Існує чотири типи сегментів ринку: 1) економічний, де споживачі мають високу чуттєвість до ціни, якості та асортименту товару; 2) персоніфікований, де споживачі приділяють більше уваги не ціні, а оформленню продукції, обслузі; 3) етичний, де споживачі не звертають увагу на ціну товару, а підтримують імідж певної фірми і купують товари знайомих фірм; 4) апатичний, де споживачу головне зручність покупок, а не ціна. Стратегію лідерства за якістю товару підприємство використовує, коли воно має сприятливі умови для впровадження досягнень НТП, це дає можливість підприємству випередити конкурентів у виробництві нової високоякісної продукції. В таких умовах встановлення високих цін на товар або продукцію зумовлюється необхідністю відшкодування значних витрат, які пов'язані з проведенням науково-дослідних і конструкторських розробок. Ефективність стратегії високих цін залежить від таких чинників: 1) еластичність попиту (ефективність стратегії високих цін буде більшою, коли попит буде нееластичним); 2) від структури витрат на виробництво (ефективність стратегії високих цін буде більшою, коли у цінах на товар основну частину будуть складати змінні витрати); 3) від рівня конкуренції (ефективність стратегії високих цін буде більшою, коли у підприємства є певні захисні бар'єри, які не дають змогу конкурентам проникнути на його сегмент ринку). Захисні бар'єри- це захист товарів патентами, високою репутацією фірми, ефективними каналами збуту, неможливістю конкурентів освоїти аналогічний вид продукції. Встановлення високого рівня ціни на первісній стадії реалізації має для підприємства дві важливі переваги: • у випадках допущення помилок - завжди можна зменшити ціну; • стратегія високих цін створює у покупців образ товару високого ґатунку. В залежності від включення в собівартість продукції по обсягам виробництва усі витрати підприємства поділяються на постійні і змінні. Постійні витрати - це витрати, розмір яких не змінюється зі зміною обсягів виробництва, до них належить амортизація, орендна плата, плата за електропостачання і таке інше. Змінними є витрати розмір яких змінюється прямопропорційно зміні обсягів виробництва, до таких витрат належать відрядна заробітна плата, сировина і матеріали та ін. Читайте також:
|
||||||||
|