МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пошук на основі логіки (булева логіку).У попередніх лекціях ми розглядали рішення задачі про вовка, козу і капусту методом пошуку в просторі станів. Між тим, в літературі ця задача називається логічною. Отже, її рішення повинно бути отримано шляхом умовиводів. Спробуємо застосувати пропозіціонную логіку (булеву логіку) для знаходження рішення. Позначимо стану вовка, кози, капусти і фермера змінними О, С і Б відповідно і присвоїмо їм значення «істина» або логічна одиниця, якщо вони знаходяться на лівому березі, і «брехня» або 0, якщо на правому. Тоді стартове стан буде "= 1, О = 1, С = 1, Б = 1, а кінцеве -" = 0, О = 0, С = 0, Б = 0. Забороненими станами будуть наступні: "О-Б - вовк і коза на лівому березі, фермер - на правом; ОС-Б - коза і капуста на лівому березі, фермер - на правом; - "-ПРО - вовк і коза на правому березі, фермер - на лівому; - "-ПРО - коза капуста на правому березі, фермер - на лівому. Для вирішення цього завдання потрібні вхідні і вихідні змінні. Позначимо "1, О1, С1 і Б1 в якості вихідних змінних. Рішення задачі в логіці першого порядку має виглядати наступним чином: ^, О, С, Е) => (" 1, О1, С1, Б1) = (0,0 , 0,0). На жаль, ця задача не вирішується за один крок, тому рішення буде полягати в послідовності перетворень змінних ", О, С, Б в" 1, О1, С1, Б1. При переміщенні з лівого на правий берег не повинні бути істинними вирази "1О1 або О1С1. (Б & "&-О-С) => (Б1 = 0, = 0, О1 = О, С1 = С) - фермер везе вовка; (Б & О) => (Б1 = 0, "1 = О1 = 0, С1 = С) - фермер везе козу. Конфлікту бути не може в принципі, так як вовк не їсть капусту; (Б & З & - "-О) => (Б1 = 0, С1 = 0," 1 = "" О1 = О) - фермер везе капусту. Спробуємо тепер виразити у вигляді булевої функції умова переміщення фермера з правого берега на лівий без вантажу. Це можливо в тому випадку, якщо фермер знаходиться на правому березі (-Б), і з його відходом звідти вовк не з'їсть козу (- "-О), а коза - капусту (-О-С): (-Б & - "-О &-О-С) => (" 1 = О1 = О, С1 = С, Б1 =-Б). Таким же чином можна написати булеві функції для вирішення конфліктів на правому березі. Об'єднавши всі ці імплікації за допомогою диз'юнкції, отримаємо універсальну функцію для одного кроку вирішення цього завдання, щоправда, без усунення повторюваних станів. Зауважимо, що написання цих функцій є досить копітку роботу, причому для іншої задачі ці функції повинні бути написані заново. Формалізація вирішення подібних завдань може бути досягнута використанням таблиць істинності. Випишемо всі можливі комбінації змінних:
Тепер видалимо з таблиці рядки, відповідні забороненим комбінаціям. До таких відносяться вищеперелічені "ІОІ-РІ, ОЮ-БІ, -" І-ОІРІ, - "І-ОІРІ, а також такі, в яких змінюється стан більш, ніж одній із змінних О, С (за умовою завдання на борт можна взяти більше одного вантажу), або не змінюється стан змінної Б (без човна переправитися не можна), або човен і вантаж рухаються в протилежному напрямку (одна з змінних змінюється з 0 на І, а Б - з І на 0 і навпаки). Також з таблиці можна видалити рядки, що не відповідають кінцевої мети (рух човна порожняком з лівого берега на правий). Таким чином, вихідна таблиця з 256 рядків перетворюється в таблицю з І0 рядків:
Пошук рішення на основі таблиці істинності полягає в наступному: Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|