Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Технічне обслуговування головної передачі, диференціала ведучого моста

У середнього ведучого моста автомобілів підвищеної прохідності, як і в заднього, з головна передача і диференціал. У зв'язку з тим що передні колеса є одночасно напрямними, крутний момент від диференціала до маточини цих коліс повинен передаватися під змінним кутом. Кінці півосей за допомогою карданів рівних кутових швидкостей з'єднані з приводними валами коліс. Кардан рівних кутових швидкостей складається з двох фасонних кулакіз з овальними канавками, однієї центруючої і чотирьох ведучих кульок. Центруюча кулька встановлена на пальці, застопореному шпилькою, яка проходить через отвір в одному з кулаків. Особливість цього зчленування порівняно із зчленуваннями карданної передачі, які мають хрестовину, полягає в тому, що крутний момент можна передавати під значно більшим кутом (до 86°). Приводний вал ГАЗ-66 установлюють на бронзовій втулці всередині порожнистої поворотної цапфи. Кінець вала має шліци, які входять у фланець, з'єднаний з маточиною коліс. Маточина встановлена на порожнистій поворотній цапфі на двох роликових конічних підшипниках. Поворотна цапфа прикріплена до рознімного корпусу, встановленого на конічних роликових підшипниках шворнів. Шворні приварені до сферичної поверхні кожуха півосі. Для регулювання підшипників шворнів під кришками підшипників установлені регулювальні прокладки. В автомобілі ЗИЛ-131 два задні ведучі мости. У середнього моста автомобіля ЗИЛ-131 ведучий вал головної передачі із закріпленою на ньому малою конічною шестірнею виготовлено наскрізним. Він установлений спереду на роликовому циліндричному підшипнику в приливі картера, а ззаду — на двох конічних роликових підшипниках , корпус яких закріплено у фланці в картері і закритий кришкою . На обох зовнішніх кінцях вала гайками закріплено на шліцах фланці 23 карданних шарнірів карданної передачі привода ведучих мостів. Щодо решти деталей, то конструкція середнього і заднього ведучих мостів однакова. В автомобілі Урал-375Д усі ведучі мости мають взаємозамінні подвійні головні передачі і диференціали а конічними сателітами. На повністю розвантажених півосях переднього ведучого моста встановлюють шарніри однакових кутових швидкостей дискового типу. На автомобілі КрАЗ-255В обидва задні ведучі мости мають однакову конструкцію з подвійною головною передачею і диференціалом, які розміщені в окремому чавунному картері, прикріпленому до картера заднього моста. На півосях переднього ведучого моста встановлюють шарніри однакових кутових швидкостей дискового типу . Для мащення головних передач і диференціалів застосовують автомобільне трансмісійне масло. У легкових і вантажних автомобілях для мащення гіпоїдної передачі необхідно використовувати спеціальне гіпоїдне масло різних марок. Якщо не дотримуватися цього правила, передача може вийти з ладу. Для легкових автомобілів застосовують гіпоїдне масло ТАД-17, для вантажних — ТС-14 з присадкою Хлореф-40.

Механізм блокування міжосьового диференціала встановлюють у верхній частині його картера. Він призначений для примусового блокування диференціала під час руху по слизьких і розмоклих ґрунтових дорогах.Особливості будови переднього і середнього ведучих мостів.

Передаточне число головної передачі —4,1. Диференціал має тільки два сателіти , які встановлено на осі , закріпленій на коробці диференціала. Півосі фланцеві. Зовнішні кінці півосей встановлені на кулькових підшипниках 7 у кожухах 17 півосей. Внутрішній кінець півосі з'єднаний шліцами з шестірнею, установленою в коробці диференціала. Піввісь утримується в гнізді картера стальною пластиною 13, яка притискує зовнішнє кільце підшипника 7. Пластину разом з гальмовим щитом кріплять чотирма болтами до торця фланця наконечника картера моста. Будова ведучих мостів повнопривідних автомобілівМіжосьовий диференціал. При встановленні двох задніх мостів на деяких вантажних автомобілях (КамАЗ та ін.) застосовують міжосьовий диференціал, який забезпечує рівномірний розподіл крутного моменту до обох мостів, а також дає можливість обертатися колесам мостів з різною частотою, коли вони по нерівностях дороги проходять неоднакові шляхи. Іноді міжосьовий диференціал застосовують не тільки для встановлення двох задніх мостів, а й на повноприводних двовісних автомобілях (ВАЗ-2121 «Нива»). Коробка диференціала наглухо з'єднана з ведучим валом , який установлено на кульковому підшипнику у кришці, прикріпленій до корпусу. На шліцах ведучого вала гайкою закріплено фланець 1, який через карданний шарнір з'єднаний з головним карданним валом. У коробці диференціала між її половинами закріплена хрестовина із встановленими на ній сателітами . Сателіти входять у зачеплення з боковими шестірнями. Передня бокова шестірня , яка своєю маточиною сидить у виточці хрестовини, шліцами з'єднана із наскрізним валом привода другого заднього ведучого моста. Задній кінець цього вала розміщений у кульковому підшипнику , закріпленому кришкою в задній частині картера головної передачі. На шліцах зовнішнього кінця розміщено фланець для кріплення переднього карданного шарніра карданного вала привода другого ведучого моста.

Диференціал дає можливість ведучим колесам обертатися з різною швидкістю на поворотах і під час руху автомобіля по нерівній дорозі. Диференціал складається з коробки 4, в якій установлена хрестовина 3. На неї надіто чотири шестірні 2, так звані сателіти. Вони входять у зачеплення з двома шестірнями 1 півосей 7. Поки обидва колеса проходять однаковий шлях, сателіти, обертаючись разом з коробкою диференціала, приведуть у рух обидві шестірні 1. Навколо своєї осі сателіти не обертаються. Коли ж одна з шестерень 1 уповільнить рух, сателіти почнуть прокручуватися навколо осей хрестовини і примусять іншу шестірню І, з'єднану з піввіссю, швидше обертатися. Півосі з'єднують диференціал з ведучими колесами і приводять їх у дію. Кожна піввісь 7 з'єднана одним кінцем з шестірнею 1, а другим — з маточиною колеса. Головна передача, диференціал і приводні вали розміщені в стальному картері, вентиляція якого здійснюється через сапун 3.

Ведена циліндрична шестірня кріпиться до коробки диференціала і разом з нею встановлюється на двох кулькових конічних підшипниках. Перевага подвійної головної передачі, яка застосовується на деяких вантажних автомобілях, порівняно з одинарною полягає в тому, що вона дає можливість при великих передаточних числах дещо зменшити зовнішні розміри середньої частини картера заднього моста і цим підвищити дорожній просвіт автомобіля (відстань від його нижчої точки до дороги). Диференціал

Основні частини її: ведуча 5 і ведена 1 конічні, ведуча 4 і ведена 2 циліндричні шестірні. Вал ведучої конічної шестірні встановлюють у стакані картера редуктора на двох конічних роликових підшипниках, вал веденої конічної і ведучої циліндричної шестерень також обертається на двох конічних роликових підшипниках. Ведена циліндрична шестірня прикріплена до коробки диференціала і разом з нею встановлена на двох роликових конічних підшипниках.

Головна передача призначена для збільшення тягового зусиля і передачі обертового(крутного) моменту під кутом 90 градусів від карданної передачі на півосі.

Головна передача автомобіля являє собою редуктор, який зменшує частоту обертання ведучих коліс порівняно з карданним валом. Головна передача, що складається з однієї пари конічних шестерень, називається одинарною, а з двох пар шестерень — конічної і циліндричної — подвійною.


Вал 2 ведучої шестірні 4 встановлюють на двох конічних 3 й одному циліндричному 16 роликових підшипниках. Ведена шестірня 5 прикріплена до коробки диференціала. Коробка складається з двох половин 10 і 11 і разом з шестірнею 5 обертається на двох конічних роликових підшипниках 9, закріплених у гніздах картера 15 редуктора за допомогою кришок 12.
У головній передачі застосовують гіпоїдне зачеплення шестерень. Особливість його полягає в тому, що осі ведучої і веденої шестерень не перетинаються, оскільки вісь ведучої шестірні знаходиться нижче від осі веденої. Перевага гіпоїдної передачі порівняно із звичайною конічною полягає в більш плавному зачепленні і безшумній роботі шестерень.
Передаточне число головної передачі — 6,83.
Подвійна головна передача автомобіля ЗИЛ-130

Диференціал:а—деталі; б—схема дії; 1 — сателіти; 2 — шестірні півосей (приводних валів); З— хрестовина; 4— коробка диференціала; 5 і 6- ведена і ведуча шестірні головної передачі; 7 — півосі

Маточина коліс установлюють на двох підшипниках на кінці порожнистої балки (картера) заднього моста .


Маточина заднього моста автомобіля ГАЗ-53А:

1 — гвинт кріплення гальмового барабана; 2 і 16 — зовнішній і внутрішній підшипники маточини; З—болт (знімач півосі); 4 — установочний палець; В і 6 — гайка і контргайка кріплення підшипників; 7 — стопорна шайба; 8 — шпилька кріплення півосі; 9 — ковпачкова гайка кріплення внутрішнього диска коліс; 10 — гайка, кріплення зовнішнього диска коліс; 11 — маточина колеса; 12 — циліндр гальма колеса; 13—балка заднього моста; 14 — піввісь; 15 — сальник

Будову головної передачі, диференціала і півосей автомобіля ГАЗ-24 «Волга» одинарна з гіпоїдним зачепленням шестерень, вісь ведучої шестірні роз міщена нижче від веденої шестірні. Таке розміщення шестірні головної передачі дає можливість опустити вниз карданний вал і разом з ним підлогу кузова, а отже, знизити центр тяжіння автомобіля і підвищити його стійкість.

Задній міст автомобіля ГАЗ-24 «Волга»:

1 — пробка маслоналивного отвору; 2 — пробка маслозливного отвору; З — стопор осі сателітів; 4 — вісь сателітів; 5 — сателіт; 6 — упорна шайба сателіта; 7 — клапан; 8 — шестірня півосі; 9 — упорна шайба шестірні півосі; 10 — стальна вставка з різьбою; 11 —болт; 12 — прокладка (2 шт.); 13 — задній підшипник; 14 — передній підшипник; 15 — грязе -відбивач; 16 — фланець ведучої шестірні; 17 — гайка; 18 і 19 — сальники; 20 — регулювальні прокладки; 21 — регулювальна шайба; 22 — регулювальне кільце; 23 — ведуча шестірня го¬ловної передачі; 24 — коробка диференціала; 25 і 34 — півосі; 26 — бандаж; 27 — кожух півосі правий; 28 — заклепка; 29 — картер; ЗО і 37 — підшипники диференціала; 31 і 35 — регулювальні прокладки; 32 — ведена шестірня головної передачі; 33 — болт; 36— кришка картера; 38 — кожух півосі лівий

Передній ведучий міст:
а — деталі карданного шарніра рівних кутових швидкостей; б — привод до переднього ведучого колеса автомобіля ГАЗ-66; 1 — овальні канавки; 2 — шпилька; 3—палець; 4 — ведучі кульки; 5 — центруюча кулька; 6—фасонні кулаки; 7 — фланець; 8 — приводний вал; 9 — поворотна цапфа; 10 — підшипник шворня; 11 — рознімний корпус; 12 — піввісь; 13 — карданний шарнір рівних кутових швидкостей; 14 — шворінь; 15 — маточина колеса

Основні несправності та ТО головної передачі і деференціалаДо основних несправностей головної передачі, диференціала і ведучого моста в цілому належать, шум у головній передаці і деференціалі та витікання мастила Основні несправності ведучого моста неведенно в таблиці

Основні несправності ведучого моста (головної передачі, деференціала, привода ведучих коліс)

Несправність Причини Способи усунення
Підвищений шум з боку задніх коліс Постійно підвищений шум під час руху автомобіля · Ослаблення кріплення колеса. · Спрацювання або руйнування шарикового підшипника півосі · Балка заднього моста деформована · Півосі деформовані і мають недопустиме биття (понад 0,08 мм) · Спрацювання шліцьового з'єднання півосі з шестернями · Неправильне регулювання, пошкодження або спрацювання шестерень чи підшипників головної передачі · Недостатня кількість масла · Затягнути болти кріплення колеса. · Оглянути піввісь і балку, перевірити їх прогин, замінити підшипник Виправити балку і перевірити її розміри · Перевірити півосі і виправити. Якщо вони значно пошкоджені, замінити новими · Замінити спрацьовані або пошкоджені деталі · Визначити несправність і відремонтувати редуктор · Відновити рівень масла і перевірити, чи немає під-тікання крізь ущільнення або у балці заднього моста
Шум при розгоні автомобіля · Спрацювання або неправильне регулювання підшипників диференціала · Неправильне зачеплення при встановленні нових шестерень головної передачі або при заміні підшипників ведучої шестерні · Пошкодження підшипників півосей · Недостатня кількість масла · Зняти редуктор, відремонтувати або замінити спрацьовані деталі · Відрегулювати зачеплення підбиранням і встановленням регулювального кільця ведучої шестерні · Оглянути підшипники і при необхідності замінити їх новими · Відновити рівень масла і перевірити чи немає підтікання в ущільненнях або в балці заднього моста
Шум при гальмуванні автомобіля двигуном · Неправильний боковий зазор у зачепленні між шестернями головної передачі · Збільшений зазор у підшипниках ведучої шестерні внаслідок ослаблення гайки кріплення фланця або спрацювання підшипників · Зняти головну передачу і за допомогою регулювальних гайок встановити зазор 0,08—0,13 мм · Перевірити технічний стан і момент опору провертанню ведучої шестерні
Шум під час руху на повороті · Утруднене обертання сателітів на осі · Задирки на робочій поверхні осі сателітів · Заїдання шестерень півосей в корпусі диференціала · Неправильне встановлення півосьових шестерень · Розібрати диференціал, перевірити ізамінити пошкоджені або спрацьовані деталі · Зачистити шорсткості тонкою наждачною шкуркою, якщо це неможливо, то замінити вісь сателітів · Перевірити стан шестерень і з'єднаних поверхонь у корпусі диференціала; при незначних пошкодженнях зачистити поверхні наждачною шкуркою, а якщо необхідно, то замінити пошкоджені деталі новими За допомогою регулювальних шайб встановити осьовий зазор 0—0,10 мм
Стукіт на початку руху автомобіля · Збільшений зазор у шліцьовому з'єднанні вала ведучої шестерні з фланцем · Збільшений боковий зазор у зачепленні шестерень головної передачі · Спрацьований отвір під вісь сателітів у корпусі диференціала · Ослабли болти, що кріплять реактивні штанги задньої підвіски  Відрегулювати зазор  Замінити корпус диференціала  Затягнути болти
Витікання масла · Спрацювання або пошкодження сальника ведучої шестерні · Спрацювання сальника півосі, внаслідок чого гальмівні барабани і колодки забруднені маслом · Послаблення болтів, що кріплять картер головної передачі, пошкодження ущільнювальних прокладок · Замінити сальник · Перевірити биття напівосей і прогин балки, замінити сальник · Затягнути болти, замінити ущільнювальні прокладки

При ЩТОзовнішнім оглядом перевіряють на підтікання масла з картера ведучого моста
При ТО-1- перевіряють рівень масла в КПП
- прочищають отвір вентиляції картера
При ТО-2- виконують роботи ТО-1
- регулюють зачеплення між шестернями головної передачі.
- замінюють мастило в картері ведучого моста
Оцінювання технічного стану ведучого мостаТехнічний стан ведучого моста оцінюють, прослуховуючи шум під час руху автомобіля на всіх режимах за три етапи.
Перший етап. Встановлюють швидкість руху автомобіля 20 км/год, при якому шум прослуховується найбільш виразно. Поступово збільшуючи швидкість до 90 км/год, прослуховують різні шуми, фіксуючи швидкість, при якій вони з'являються і зникають. Зменшують швидкість руху шляхом гальмування двигуном і стежать за зміною шуму. Шум з'являється і зникає при тих же швидкостях руху в режимах прискорення або уповільнення.
Другий етап. Розганяють автомобіль до швидкості 100 км/год, виключають передачу, зупиняють двигун і дають автомобілю вільно котитися до зупинки, прослуховуючи шум на різних швидкостях. Шум, однаковий за швидкістю появи і зникнення на першому і другому етапах перевірки, походить не від редуктора. Шум, що виник під час руху з навантаженням (перший етап) і зник під час руху накатом (другий етап) може походити від головної передачі, полуосей або підшипників
. Третій етап. При нерухомому автомобілі поволі збільшують частоту обертання колінчастого вала двигуна, порівнюють шум, що виникає, з тим, що прослуховувався на попередніх етапах випробувань. Якщо він скидається на шум першого етапа перевірки, то головна передача, як джерело шуму, усувається. Шум, що був виявлений на першому етапі випробувань і зник на наступних, походить від головної передачі.
Для заключного діагнозу вивішують автомобіль, заводять двигун, включають пряму передачу і безпосередньо оцінюють шумність роботи головної передачі.
Шум і нагрівання під час руху можуть з'явитися при недостатній кількості масла в картері (або застосуванні невідповідного сорту масла) внаслідок спрацювання або неправильного зачеплення зубів шестерень головної передачі, спрацювання або неправильного регулюван¬ня підшипників. Щоб усунути несправності, перевіряють наявність масла, рівень якого повинен знаходитись біля нижньої кромки заливного отвору і, якщо необхідно, доливають його. Якщо ці заходи не допоможуть, задній міст ремонтують.
Шум під час руху на поворотах найчастіше з'являється при заклинюванні сателітів на осі, заїданні шийок півосьових шестерень у корпусі диференціала або спрацюванні підшипників корпуса диференціала. Для перевірки справності диференціала вивішують задній міст, підклавши під нього дві підставки, встановлюють важіль переключення передач у нейтральне положення і обертають одне колесо. Якщо при цьому друге колесо без шуму і стукоту почне обертатися у протилежний бік, диференціал справний. При його несправності колеса обертатимуться в один бік з шумом у задньому мосту. Усувають несправність заміною несправних деталей.
Підтікання масла виявляють оглядом моста знизу і місця стоянки автомобіля і усувають підтягуванням з'єднань, заміною прокладок або сальників.
Рівень масла в картері заднього моста перевіряють крізь заливний отвір під час стоянки автомобіля на рівному горизонтальному майданчику.
Регулювання підшипників вала ведучої шестерні головної передачі

Щоб відрегулювати підшипники вала ведучої шестерні автомобіля ЗИЛ-130, знімають стакан з валом ведучої шестерні, відкручують гайку фланця, знімають фланець, кришку з сальником, опорну шайбу, розпресовують вал із шестернями і підбирають регулювальні шайби потрібної товщини, що забезпечують попередній натяг підшипників.
Потім складають весь вузол у зворотній послідовності і перевіряють осьовий зазор підшипників вала ведучої шестерні.
Зачеплення зубів конічних шестерень головної передачі регулюють зміною кількості регулювальних прокладок, встановлених між фланцем картера вала ведучої шестерні і фланцем картера редуктора. Якщо прокладки всі зняті, то для зменшення бокового зазора в зачепленні переміщують ведену шестерню.
Підшипники проміжного вала головної передачі регулюють зміною товщини прокладок під кришками підшипників. При цьому знімають прокладки з обох боків однакової товщини і в однаковій кількості. Конічні підшипники диференціала автомобіля ЗИЛ-130 регулюють за допомогою регулювальних гайок. Щоб усунути осьовий люфт, з обох боків рівномірно підтягують регулювальні гайки так, щоб зубчастий вінець більшої циліндричної шестерні розміщувався симетрично зубчастому вінцю малої циліндричної шестерні. Це досягається затягуванням гайок, на один паз від положення, що відповідає нульовому осьовому зазору. Рама і ресорна підвіска автомобіляХОДОВА ЧАСТИНАХодова частина автомобіля являє собою візок, що складається з рами, до якої за допомогою деталей підвіски кріпляться передній і задній мости з колесами.
Відстань В між осями коліс називається базою автомобіля, а відстань К між серединами шин передніх або задніх коліс — колією. Колія передніх і задніх коліс може бути різною. В автомобіля ГАЗ-53А Б = 3700 мм, Кпер = 1630 мм, Кзад = = 1690 мм.
В автомобіля ЗИЛ-130 Б = 3800 мм, Кпер=1800 мм, Кзад = 1790 мм. В автомобіля ГАЗ-24 «Волга» Б — 2800мм, Кпер = 1476 мм, Кзад= 1420 мм.
Однією з характеристик автомобіля є колісна формула, яка складається з двох цифр із знаком множення між ними. Наприклад, для автомобілів ГАЗ-53А, ЗИЛ-130, ГАЗ-24 «Волга» колісна формула має вигляд 4X2, це означає, що автомобіль має четверо коліє (здвоєні шини вважають одним колесом), з яких двоє ведучих.
Колісна формула автомобіля ГАЗ-66 — 4 X 4, а автомобілів ЗИЛ-13І, Урал-375Д, КрАЗ-255Б - 6X6.


Читайте також:

  1. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  2. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  3. Алгоритм моделювання систем масового обслуговування
  4. Алгоритм роботи прозорого моста
  5. Аналіз технічного рівня підприємств побутового обслуговування.
  6. Багатоканальні системи масового обслуговування
  7. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  8. Види діяльності ведучого, спрямовані на окремого учасника та всю групу
  9. Види і періодичність технічного обслуговування автомобіля
  10. Види приміщень для обслуговування споживачів, їх характеристика
  11. Види соціального обслуговування.
  12. Види технічного обслуговування і ремонту автомобілів




Переглядів: 6105

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Головна передача, диференціал, півосі (приводні вали) і маточини ведучих коліс | Будову амортизатора

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.