Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція № 2.

Основні групи факторів Їх основна характеристика

Основні групи небезпечних та шкідливих факторів

Види небезпек: мікро- та макро-біологічна, вибухопожежна, гідродинамічна, пожежна, радіаційна, фізична, хімічна, екологічна.

Згідно офіційних стандартів небезпеки поділяються на:

· фі­зичні,

· хімічні,

· біологічні,

· психофізіологічні;

за характером дії на людину поділяються на:

· активні

· пасивні;

За похо­дженням:

· природні,

· техногенні,

· антропогенні,

· екологічні,

· змішані;

За збитками

· соціальні,

· технічні,

· екологічні;

За часом дії

· імпульсні

· накопичувальні;

За локалізацією пов'язані з:

· літосферою,

· гідросферою,

· атмосферою,

· космосом;

За сферою прояву:

· побу­тові,

· спортивні,

· дорожньо-транспортні,

· виробничі,

· військові тощо.

 

Шкідливими факторами прийнято називати такі чинники життєвого середовища, які призводять до погіршення самопочуття, зниження працездатності, захворювання і навіть до смерті як наслідку захворювання.

Небезпечними факторами називають такі чинники життєвого середовища, які призводять до травм, опіків, обморожень, інших пошкоджень організму або окремих його органів і навіть до раптової смерті.

Хоча поділ вражаючих факторів на небезпечні та шкідливі досить умовний , бо інколи неможливо віднести який небудь фактор до тієї чи іншої групи.

За характером та природою впливу небезпечні та шкідливі фактори поділяться на чотири групи: фізичні, хімічні, біологічні та психофізіологічні.

 

 

    · фізичні · підвищена швидкість руху повітря · підвищена або понижена вологість · підвищений або понижений атмосферний тиск · недостатня освітленість · конструкції, що руйнуються · підвищенийй рівнеь статичної електрики та ін.
    · хімічні Хімічні елементи, речовини та сполуки, · які перебувають у різному агрегатному стані: o твердому o газоподібному o рідкому · які різними шляхами проникають в організм людини: § через органи дихання § через шлунково-кишковий тракт § через шкірні покрови та слизисті оболонки · за характером дії: o токсичні o задушливі o мутагенні o наркотичні o сенсибілізуючі o такі, що впливають на репродуктивну функцію o подразнюючі o канцерогенні
  · біологічні · макроорганізми o рослини та тварини · мікроорганізми o бактерії o віруси o рикетсії o спірохети o грибки o найпростіші
  · психо-фізіологічні o фізичні перевантаження § статичні § динамічні o нервово-психічні перевантаження § розумові перевантаження § перевантаження аналізаторів § монотонність праці § емоційні перевантаження

 


План.

1. Методологічні основи безпеки життєдіяльності.

2. Системний підхід у безпеці життєдіяльності.

3. Поняття ризику.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 1902

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Таксономія, ідентифікація та квантифікація небезпек. | Методологічні основи БЖД.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.