Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція № 2.

Основні групи факторів Їх основна характеристика

Основні групи небезпечних та шкідливих факторів

Види небезпек: мікро- та макро-біологічна, вибухопожежна, гідродинамічна, пожежна, радіаційна, фізична, хімічна, екологічна.

Згідно офіційних стандартів небезпеки поділяються на:

· фі­зичні,

· хімічні,

· біологічні,

· психофізіологічні;

за характером дії на людину поділяються на:

· активні

· пасивні;

За похо­дженням:

· природні,

· техногенні,

· антропогенні,

· екологічні,

· змішані;

За збитками

· соціальні,

· технічні,

· екологічні;

За часом дії

· імпульсні

· накопичувальні;

За локалізацією пов'язані з:

· літосферою,

· гідросферою,

· атмосферою,

· космосом;

За сферою прояву:

· побу­тові,

· спортивні,

· дорожньо-транспортні,

· виробничі,

· військові тощо.

 

Шкідливими факторами прийнято називати такі чинники життєвого середовища, які призводять до погіршення самопочуття, зниження працездатності, захворювання і навіть до смерті як наслідку захворювання.

Небезпечними факторами називають такі чинники життєвого середовища, які призводять до травм, опіків, обморожень, інших пошкоджень організму або окремих його органів і навіть до раптової смерті.

Хоча поділ вражаючих факторів на небезпечні та шкідливі досить умовний , бо інколи неможливо віднести який небудь фактор до тієї чи іншої групи.

За характером та природою впливу небезпечні та шкідливі фактори поділяться на чотири групи: фізичні, хімічні, біологічні та психофізіологічні.

 

 

    · фізичні · підвищена швидкість руху повітря · підвищена або понижена вологість · підвищений або понижений атмосферний тиск · недостатня освітленість · конструкції, що руйнуються · підвищенийй рівнеь статичної електрики та ін.
    · хімічні Хімічні елементи, речовини та сполуки, · які перебувають у різному агрегатному стані: o твердому o газоподібному o рідкому · які різними шляхами проникають в організм людини: § через органи дихання § через шлунково-кишковий тракт § через шкірні покрови та слизисті оболонки · за характером дії: o токсичні o задушливі o мутагенні o наркотичні o сенсибілізуючі o такі, що впливають на репродуктивну функцію o подразнюючі o канцерогенні
  · біологічні · макроорганізми o рослини та тварини · мікроорганізми o бактерії o віруси o рикетсії o спірохети o грибки o найпростіші
  · психо-фізіологічні o фізичні перевантаження § статичні § динамічні o нервово-психічні перевантаження § розумові перевантаження § перевантаження аналізаторів § монотонність праці § емоційні перевантаження

 


План.

1. Методологічні основи безпеки життєдіяльності.

2. Системний підхід у безпеці життєдіяльності.

3. Поняття ризику.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 1824

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Таксономія, ідентифікація та квантифікація небезпек. | Методологічні основи БЖД.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.