МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Роль людського фактору в прийнятті рішеньЗакономірності в управлінській діяльності Лекція 4 5.Закономірності в управлінській діяльності 6.Роль людського фактору в прийнятті рішень 7.Рішення як творчий процес 8.Неформальні аспекти при розробці рішень Зростання складності управлінських завдань вимагає удосконалювання методів і прийомів їхнього вирішення, спричиняє облік усіх нюансів при розробці і реалізації прийнятих рішень від учасників цього процесу — розроблювачів, керівників, виконавців до всієї соціотехнічної системи в цілому. Загальний зміст теорії систем полягає в тому, що при розробці чи дослідженні будь-якої системи варто враховувати взаємозалежності між різними її елементами. У соціотехнічній концепції, зокрема, передбачається Відношення до організації як до взаємозалежної системи, аналіз як соціальних, так і технічних її компонентів в однаковій мірі. Концепція людських відносин, у якій підкреслюється величезна роль у процесі виробництва соціально-психологічних факторів, стверджує, що на поведінку працівників впливають не тільки економічні стимули, але і соціально-психологічні потреби людей, що беруть участь у всіх складових цього процесу. У системі керування соціотехнічними системами усе взаємозалежно. Одні люди розробляють і приймають рішення, інші — забезпечують їхню реалізацію, треті — виконують прийняті рішення. Відносини між учасниками цього процесу базуються на людському поводженні, його психологічній сутності, індивідуальності, його базових і програмуючих властивостях. Базові властивості — сплав уроджених і придбаних у процесі виховання і соціалізації рис особистості. Головним рушійним стимулом розвитку індивідуальності є її програмуючі властивості — спрямованість, інтелект і самосвідомість. Індивідуальність має власний внутрішній психічний світ, самопізнання і саморегуляцію поводження, що складаються і діють організаційними факторами власного поводження особистості. Удосконалювання і зміна програмуючих властивостей особистості забезпечує їй повноцінну, плідну тривалу творчу діяльність і впливає на зміни деяких базових якостей, зокрема, характеру. Посилення інтересу до професії веде до інтенсифікації інтелектуальної діяльності, підвищенню мотивації, а розвиток інтелекту — до пошуку нових ідей цієї діяльності, формуванню наполегливості, цілеспрямованості — найважливіших рис сучасного менеджера. На зміст рішень і їхню якість впливають такі особливості особи, що приймають рішення, як характер, темперамент, симпатії й антипатії, прихильності, смаки, розуміння особистого престижу, емоції, самопочуття, настрій та ін. ЛПР може бути переконаним, принциповим борцем, впевненим у важливості і суспільній корисності дорученої йому справи, чи мати риси кар'єриста, що виявляє активність заради особистого висування. Він може мати якості новатора, що сміливо впроваджує все передове й ефективне, чи, навпаки, консерватора, який з труднощами відмовляється від звичних методів, навіть якщо вони явно застаріли. Керівник може мати сильну волю, рішучість і наполегливість у досягненні поставлених цілей чи бути безвладною, слабохарактерною людиною, не здатним піти «проти плину». І, нарешті, ЛПР може виявляти жагуче чи холодно-розумове відношення до дійсності, уміти стримувати чи, навпаки, легко чи важко входити в нову обстановку, діяти імпульсивно чи розмірено, обдумано. Великий вплив такі особистісні якості роблять на оцінку вихідної ситуації для ухвалення рішення, особливо в умовах дефіциту часу. Неправильна оцінка ситуації може бути наслідком сильного порушення (гніву, страху), коли людина не здатна враховувати всі обставини і перекручено уявляє собі обстановку. У цих умовах у керівника особливо гостро виявляється властивість сприймати не дійсні фактори, а ті, котрі йому хочеться бачити. В результаті рішення приймаються на основі не об'єктивного, а перекрученого, суб'єктивного уявлення про дійсність. Тому керівнику, як нікому іншому, насамперед, потрібний самоконтроль, на базі якого він може приймати більш об'єктивні рішення. Менеджеру необхідно знати склад і зміст властивостей особистості, що формують її психологічний портрет, володіти прийомами самоорганізації, самоконтролю і самоврядування (поняття «самоменеджмент», щонайменше, некоректно) з метою ефективного керування людьми і досягнення запланованих результатів. Психологічний портрет особистості, а також інші психофізіологічні характеристики людського фактора, не розглядаються в даному курсі через його перевантаження. Більш докладно з даними категоріями можна ознайомитися в підручниках і літературі з психології. Читайте також:
|
||||||||
|