Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Роль людського фактору в прийнятті рішень

Закономірності в управлінській діяльності

Лекція 4

5.Закономірності в управлінській діяльності

6.Роль людського фактору в прийнятті рішень

7.Рішення як творчий процес

8.Неформальні аспекти при розробці рішень

Зростання складності управлінських завдань вимагає удосконалювання методів і прийомів їхнього вирішення, спричиняє облік усіх нюансів при розробці і реалізації прийнятих рішень від учасників цього процесу — розроблювачів, керівників, виконавців до всієї соціотехнічної системи в цілому.

Загальний зміст теорії систем полягає в тому, що при розробці чи дослідженні будь-якої системи варто враховувати взаємозалежності між різними її елементами. У соціотехнічній концепції, зокрема, передбачається Відношення до організації як до взаємозалежної системи, аналіз як соціальних, так і технічних її компонентів в однаковій мірі.

Концепція людських відносин, у якій підкреслюється величезна роль у процесі виробництва соціально-психологічних факторів, стверджує, що на поведінку працівників впливають не тільки економічні стимули, але і соціально-психологічні потреби людей, що беруть участь у всіх складових цього процесу.

У системі керування соціотехнічними системами усе взаємозалежно. Одні люди розробляють і приймають рішення, інші — забезпечують їхню реалізацію, треті — виконують прийняті рішення. Відносини між учасниками цього процесу базуються на людському поводженні, його психологічній сутності, індивідуальності, його базових і програмуючих властивостях.

Базові властивості — сплав уроджених і придбаних у процесі виховання і соціалізації рис особистості. Головним рушійним стимулом розвитку індивідуальності є її програмуючі властивості — спрямованість, інтелект і самосвідомість. Індивідуальність має власний внутрішній психічний світ, самопізнання і саморегуляцію поводження, що складаються і діють організаційними факторами власного поводження особистості.

Удосконалювання і зміна програмуючих властивостей особистості забезпечує їй повноцінну, плідну тривалу творчу діяльність і впливає на зміни деяких базових якостей, зокрема, характеру. Посилення інтересу до професії веде до інтенсифікації інтелектуальної діяльності, підвищенню мотивації, а розвиток інтелекту — до пошуку нових ідей цієї діяльності, формуванню наполегливості, цілеспрямованості — найважливіших рис сучасного менеджера.

На зміст рішень і їхню якість впливають такі особливості особи, що приймають рішення, як характер, темперамент, симпатії й антипатії, прихильності, смаки, розуміння особистого престижу, емоції, самопочуття, настрій та ін.

ЛПР може бути переконаним, принциповим борцем, впевненим у важливості і суспільній корисності дорученої йому справи, чи мати риси кар'єриста, що виявляє активність заради особистого висування. Він може мати якості новатора, що сміливо впроваджує все передове й ефективне, чи, навпаки, консерватора, який з труднощами відмовляється від звичних методів, навіть якщо вони явно застаріли.

Керівник може мати сильну волю, рішучість і наполегливість у досягненні поставлених цілей чи бути безвладною, слабохарактерною людиною, не здатним піти «проти плину». І, нарешті, ЛПР може виявляти жагуче чи холодно-розумове відношення до дійсності, уміти стримувати чи, навпаки, легко чи важко входити в нову обстановку, діяти імпульсивно чи розмірено, обдумано.

Великий вплив такі особистісні якості роблять на оцінку вихідної ситуації для ухвалення рішення, особливо в умовах дефіциту часу. Неправильна оцінка ситуації може бути наслідком сильного порушення (гніву, страху), коли людина не здатна враховувати всі обставини і перекручено уявляє собі обстановку.

У цих умовах у керівника особливо гостро виявляється властивість сприймати не дійсні фактори, а ті, котрі йому хочеться бачити. В результаті рішення приймаються на основі не об'єктивного, а перекрученого, суб'єктивного уявлення про дійсність. Тому керівнику, як нікому іншому, насамперед, потрібний самоконтроль, на базі якого він може приймати більш об'єктивні рішення.

Менеджеру необхідно знати склад і зміст властивостей особистості, що формують її психологічний портрет, володіти прийомами самоорганізації, самоконтролю і самоврядування (поняття «самоменеджмент», щонайменше, некоректно) з метою ефективного керування людьми і досягнення запланованих результатів.

Психологічний портрет особистості, а також інші психофізіологічні характеристики людського фактора, не розглядаються в даному курсі через його перевантаження. Більш докладно з даними категоріями можна ознайомитися в підручниках і літературі з психології.


Читайте також:

  1. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  2. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  3. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  4. Аналіз альтернативних рішень
  5. Аналіз для прийняття рішень стосовно залучення інвестицій
  6. Аналітичні методи та інструменти підтримки прийняття управлінських рішень.
  7. Багатоаспектний підхід до прийняття управлінськихрішень
  8. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій
  9. База управлінських рішень і закони організації.
  10. Вибір місця розташування підприємства як проблема прийняття рішень.
  11. Вибір управлінських рішень
  12. Види ефектів від містобудівних рішень




Переглядів: 1611

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закони і закономірності, що впливають на прийняття рішень. | Рішення як творчий процес

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.