Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вибір місця розташування підприємства як проблема прийняття рішень.

Тема 5. Вибір місця розташування підприємства.

Об’єднання підприємств

Види об’єднань:

1.Картель це договірна форма об’єднання суб’єктів господарювання , учасники якої укладають угоду про регулювання обсягів вир-ва продукції, надання послуг або виконання робіт про поділ ринків збуту та джерел сировини. Наймання робочої сили, встан. Рівня зарплати та соціальних гарантій для працюючих, про умови продажу та строки платежів.

Картель є типовою формою монополії, що існує в країнах з ринковою економікою у прихованому вигляді, незважаючи на Антимонопольне законодавство учасники картелю зберігають господарську і комерційну і виробничу та юридичну самостійність.

2.Трест – форма об’єднання суб’єктів господарства за якої всі підприємства що об’єднуються втрачають свою комерційну, виробничу самостійність, підпорядковуються одному органу управління.

3.Синдикат – це об’єднання суб. госп., у якому розподіл замовлень на закупівлю сировини та реалізацію виготовленої продукції здійснюється через єдину мережу постачання та збуту.

4.Консорціум – об’єднання суб. госп. Різних організаційно - правових форм(під-в, об’єднань, банків) на основі тимчасової угоди щодо спільної діяльності з метою здійснення єдиного проекту або проведення великих фінансових операцій. Це одна з форм об’єднання виробничого та банківського капіталів.

5.Концерн найбільш поширена форма об’єднань, учасники якої мають обмежену самостійність, єдину власність, єдину систему управління та контролю. Має спеціальний апарат управління , якому підпорядковані всі підприємства, що входять до концерну.

6.Корпорація – об’єднання підприємств, яке створюється з метою захисту їхніх конкретних інтересів. З позиції управлінської практики , корпорація розглядається з двох аспектів. По-перше , це союз партнерів, створений для захисту конкретних привілеїв їх учасників, наприклад корпорація студентів. Адвокатів. По-друге, під корпорацією розуміють акціонерні компанії.

7.Холдинг – це компанія – власник, статутний капітал якої утворюють контрольні пакети акцій підприємств , що входять до неї. Ці підприємства називають дочірніми. На відміну від інших об’єднань, наприклад трести, формування холдинг-компаній в традиційній економіці відбувається ринковим шляхом. Для цього компанія скуповує акції інших підприємств і на цій підставі створює свій статутний акціонерний капітал.

Вибір місця розташування підприємства (ВМРП) під яким розуміють місце де знаходяться його адміністративні будівлі, виробничі цехи, склади і т.д., відноситься до основних засновницьких підприємницьких рішень.

Якщо ці приміщення розташовані в різних місцях, то часто говорять про фірму, яка володіє кількома підприємствами. Залежно від міри свободи при ВМРП воно може бути зв’язаним або вільним.

Прикладами прив’язаних до МР підприємств є шахти, гідроелектростанції і т.д.

При ВМРП необхідно:

1)Визначитись яким мінімальним вимогам має відповідати МР (відносно кліматичних, транспортних або робочої сили).

2)Виявити місця, що відповідають цим вимогам.

3)Визначити для кожного із можливих місць розташування ймовірні витрати та результати виробництва.

4)Обрати те МР де залежні від нього результати найбільшою мірою перевищують відповідні витрати.

Основна проблема наведеного алгоритму ВМРП полягає в тому, що ані залежні від нього витрати, ані відповідні результати не можна наперед достатньо точно визначити, крім того на ВМРП можуть впливати не тільки економічні, але і політичні і навіть ірраціональні причини, як наприклад, прив’язаність засновників до певних місць.

Важливою складовою МРП є рішення щодо ступеня географічної централізації, або децентралізації підприємницької діяльності. За цією ознакою підприємства можуть бути поділені на:

1)національні (якщо вони мають виробничі потужності лише в одній країні);

2)інтернаціональні (якщо вони мають потужності розміщені в різних країнах);

3)регіональні (якщо вони працюють в межах лише одного регіону);

4)локальні (якщо вони мають один завод, розташований в якомусь одному місці).

Головними стимулами для посилення закордонної диверсифікації підприємницької діяльності є:

· поліпшення збуту завдяки більшій близькості ринків;

· скорочення транспортних витрат та витрат на зарплату;

· обхід обмежень щодо імпорту;

· підтримка іноземних інвестицій в країнах, що їй залучають;

· зростання економії від масштабів виробництва;

· оптимізація оподаткування.

Серед проблем з якими додатково зіштовхуються міжнародні компанії виділяють:

1.Відмінності в політико-правових умовах, а також економічній та технічній структурах різних країн.

2.ускладнення в діяльності підприємств;

3.особливі вимоги до системи управління персоналом пов’язані з включенням в роботу підприємств співробітників вихованих в різних традиціях національних культур.

Таким чином ВМРП може включати:

1.Вибір країни.

2.Вибір регіону країни.

3.Вибір в даному регіоні країни площадки для базування підприємства.

 


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV група- показники надійності підприємства
  3. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  4. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  5. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  6. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  7. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  8. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  11. Автопідприємства вантажних автомобілів
  12. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства




Переглядів: 1519

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Різновиди господарських товариств. | Фактори, що впливають на ВМРП.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.