Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рішення як творчий процес

Бажання домогтися успіху характерно для багатьох, однак далеко не кожен його домагається.

У менеджменті успіх є неодмінною умовою, тому що тільки сприяє виживанню й ефективній роботі фірми.

Успіху неможливо домогтися рутинною, нехай навіть клопіткою і сумлінною роботою керівника. Для успіху необхідна творчість, талант. Тільки в єднанні спеціальних знань, досвіду і творчості менеджера, його здатності вміти і знати, де зосередити ї сили — запорука успіху.

Творчість є часовий процес, послідовність дій чи подій, що приводять до зовсім нової системи, що задовольняє поставлену у в даний момент часу.

Визнання проблеми є необхідною умовою для її рішення,і тому що, якщо проблема не існує для того, хто приймає рішення, то ухвалення рішення не відбудеться. Більш того, якщо проблема і визнана, то не всяке її рішення може носити творчий характер. Рутинні, повторювані проблеми відносяться до категорії структурованих і вони не вимагають творчості. Так, наприклад, можна розглянути можливість заняття з посади когось зі своїх кандидатів, прийняти на роботу когось з боку і т.д. Подібні проблеми відомі з попереднього досвіду, стандартні і легко вписуються в границі звичайного, нетворчого рішення.

Однак нерідко виникають нові, унікальні проблеми, рішення яких не вміщається в стандартні рамки. Саме в цьому випадку необхідний творчий підхід.

Ухвалення рішення розглядалося як раціональний процес, тобто як серія стадій і етапів, через які менеджер у творчому пошуку повинен пройти від початку до кінця, щоб дійти до повного виконання рішення й усунення виниклої проблеми. У реальному житті не зовсім так, тому що існує цілий ряд обмежень «реального світу», що перешкоджають застосуванню раціональної моделі в Процесі ухвалення рішення:

• Часто менеджери не знають, що проблема існує. Вони або перевантажені, або проблема добре схована від них;

• не представляється можливості збирати навколо проблеми всю наявну інформацію з технічних чи вартісних причин.

Обмеження в часі змушують приймати не кращі рішення. У багатьох випадках розглядаються не всі альтернативи, а при їхній оцінці і виборі важко врахувати якісні фактори. Однак загальні механізми ухвалення рішення в реальному житті зберігаються.

Рішення повинне розглядатися як продукт управлінської праці, а його прийняття як процес, що веде до появи цього продукту. Правильно приймати рішення — це галузь науки і практики, необхідний атрибут будь-якого менеджера.

Прийняття ж правильних рішень — це галузь управлінського мистецтва, творчість. Здатність і уміння робити це розвивається з досвідом, придбаним керівником протягом усього життя! Сукупність знання й уміння складають компетентність будь-якого керівника й в залежності від рівня останнього говорять про ефективного чи неефективного працюючого менеджера.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Iзобаричний процес
  6. Iзотермiчний процес
  7. Iзохоричний процес
  8. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  9. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  12. А/. Поняття про судовий процес.




Переглядів: 998

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль людського фактору в прийнятті рішень | Неформальні аспекти при розробці рішень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.