МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Типи проблем і загальні методи їхнього рішення.Важливою ознакою управлінського рішення є його спрямованість на організацію колективної праці. Вони приймаються лише при виникненні проблеми. Проблемою звичайно називають ситуацію, що характеризується таким розходженням між необхідним (бажаним) і існуючим станом керованої системи, що перешкоджає її нормальному функціонуванню, розвитку і досягненню мети. Ухвалення рішення зв'язане з переробкою інформації, що відноситься до розв'язуваної проблеми, її аналізом, моделюванням процесу розвитку подій і вибором найбільш кращого варіанта дій. При моделюванні процесу прийняття рішень необхідно мати чітке представлення про наступні основні елементи, що представляють основу управлінських рішень: • ситуація (наявність і аналіз); • час для прийняття рішень; • ресурси, необхідні для реалізації рішення; • ресурси, якими розташовує чи організація ЛПР; • система керованих факторів; • система зв'язків між керованими і некерованими факторами; • альтернативні варіанти рішень; • система критеріїв (оцінна система) для оцінки прийнятих рішень. Система критеріїв, принципів і методів ухвалення рішення базується на знанні об'єктивних закономірностей діяльності організації й обліку умов і особливостей конкретної ситуації, у якій приймається рішення. Тому процес ухвалення рішення з використанням при цьому прийомів, способів, методів містить у собі елементи наукового знання й елементи творчості, мистецтва. Рішення приймаються на всіх стадіях управлінського циклу і, у залежності від конкретної стадії, можуть класифікуватися як вихідні (початкові), стратегічні, інноваційні, оперативно регулюючого, коригувальні і рішення, зв'язані зі здійсненням функцій керування. На пошук оптимального рішення впливає тип поставленої проблеми. Для його визначення необхідно задати і сформулювати відповіді на наступні питання: • Чи визначена точно мета (якщо вона раніше не задана), досягнення якої буде означати повне рішення проблеми? • Є чи альтернативні засоби і способи функціонування системи для досягнення мети? • Чи можливо точно визначити витрати ресурсів, сил, засобів на функціонування системи по кожному з можливих варіантів дій для досягнення мети? • Чи відбиває модель системи всі зв'язки між цілями і способами їхнього досягнення? • Чи існує критерій, за допомогою якого зіставляються витрати і ступінь досягнення мети? У залежності від кількості позитивних відповідей на питання в теорії рішень розглядаються чотири основних типи проблем: • стандартні; • добре визначені (виявлені) чи структуровані; • слабко визначені (виявлені) чи слабко структуровані; • невизначені (неструктуровані). Стандартним проблемам властиві повна ясність і однозначність цілей, альтернатив, витрат, а також відпрацьована, що цілком відбиває реальну систему, модель і єдиний простий критерій для оцінки ефективності функціонування системи. Для вирішення стандартних проблем на основі заздалегідь обраних процедур і правил використовуються методи, що містять шаблонові типові правила рішень (завдання в умовах визначеності). Деякі стандартні завдання (як правило, з багатьма перемінними) можна вирішувати за допомогою методів математичного програмування й оптимізації, а також диференціального числення й ін. Добре визначені проблеми мають ясні цілі, добре структуровані. Елементи системи мають явні зв'язки, добре вивчені, а витрати й ефективність функціонування мають кількісні оцінки. Такі завдання звичайно зважуються методами математичного моде лювання, при жому як моделі використовується не вся система, а лише процес її функціонування, послідовність виконання ряду операцій, що і визначило назву цієї теорії. Дослідження операцій (ДО) — один з основних методів у теорії рішень, що при заданих зовнішніх умовах (середовищі) забезпечує досягнення необхідного показника якості дій і дотримання заданих обмежень. Методи ДО дуже багатогранні і містять рекомендації з вибору критеріїв ефективності, що можуть використовувати працівники (системні аналітики), але остаточний вибір залежить від керівника. Оптимізація рішення методами дослідження операцій з використанням критерію ефективності вивчена і відпрацьована на практиці, що викликає необхідність її розгляду більш докладно. Слабко визначені проблеми зважуються як система, у якій поряд з добре вивченими елементами і зв'язками є невивчені (чи невідомі) елементи. Інакше кажучи, мета, завдання й елементи системи частково мають якісні і частково кількісні характеристики. Модель системи, як правило, носить можливісний характер, а ефективність функціонування може оцінюватися комплексним критерієм чи не має такого взагалі. У слабко визначеної проблеми є багато альтернативних рішень, отже, не може бути єдиний критерій ефективності. Найбільш раціональне рішення визначається на основі методів, об'єднаних за назвою «системний аналіз». Головне місце в системному аналізі приділяється не оцінці ефективності всіх можливих варіантів рішення, як у ДО, а розробці нових альтернатив (нових способів і прийомів), що розширюють уже відому кількість задовільних рішень, а потім і вибір найбільш кращого з них. При цьому примітним є той факт, що при застосуванні системного аналізу моделюється не тільки процес функціонування системи (як у ДО), а і вся система в цілому з урахуванням її структури і взаємодії із середовищем. Іншим, не менш важливим елементом застосування системного аналізу, є його результат, досягнення якого має відношення до найближчих і віддалених цілей (наслідків). Системний аналіз дозволяє невизначену чи слабко визначену проблему перетворити в добре структуроване завдання й у наступному вирішити його з застосуванням точних математичних методів і моделей. Невизначені (неструктуровані) проблеми характеризуються негативними відповідями на раніше поставлені питання. Мета, завдання й елементи розглянутої системи не мають чітко виражених кількісних характеристик чи показників. Пошук оптимального рішення стає практично неможливим. Невизначені, неструктуровані проблеми, як правило, зважуються евристичними методами на базі логіко-значеннєвого моделювання, а також різними інтуїтивними методами і прийомами (експертних оцінок, генерації ідей, синектики, морфологічного аналізу, сценаріїв).
Читайте також:
|
||||||||
|