МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 16. Загальна характеристика господарстваТема 15. Населення Розділ 3. Економіка Криму Тривалість6 годин для ДФН,1 година для ЗФН 2 курс та 1 година ЗФН 4 курс 1. Чисельність населення Криму і її динаміка. 2. Убанізація. Класифікація і типологія міст Криму за чисельністю населення, адміністративним значенням, функціями. 3. Енічний склад населення Криму, його динаміка. 4. Ообливості релігійного складу населення Криму.
Динаміку чисельністі населення Крима зведено до таблиці:
Для Криму характерні зростання числа міст і селищ міського типу і відносна стабільність сільських поселень. В останні роки на карті Криму з'явилися нові міста: Судак, Красноперекопськ, Армянськ, Щолкіно. Швидко зростала кількість селищ міського типу. У 70-ті роки з огляду на розширення географії рекреаційних підприємств (санаторіїв, будинків відпочинку, пансіонатів і т.д.) на узбережжі кількість поселень міського типу збільшилася з 1959 р. більш ніж в.2 рази. Процес урбанізації, що супроводжується розростанням територій старих міст і появою нових (наприклад, Красноперекопська, Щолкіне), збільшує навантаження на природне середовище і, як правило погіршує екологічну обстановку. Визначальним фактором, який впливає на показник ступеня зміни природного середовища, є функція ("професія") міста. Найбільший "внесок" у забруднення природи Криму вносять "міста-хіміки" (Красноперекопськ, Армянськ), "міста-металурги" (Керч). Високий рівень забруднення навколишнього природного середовища характерний також для поліфункціональних міст (Сімферополя, Севастополя).
Тривалість6 годин для ДФН, 2 години для ЗФН 2 курс 1. Сучасний господарський комплекс Криму. 2. Рівень розвитку господарства Криму. 3. Сучасна соціально-економічна криза і шляхи виходу з неї.
Головні причини соціально-економічна кризи: - Розрив господарських зв'язків з країнами колишнього СРСР. Порушення цих зв'язків, насамперед з Росією, призвело до втрати Україною значної кількості традиційних ринків збуту, до зупинення багатьох підприємств через відсутність комплектуючих виробів тощо. Адже лише 20% промислового виробництва в Україні мали завершений технологічний цикл. Слід зауважити при цьому, що далеко не всі господарські зв'язки були раціональними (мали місце зустрічні перевезення, великі транспортні витрати тощо). Але їх треба було замінювати ефективнішими поступово. - Відсутність науково обґрунтованої стратегії трансформації командно-адміністративної системи в розвинутішу і досконалішу економічну систему. Тобто невизначеність моделі такої трансформації (ставилася мета одночасного переходу до ринкової, соціальне орієнтованої ринкової та змішаної економіки). - Руйнування державного управління економікою і запровадження недосконалих ринкових важелів. - Ухвалення численних непрацюючих або руйнівних за своїми наслідками законів. Тому в Україні не існує науково обґрунтованої правової бази для здійснення пакета економічних реформ. - Непродумане впровадження купона (без відповідної наукової концепції). Купоно-карбованці не були оформлені як валютні ресурси власної (національної) банківської системи, не мали надійного захисту. Це стало однією з причин катастрофічного знецінення купона. - Шокова лібералізація цін і ліквідація та знецінення трудових заощаджень. Це звело до мінімуму норму заощаджень, підірвало купівельну спроможність більшості населення й відкинуло його за межу бідності. - Придушення національного виробництва, майже цілковита втрата внутрішнього ринку. - Відсутність комплексної військово-технічної політики держави, узгодженої з соціально-економічною політикою, руйнівний і майже некерований характер конверсійних процесів. - Доларизація української економіки. Тобто вільне обертання американського долара та інших іноземних валют на території країни. - Прийняття численних декретів, постанов уряду тощо, які поставили у невигідне становище виробника .Наприклад, непомірний податковий тягар. - Відсутність надійної фінансово-банківської системи, раціонального регулювання НБУ діяльності комерційних банків. В діяльності банківської та фінансової систем України повільно впроваджувалися сучасні методи й засоби обліку і контролю. - Тіньовий характер роздержавлення й приватизації. Масове оволодіння державною власністю клановими угрупованнями, частиною директорського корпусу та ін., відчуження від цього процесу переважної більшості населення. - Масовий відплив капіталу за кордон. Щорічно він становить до 5 млрд. дол. - Відсутність належного інвестиційного клімату в Україні (за цим показником вона в середині 90-х років посідала 135-те місце у світі). - Значне зростання управлінського апарату. - Майже цілковита відсутність політики структурної перебудови господарства. Занепад галузей, що виробляють товари масового вжитку, і прискорений розвиток окремих енергозатратних галузей (наприклад, металургійної), які поглиблюють енергетичну та екологічну кризи, сприяють перетворенню України на сировинний придаток. - Стрімке подорожчання енергоносіїв. - Відсутність науково обґрунтованих наукової, промислової політики, політики ціноутворення. - Отримання значних кредитів на невигідних умовах (для закупівлі товарів та ін.). Внаслідок цього зростали зовнішній борг і виплата відсотків за ним, які не давали (або давали незначною мірою) можливості вдосконалювати систему продуктивних сил. - Надмірний податковий тягар. Вилучення в окремі роки амортизаційних відрахувань до державного бюджету разом з іншими факторами унеможливлювало навіть просте відтворення основних фондів. - Значні витрати на відшкодування збитків від Чорнобильської катастрофи. За період 1991—1999 рр. вони оцінюються в 5 млрд. дол. - Незадовільний стан освоєння власних енергоносіїв, зростання енергомісткості виробництва.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|