Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Технічний прогрес

 

Стандартизація й раціональна організація праці від­кривали можливість широкого розповсюдження конвеєра і масового виробництва. Розвивалася тенденція, що намі­тилася ще з кінця XIX ст., перетворення науки на безпо­середню продуктивну силу. Якщо до початку XX ст. значна частина технічних винаходів була справою рук талановитих самоуків, то надалі все більша частка відкриттів, що стано­вили інтерес для виробництва, були результатом викорис­тання наукового знання. Революційний переворот у при­родознавстві відкривав гігантські можливості розвитку продуктивних сил. Вражаючими були досягнення в маши­нобудуванні, авіації. Ще на початку сторіччя француз Поль Карню побудував літальний апарат з лопастями, що оберталися, який, щоправда, ледве зміг відірватися від землі. 1939 р. американський винахідник українського походжен­ня Ігор Сікорський сконструював апарат, який вважається першим сучасним гелікоптером. 1942 р. у США було ви­пробувано літак з турбореактивним двигуном. Ще на по­чатку сторіччя автомобіль був дуже дорогим і досить по­вільним видом транспорту. Одначе вже у першій половині XX ст. автомобілі ставали все більш дешевими, швидкими, легкими й доступними покупцям, оскільки в їхньому ви­робництві почали використовувати більш легкі метали і пластмаси. Лідером автомобільної промисловості, безу­мовно, були США. Основне виробництво легкових авто­мобілів було зосереджене на заводах "великої трійки" — "Дженерал моторе", "Форд", "Крайслер".

Досягнення французької авіації пов'язані з іменами Е. Ньєпора і А. Фармана. В 20-30-ті рр. у Франції розпо­чалася розробка проблем реактивного польоту і ракетобу­дування (Р. Лорен, Р. Рено-Пельтрі). В 30-ті роки ряд конструкцій ракет запропонував Л. Дамблан. Швидкими темпами у Франції розвивається транспортне і загальне машинобудування. Центри виробництва легкових автомо­білів — фірми "Рено", "Пежо-Сітроєн", "Крайслер-Франс" та ін.

На початку 20-х років поряд з радіотелеграфним зв'яз­ком виникло радіомовлення. Для вивчення законів роз­повсюдження радіохвиль багато зробили Б. О. Введенський, О. Н. Щукін, А. Зоммерфельд та інші вчені та практики. Успішно розвиваються в ці роки радіолокація і радіонавігація. Засоби радіолокації, наприклад, дозволяли визначати місцезнаходження віддалених предметів, їхню швидкість і в деяких випадках розпізнавати об'єкт. Зроста­ла суспільна значущість радіомовлення, що транслювало як інформаційні, так і розважальні програми. 1926 р. вперше було встановлено трансатлантичний телефонний зв'язок між Лондоном і Нью-Йорком, заснований на використан­ні радіотехніки.

Першу систему телемовлення було продемонстровано у 20-ті роки в Англії Джоном Лоджі Бердтом. Телевізійна картинка являла собою чергування рухомих чорних і білих смуг. Такі експерименти вперше було проведено у 1925-1926 рр. з використанням лампових підсилювачів. 1928 р. було здійснено перші спроби кольорового телебачення. В 1931-1932 рр. створено іоноскоп — першу телевізійну труб­ку, що передає, з накопичуванням електричних зарядів. Цей винахід належить В. К. Зворикіну, що працював у США. В лабораторіях Всесоюзного електротехнічного ін­ституту під керівництвом П. В. Шмакова було розроблено механічну систему, що давала зображення з розкладенням на ЗО рядків. 1932 р. було здійснено першу передачу рухо­мого зображення (СРСР), а 1934 р. — зі звуковим супро­водом. Регулярні телепередачі вперше розпочалися у Великій Британії та Німеччині 1936 р., до СІЛА телебачен­ня прийшло 1941 р.

Істотні зміни відбуваються на транспорті, що посідає дедалі важливіше місце у повсякденному житті людей. Після Першої світової війни авіація перетворюється на перший різновид транспорту, спочатку для перевезення пошти, потім — пасажирів. Багато значили для розвитку повітряного транспорту випробувальні та рекордні польо­ти: 1927 р. американець Чарльз Ліндберг здійснив перший трансатлантичний безпосадковий переліт за 33 години. Через 10 років радянські льотчики В. П. Чкалов, Г. Ф. Байдуков, О. В. Бєляков здійснили безпосадковий політ Москва — Північний полюс — Ванкувер (Канада).

Електрика, що до Першої світової війни вважалася розкошем у побуті, у ці роки стає звичайним атрибутом житла мешканців міста. Разом з тим у будинках з'явилися й нові побутові прилади — пилососи, праски, пральні машини тощо. Виробництво електроенергії стає важливою галуззю економіки. Будуються перші електростанції, у то­му числі й перші гідроелектричні (ГЕС). Найбільшою з побудованих була ГЕС Боулдер ДЄт на річці Колорадо у СІЛА — її гребля сягала заввишки 222 метри. Характерною рисою пейзажу стали металеві щогли ліній електропередач. Електричні машини витіснили парові з промисловості.



Читайте також:

  1. АгротехнІЧНИЙ метод
  2. Виконавче резюме та викладення прогресивної виробничо-комерційної ідеї
  3. Виробничий і науково-технічний потенціал. Інформаційний потенціал
  4. Вплив науково-технічного прогресу на розміщення продуктивних сил
  5. Глобалізація міжнародної економіки. Суперечливість процесу глобалізації: прогресивні і негативні наслідки.
  6. Гуманістичні тенденції науково-технічного прогресу, проблеми та суперечності їх розвитку на сучасному етапі
  7. Д. А. Леонтьєв виділив два аспекти освоєння соціальної ролі: технічний і смисловий.
  8. Договірні відносини сільськогосподарських підприємств щодо впровадження досягнень науково-технічного прогресу та передового досвіду у виробництво.
  9. Зоотехнічний та племінний облік
  10. Зростання населення та технічний прогрес у моделі Солоу.
  11. Індексація тварин та оцінка генетичного прогресу в популяції
  12. Інтегративна єдність соціо-еколого-економічного прогресу в концепції самопідтримуючого (сталого) розвитку




Переглядів: 1185

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відкриття А. Ейнштейна, Н. Бора, М. Планка, Е. Резер­форда, 3. Фрейда та ін. | Основні напрями в розвитку світової літератури

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.