Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Детальні інженерно-геологічні дослідження для обґрунтування технічного проекту дороги

Склад і методика інженерних вишукувань при виборі траси дороги

Варіанти траси дороги звичайно спочатку намічають камеральним шляхом на планах, картах і
аерофотоматеріалах. Таких варіантів буває кілька. Потім їх трасують на місцевості. Одночасно знімають план в М 1:10000, складають повздовжній профіль і окремі поперечники. Одночасно з топогеодезичними роботами проводять інженерно-геологічні вишукування по кожному варіанту траси.

Найважливішим спеціальним видом робіт, що супроводжують інженерно-геологічну зйомку, є попікетний опис
варіантів траси дороги. Його звичайно виконують за визначеною
формою з метою більш конкретної характеристики й оцінки варіантів траси на окремих ділянках (від 00 км, ПК + х м до х км, ПК + хх м). Такий опис повинний відбивати головні і відмінні риси інженерно-геологічних умов зведення земляного полотна дороги (низьких і високих насипів, дрібних і глибоких виїмок, ділянок перетинання боліт, косогорів). Для кожної групи однотипних ділянок траси дороги складають типовий поперечний геологічний розріз, що показує, як повинна прокладатися дорога і яка повинна бути конструкція земляного полотна. У попікетному описі приводять і конкретні вказівки про розташування родовищ будівельних і баластових матеріалів. Цей опис повинні виконувати найбільш кваліфіковані фахівці експедиції.

Отже, підсумовуючи результати інженерних вишукувань по кожному варіанту траси, варто давати їх інженерно-геологічне районування, за основу якого може бути прийнята класифікація. Таке спеціальне районування дозволяє узагальнювати характеристику і давати оцінку інженерно-геологічних умов кожного варіанту траси, порівнювати їх і обґрунтовувати вибір кращого.

Обґрунтування висновку про вибір траси дороги повинні бути зроблені вже в полі. Тому остаточна камеральна обробка матеріалів у значній мірі повинна складатися в оформленні польових матеріалів і складанні звіту виконаних вишукуваннях. Отже, всі основні результати вишукувань підготовляються в процесі польової камеральної обробки матеріалів, так само як і основні висновки.

 

Головна задача цих досліджень складається в обґрунтуванні технічного проекту дороги в цілому і її земляного полотна зокрема. Якщо інженерно-геологічні дослідження з вибору напрямку траси є попередніми і складають перший етап досліджень для обґрунтування технічного проекту дороги, то другий етап являє собою детальні дослідження, виконувані послідовно на кожній ділянці розташування елементів земляного полотна, штучних інженерних споруд, родовищ будівельних матеріалів.

Під земляним полотном дороги розуміється сукупність збудованих, переважно з гірських порід (земляних) споруд у виді насипів, напівнасипів, виїмок, напіввиїмок на смузі землі, відведеної для будівництва дороги. Земляне полотно призначається:

1) для безпосереднього укладання на нього верхнього шару залізничної колії (баластовий шар, шпали, рейки) або відповідного покриття для автомобільних доріг;

2) для забезпечення безпечного і безперервного руху транспорту з установленою для даної дороги швидкістю і вагою.

Для цього земляна полотнина має ряд пристроїв, що забезпечують його стійкість і довговічність. Це різноманітні водовідводи, дренажі, підпірні споруди, протизсувні, протиобвальні, протиерозійні й ін. При детальних дослідженнях треба обґрунтовувати необхідність застосування таких пристроїв і споруд, давати геологічні матеріали для їх проектування й оцінки умов провадження робіт по їх зведенню.

Дороги звичайно мають багато однакових, однотипних ділянок, на яких конструкція земляного полотна, тобто насипів, виїмок, повинна бути однакова. Тому на таких ділянках, що мають сприятливі інженерно-геологічні умови, проектування дороги ведуть за типовими поперечними профілями, а будівництво — за типовими проектами. На ділянках зі складними інженерно-геологічними умовами проектування ведуть за індивідуальними поперечними профілями, а будівництво за індивідуальними проектами.



Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. VII. Етап проектування
  3. VII. Етап проектування
  4. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.
  5. Автомобільні дороги.
  6. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  7. Актуальність дослідження
  8. Алгоритм дослідження кон’юктури
  9. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  10. Аналіз документів як метод соціологічного дослідження.
  11. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження
  12. Аналіз комерційної здійснимості (спроможності) проекту




Переглядів: 704

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
При виборі траси дороги | Склад і методика інженерних вишукувань для обґрунтування технічного проекту земляного полотна дороги

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.