Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 8. МІЖНАРОДНІ ОРГАНІЗАЦІЇ З ВРЕГУЛЮВАННЯ СВІТОВОЇ ТОРГІВЛІ ТА СПРИЯННЯ ЇЇ РОЗВИТКУ

 

Торговельна політика і проблеми світової торгівлі є об'єктом ді­яльності багатьох регіональних, галузевих, глобально-універсаль­них інститутів, як міжурядових, так і неурядових. Усі вони створюють систему міжнародних організацій, пов'язаних з коорди­нацією і регулюванням процесів міжнародної торгівлі.

Основні напрями діяльності в цій сфері передбачають створення договірно-правової основи торговельно-економічних відносин, включаючи найважливіші принципи та норми; вироблення домовленостей щодо застосування на національному рівні комплексу торговельно-політичних засобів впливу на міждержавні зв’язки; сприяння досягненню домовленостей і розв’язанню спірних проблем; обмін інформацією і досвідом організації торговельно-економічних зв’язків.

У міжнародній торгівлі до глобально-універсальних належать: Світова організація торгівлі (ГАТТ/СОТ), три органи ООН – Конференція ООН з торгівлі і розвитку (ЮНКТАД), Комісія ООН з права міжнародної торгівлі (ЮНСІТРАЛ), Міжнародний торгівельний центр; міжурядові організації – Всесвітня митна організація (ВМО), Бюро міжнародних виставок (БМВ); неурядові організації – Міжнародна торговельна палата (МТП), Спілка міжнародних ярмарків (СМЯ).

До регіональних організацій торговельного спрямування належать усі регіональні економічні угруповання, оскільки спільною рисою цих наддержавних організацій є інституційне закріплення вже існуючого (або бажаного) ступеня розвитку інтеграції.

Поміж регіональних організацій з найбільш розвинутою торговельною функцією можна назвати Північноамериканську зону вільної торгівлі (НАФТА), Центральноамериканський спільний ринок (ЦАРС), Латиноамериканську асоціацію інтеграції (ЛАІ), Південний спільний ринок (Меркосур), Митний та економічний союз Центральної Африки (МЕСЦА), Спільний ринок Східної і Південної Африки (СРСПА) та ін.

Галузеві організації, об'єктом діяльності яких є окремі галузі світової торгівлі, можна поділити на міжурядові та неурядові. На окремих світових товарних ринках важливу роль відіграють міжнародні товарні організації, метою яких є спостереження за реалізацією міжнародних торговельних угод, і міждержавні організації країн-виробників, країн-експортерів і країн – імпортерів сировини, метою яких є посилення національного контролю над природними ресурсами і стабілізація цін на ринках сировинних товарів.

До міжурядових галузевих організацій належать: у промисловості — Організація країн-експортерів нафти (ОПЕК). Міжнародна рада з олова, Міжнародна рада з олова, Асоціація країн – експортерів залізної руди (АПЕФ), Світова енергетична конференція тощо; у сільському господарстві — Міжнародна комісія з рису, Міжнародна угода з пшениці, Між­народний комітет з чаю, Міжнародна угода з цукру та ін.; у транс­порті і зв'язку — Міжнародний комітет залізничного транспорту, Арабська поштова спілка тощо. Чисельні недержавні галузеві ор­ганізації існують у формі міжнародних спілок виробників (під­приємств, картелів, міжнародних асоціацій): Міжнародна конфе­ренція виробників електроенергії; Міжнародна спілка підпри­ємств галузевої промисловості; Міжнародна федерація торгівців сталлю, трубами і металами; Міжнародна асоціація з виробницт­ва мила та мийних засобів; Міжнародна асоціація володарів під­приємств з виробництва шпалер; Картель з радіоапаратури; фос­фатний, садовий, сірниковий, калійний, азотний, нафтовий, алю­мінієвий, трубний картелі та сотні аналогічних об'єднань в усіх сферах виробництва.

До групи міжнародних організацій із стандартизації і сертифікації належать організації, сферою компетенції яких є розробка міжнародних стандартів продукції в різних галузях, її сертифікація та консультативна і інформаційна діяльність. На глобальному рівні питання стандартизації і сертифікації продукції займаються Міжнародна організація із стандартизації (ІСО) і Міжнародна електротехнічна комісія (МЕК), на регіональному – Європейський комітет із Стандартизації (СЕН), Європейський комітет із стандартизації в електротехніці (СЕНЕЛЕК), Міжнародна рада із стандартизації, метрології, сертифікації (НДР) тощо.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. Автомати для комбінованої торгівлі
  12. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ




Переглядів: 569

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Валютно-кредитне регулювання | ТЕМА 9. МІЖНАРОДНИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ КОНТРАКТ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.