Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Технологія управління колективним проектом

Участь дітей у навчальному проекті

Діяльність
Індивідуальна, продукт – результат роботи одного учня. Може бути варіант інтеграції цього результату в групову або колективну діяльність
Колективна, у якій усі мають свої завдання. З окремих результатів створюється ціле (загальний виріб, аплікація, журнал, виставка, спектакль тощо)  
Робота в малих групах, яка мо­же мати самостійне завдання, а може бути частиною виконан­ня колективного проекту  



Проектну діяльність школярів можна розглядати як елементарну модель професійної діяльності. її цілі багатоаспектні, тому що проектна діяльність є багатокомпонентною і міжпредметною, адже вона сприяє:

· формуванню в учнів умінь співпрацювати (партнерське спілку­вання);

· формуванню організаційних умінь і навичок (особливо визна­чення мети й розподіл часу);

· формуванню умінь працювати з різними видами інформації
(збирання, аналіз, систематизація, узагальнення, збереження і
спосіб використання);

· оволодінню уміннями оцінювати свої можливості, усвідомлюва­
ти свої інтереси, робити мотивований вибір;

· розвиткові пізнавальних потреб, інтересів, дослідницькій поведінці;

· збагаченню новими знаннями, інформацією, новими цінностями.
Залежно від мети проектної діяльності, готовності школярів, складу класу, теми комбінуються різні навчально-пізнавальні й до­слідницькі дії, змінюється кількість учасників.

Дидактичні вимоги до використання проектної технології:

1) наявність особистісно значущої проблеми, задачі, яка передбачає пошукову діяльність, інтеграцію знань;

2) практичне значення передбачуваних результатів;

3)різні рівні самостійної діяльності учнів на уроці та в позаурочний час (індивідуальна, парна, групова, колективна);

4)чітке планування проектної діяльності: мета, етапи, зміст, результат, час виконання, розподіл ролей учасників;

5)комплексне використання методів дослідження, які передбачають використання різних джерел інформації та різних форм співпраці учнів.

Застосування проектного навчання передбачає нові вимоги до професійної підготовки вчителя.Зокрема, на відміну від урочної ро­боти в класі, у цьому разі вчитель має виконувати інші функції у спів­праці з учнями.

Проектна діяльність набуває ознак технології, якщо здійснюєть­ся як послідовний і повний цикл дій, у якому чітко визначено етапи роботи, роль кожного учасника, очікуваний результат. У таблиці наведено приклад технології управління колективним проектом мо­лодших школярів1.

 

Таблиця

 

Етап Зміст Діяльність учнів Діяльність учителя
Вибір теми проекту Визначення теми і мети проекту Сприймання, ана­ліз інформації. Виявлення свого ставлення до теми проекту; сприйнят­тя теми і мети Мотивація учнів. Пояснення мети. Спостереження за реагуванням дітей
Плануван­ня роботи Аналіз проблеми. Визначення дже­рел інформації, послідовності й часу виконання. Визначення груп -учасників Визначення зав­дань для груп, добір додаткової інфор­мації. Обговорення послідовності робо­ти, розподіл її за ча­сом виконання Визначення часу виконання, допо­мога в плануванні групової роботи. Підказка щодо оформлення про­міжних результатів
Виконання проекту в групах Збирання й об­роблення інфор­мації з різних джерел. Прак­тичне виготов­лення частин проекту Виконання роботи за планом із вико­ристанням дослід­ницьких, графіч­них, фантазійних та інших умінь Спостереження, по­ради, участь в обго­воренні проміжних результаті»
Координа­ція резуль­татів гру­пової роботи Визначення спо­собу об'єднання результатів гру­пової роботи в спільний проект Взаємне обговорен­ня результатів гру­пової роботи, їх зміни відповідно до загального задуму. Підготовка цілісно­го проекту Участь в обговорен­ні. Підказка щодо поліпшення роботи
Оцінювання досягнутого результату Аналіз виконаного проекту. Зіставлення результату з метою задуму проекту. Визначення форми презентації Участь у колективному обговоренні проекту та його результатів. Висловлення самооцінки участі в проектній роботі Організація обговорення, орієнтири для аналізу, стимулювання висловлювань дітей
Захист, презентація проекту Підготовка до презентації (колективного захисту) проекта Участь у захисті проекту на уроці, або в позаурочний час (залежно від теми) Організація захисту. Запрошення батьків або учнів іншого класу.Заохочення та відзначення учасників

Форми презентації можуть бути різноманітними: виставки, само­робки дітей, складання збірника задач, альбом краєзнавчого матеріалу, дослідження про народні свята, історичні події, видатних людей тощо.

За результатами досліджень та успішного педагогічного досвіду на­ведемо приклади тем, які можуть бути ефективними в початкових класах у процесі вивчення різних предметів.

Мови й читання: Як писали наші предки? Чому люди розмовляють різними мовами? Складання збірника прислів'їв і приказок рідною мовою. Герої книг і мультфільмів. Звідки до нас прийшла книга? Лі­карня для книжок. Класний журнал казок, з яким працюють три поко­ління: діти, батьки, бабусі й дідусі. «Я хочу сказати своє слово», «Візь­му перо і спробую», «У кожного є співуча пір'їнка».

Тем проектів може бути дуже багато. Це залежить від місця знахо­дження школи, кількості дітей у групах і класі, можливостей школи, навколишнього середовища для збирання інформації. Відповідно до теми це може бути інформаційний, ігровий, прикладний, творчий або інший проект.

В організації проектної діяльності вчителю необхідно враховувати такі рекомендації: кожен учень має усвідомити важливість своєї актив­ності й відповідальної участі в справі. Для цього доцільно разом обго­ворити й скласти таку пам'ятку для учасника проекту:

• Чому ця тема для мене цікава?

• Для чого я працюватиму над проектом?

• Що я сам можу зробити? Коли?

• Що мені потрібно для роботи?

• Якого результату я очікую?

• Як би я хотів показати наш результат?

У пам'ятці доступно відображено ланцюжок алгоритму проекту: мотивація учнів, мета, завдання, способи виконання, засоби, результат, очікування успіху.

В оцінюванні результатів проектної діяльності немає єдиної мето­дики. Оцінювання (критерії, форма, спосіб, охоплення) залежить від теми, тривалості, зв'язку з програмовим матеріалом, складності робо­ти, яскравості, переконливості презентації.

Важливо, щоб уже на початку роботи над проектом учитель разом із дітьми визначили, за якими критеріями (вимогами) буде оцінюватися проект. Коли дітям зрозуміло, як визначатиметься якість роботи, це сприяє цілеспрямованості й відповідальності учасників. Тому в про­цесі роботи та під час оцінювання завершеного продукту учні мають висловлювати свої судження, умотивовано звертаючись до відомих їм орієнтирів. Що ми одержали? Де це можна застосувати? Чого я на­вчився? Що було цікавим? Що, на мою думку, можна було зробити по-іншому?

Завершуючи опис цієї технології, наведемо приклад ефективної проектної діяльності учнів із досвіду роботи вчителів Миколаївської ЗОШ № 40, які тривалий час успішно її впроваджують. Так, учні 4 класу під керівництвом учителя В. Лапуренко здійснили цікавий змістовний проект на тему «Поетична квітка України».

Тип проекту: дослідницько-пошуковий, монопредметний, серед­ньої тривалості, кооперативно-груповий.

Об'єкт досліджень: життя і творчість Лесі Українки.

Методи дослідження: спостереження, бесіди, інтерв'ю, опитування, пошук і аналіз інформації в бібліотеці та в Інтернеті.

Форми подання результатів: виставка малюнків, репортаж, колаж, альбом, інсценізація, комп'ютерна презентація.

Критерії оцінювання роботи над проектом: завершеність, послідов­ність, інформативність, доказовість, наочність, уміння працювати в ко­манді, уміння презентувати проект.

Ключове питання: поетична квітка України — хто вона?

Тематичне питання: поглиблення, розширення знань про життя і творчість Лесі Українки.

Змістові питання: життєвий шлях Лесі Українки. Родове дерево родини Лариси Петрівни Косач. Улюблені квіти Лесі, вірші поетеси про квіти. Створення виставки ілюстрацій до ранніх творів Лесі Українки.

Інсценізація вірша «Мамо, іде вже зима...»

Навчальні цілі та очікувані результати:

• навчати учнів здійснювати проектну діяльність, формувати до­
слідницькі вміння на основі дослідження життя й творчості Лесі
Українки;

• поглиблювати, розширювати знання про життя і творчість поете­
си, збагачувати читацький досвід;

• розвивати мовлення, мислення, естетичні почуття;

• учити виступати перед аудиторією;

• використовувати різні мультимедійні засоби;

• ілюструвати дослідження і його результати.

Зазначимо основний зміст діяльності. Для здійснення проекту було створено 5 груп: біографи, актори, дослідники, флористи, декламато­ри; розподілено обов'язки; сплановано час. Кожна група мала цікаві завдання. Зокрема, для групи біографів — віртуально відвідати музей Лесі Українки, знайти в Інтернеті маловідомі сторінки з біографії пое­теси й дізнатися, що вплинуло на розвиток її таланту. Формою подан­ня результату роботи цієї групи була книжка-розгортка про життя Лесі Українки.

В інших групах діти виготовили аплікації квітів, про які писала у віршах поетеса, намалювали родове дерево родини Лариси Петрівни Косач та ілюстрації до поезій поетеси, підготували декламації цих віршів.

Захист проекту (презентація отриманих результатів) відбувся на спеціальному уроці «Поетична квітка України».

Оцінювання загального результату проекту; висновки, побажання для подальших пошуків.

Робота над проектами, як зазначає педагог, сприяла розвиткові мо­тивації учіння, оволодінню учнями дослідницькими вміннями.

Отже, проектна діяльність у початковій школі є важливим і ефек­тивним засобом розвитку суб'єктності учіння, залучення молодших школярів до пошукової, дослідницької діяльності, розвитку їхніх пізна­вальних інтересів. Ефективність цієї діяльності визначається якістю тематики й технології управління, яка має спрямувати учасників про­екту на цілеспрямоване, поетапне дослідження за наперед визначеними критеріями оцінювання результату.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 895

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проектна діяльність як метод навчання рідної мови | Ігрова діяльність як метод навчання рідної мови

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.