МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Технологія управління колективним проектомУчасть дітей у навчальному проекті
Проектну діяльність школярів можна розглядати як елементарну модель професійної діяльності. її цілі багатоаспектні, тому що проектна діяльність є багатокомпонентною і міжпредметною, адже вона сприяє: · формуванню в учнів умінь співпрацювати (партнерське спілкування); · формуванню організаційних умінь і навичок (особливо визначення мети й розподіл часу); · формуванню умінь працювати з різними видами інформації · оволодінню уміннями оцінювати свої можливості, усвідомлюва · розвиткові пізнавальних потреб, інтересів, дослідницькій поведінці; · збагаченню новими знаннями, інформацією, новими цінностями. Дидактичні вимоги до використання проектної технології: 1) наявність особистісно значущої проблеми, задачі, яка передбачає пошукову діяльність, інтеграцію знань; 2) практичне значення передбачуваних результатів; 3)різні рівні самостійної діяльності учнів на уроці та в позаурочний час (індивідуальна, парна, групова, колективна); 4)чітке планування проектної діяльності: мета, етапи, зміст, результат, час виконання, розподіл ролей учасників; 5)комплексне використання методів дослідження, які передбачають використання різних джерел інформації та різних форм співпраці учнів. Застосування проектного навчання передбачає нові вимоги до професійної підготовки вчителя.Зокрема, на відміну від урочної роботи в класі, у цьому разі вчитель має виконувати інші функції у співпраці з учнями. Проектна діяльність набуває ознак технології, якщо здійснюється як послідовний і повний цикл дій, у якому чітко визначено етапи роботи, роль кожного учасника, очікуваний результат. У таблиці наведено приклад технології управління колективним проектом молодших школярів1.
Таблиця
Форми презентації можуть бути різноманітними: виставки, саморобки дітей, складання збірника задач, альбом краєзнавчого матеріалу, дослідження про народні свята, історичні події, видатних людей тощо. За результатами досліджень та успішного педагогічного досвіду наведемо приклади тем, які можуть бути ефективними в початкових класах у процесі вивчення різних предметів. Мови й читання: Як писали наші предки? Чому люди розмовляють різними мовами? Складання збірника прислів'їв і приказок рідною мовою. Герої книг і мультфільмів. Звідки до нас прийшла книга? Лікарня для книжок. Класний журнал казок, з яким працюють три покоління: діти, батьки, бабусі й дідусі. «Я хочу сказати своє слово», «Візьму перо і спробую», «У кожного є співуча пір'їнка». Тем проектів може бути дуже багато. Це залежить від місця знаходження школи, кількості дітей у групах і класі, можливостей школи, навколишнього середовища для збирання інформації. Відповідно до теми це може бути інформаційний, ігровий, прикладний, творчий або інший проект. В організації проектної діяльності вчителю необхідно враховувати такі рекомендації: кожен учень має усвідомити важливість своєї активності й відповідальної участі в справі. Для цього доцільно разом обговорити й скласти таку пам'ятку для учасника проекту: • Чому ця тема для мене цікава? • Для чого я працюватиму над проектом? • Що я сам можу зробити? Коли? • Що мені потрібно для роботи? • Якого результату я очікую? • Як би я хотів показати наш результат? У пам'ятці доступно відображено ланцюжок алгоритму проекту: мотивація учнів, мета, завдання, способи виконання, засоби, результат, очікування успіху. В оцінюванні результатів проектної діяльності немає єдиної методики. Оцінювання (критерії, форма, спосіб, охоплення) залежить від теми, тривалості, зв'язку з програмовим матеріалом, складності роботи, яскравості, переконливості презентації. Важливо, щоб уже на початку роботи над проектом учитель разом із дітьми визначили, за якими критеріями (вимогами) буде оцінюватися проект. Коли дітям зрозуміло, як визначатиметься якість роботи, це сприяє цілеспрямованості й відповідальності учасників. Тому в процесі роботи та під час оцінювання завершеного продукту учні мають висловлювати свої судження, умотивовано звертаючись до відомих їм орієнтирів. Що ми одержали? Де це можна застосувати? Чого я навчився? Що було цікавим? Що, на мою думку, можна було зробити по-іншому? Завершуючи опис цієї технології, наведемо приклад ефективної проектної діяльності учнів із досвіду роботи вчителів Миколаївської ЗОШ № 40, які тривалий час успішно її впроваджують. Так, учні 4 класу під керівництвом учителя В. Лапуренко здійснили цікавий змістовний проект на тему «Поетична квітка України». Тип проекту: дослідницько-пошуковий, монопредметний, середньої тривалості, кооперативно-груповий. Об'єкт досліджень: життя і творчість Лесі Українки. Методи дослідження: спостереження, бесіди, інтерв'ю, опитування, пошук і аналіз інформації в бібліотеці та в Інтернеті. Форми подання результатів: виставка малюнків, репортаж, колаж, альбом, інсценізація, комп'ютерна презентація. Критерії оцінювання роботи над проектом: завершеність, послідовність, інформативність, доказовість, наочність, уміння працювати в команді, уміння презентувати проект. Ключове питання: поетична квітка України — хто вона? Тематичне питання: поглиблення, розширення знань про життя і творчість Лесі Українки. Змістові питання: життєвий шлях Лесі Українки. Родове дерево родини Лариси Петрівни Косач. Улюблені квіти Лесі, вірші поетеси про квіти. Створення виставки ілюстрацій до ранніх творів Лесі Українки. Інсценізація вірша «Мамо, іде вже зима...» Навчальні цілі та очікувані результати: • навчати учнів здійснювати проектну діяльність, формувати до • поглиблювати, розширювати знання про життя і творчість поете • розвивати мовлення, мислення, естетичні почуття; • учити виступати перед аудиторією; • використовувати різні мультимедійні засоби; • ілюструвати дослідження і його результати. Зазначимо основний зміст діяльності. Для здійснення проекту було створено 5 груп: біографи, актори, дослідники, флористи, декламатори; розподілено обов'язки; сплановано час. Кожна група мала цікаві завдання. Зокрема, для групи біографів — віртуально відвідати музей Лесі Українки, знайти в Інтернеті маловідомі сторінки з біографії поетеси й дізнатися, що вплинуло на розвиток її таланту. Формою подання результату роботи цієї групи була книжка-розгортка про життя Лесі Українки. В інших групах діти виготовили аплікації квітів, про які писала у віршах поетеса, намалювали родове дерево родини Лариси Петрівни Косач та ілюстрації до поезій поетеси, підготували декламації цих віршів. Захист проекту (презентація отриманих результатів) відбувся на спеціальному уроці «Поетична квітка України». Оцінювання загального результату проекту; висновки, побажання для подальших пошуків. Робота над проектами, як зазначає педагог, сприяла розвиткові мотивації учіння, оволодінню учнями дослідницькими вміннями. Отже, проектна діяльність у початковій школі є важливим і ефективним засобом розвитку суб'єктності учіння, залучення молодших школярів до пошукової, дослідницької діяльності, розвитку їхніх пізнавальних інтересів. Ефективність цієї діяльності визначається якістю тематики й технології управління, яка має спрямувати учасників проекту на цілеспрямоване, поетапне дослідження за наперед визначеними критеріями оцінювання результату.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|