Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правова охорона торговельних марок.

Поняття знака ТМ.

Патентування за процедурою PCT.

Процедура одержання Європейського патенту:

- право на одержання патенту має як фізична, так і юридична особа; група осіб, які представляють різні держави. Чинність Європейського патенту на винахід визначається строком до 20 років.

- Європейським патентним бюро проводиться кваліфікаційна експертиза. Якщо відповідає умовам, в офіційному патентному бюлетені публікується інфо про опис та про наявність заявки.

Протягом 9 місяців від дати публікації інформації будь-яка особа може надіслати до Європейського патентного бюро письмове обґрунтоване заперечення проти видачі патенту. Якщо підстави для заперечення є, то юро приймає 3 рішення:

1) патент є непантоздатним

2) не розкриває винахід способом достатньо зрозумілим та ясним для його використання у відповідній галузі

3) виходить за межі змісту оформленої заявки.

Або може відхилити забезпечення.

 

тема: Правове регулювання засобів індивідуалізації учасників цивільного обороту товарів та послуг

1. Поняття знака ТМ.

2. Правова охорона торговельних марок.

3. Процедура одержання свідоцтва на отримання ТМ

4. Право на фірмове (комерційне найменування) та на найменування місця походження товару.

 

В Україні є закон «Про охорону прав на захист товарів та послуг». За ним, ТМ – будь-яке позначення або комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів одного виробника від товарів іншого. Це можуть бути слова, літери, буквосполучення, сполучення цифр.

- Словесна торгівельна марка + Оригінальний шрифт – логотип.

- Зображувальна ТМ = композиція ліній, плям, голограм, фігур, будь-яких форм та кольорів як на площині, так і у просторі.

- об’ємна ТМ – зображальне позначення, що є тривимірним об’єктом.

- звукова – спрямована на сприйняття органами слуху, але без залучення людської мови: мелодія, шуми.

 

Надається знакам, які не суперечать принципам гуманності та моралі, тому не можуть одержати правову охорону зображення, які імітують:

- герби, прапори, державні символи, емблеми

- офіційні назви держав

- скорочені або повні найменування міжнародних урядових організацій

- нагороди або інші відзнаки

- позначення, які не мають розрізняльної здатності

- ті, які можуть ввести в оману

- позначення, які складаються із загальновживаних символів та термінів

- назви творів мистецтва, літератури, науки

- цитати, персонажі цих творів без згоди власників народного права

- прізвища, імена

- портрети відомих діячів без їх згоди.

Право власності на знак засвідчується свідоцтвом, чинність якого триває 10 років і може бути продовжена щоразу ще на 10 років.

ТМ, яка має міжнародну реєстрацію, або визнана в установленому законом порядку добре відомою, не вимагає засвідчення свідоцтва.

Суб’єктами права можуть бути як фізичні, так і юридичні особи. Право на одержання свідоцтва може мати будь-який суб’єкт.

Чинність майнових прав може бути припинена в таких випадках:

- у зв’язку з перетворенням ТМ у загальновживане позначення певного виду товарів та послуг

- за ініціативою особи, якій належить ця ТМ.

 

3. Процедура одержання свідоцтва на отримання ТМ

Має бути перелік товарів та послуг, за якими заявник хоче зареєструвати ТМ.

Будь-яка особа може подати мотивоване заперечення проти заявника, і заявник має право повідомити заклад експертизи протягом 2 місяців про своє ставлення до заяви: може внести заперечення, внести зміну, залишити заявку без змін, або відкликати її.

Права та обов’язки власника свідоцтва:

- має право наносити знак на будь-який товар, для якого зареєстрований знак

- застосовувати під час пропонування та надання будь-якої послуги

- забороняти іншим застосовувати знак.

Це виключне право не поширюється на:

- некомерційне використання знаку

- на усі повідомлення новин і коментарів новин

- добросовісне застосування ЗМІ цієї інформації.

Право власності може передаватися частково або повністю.

Ліцензійна угода повинна містити умови про те, що якість товару або послуги, виготовлених за ліцензійним договором не буде нижчою від якості товарів та послуг власника свідоцтва.

Взаємини при використанні знака, свідоцтва яке належить кільком особам, визначаються угодою між ними; у разі відсутності угоди кожен може використовувати на свій розсуд.

Припинення дії свідоцтва:

- власник в будь-який час може відмовитися від свідоцтва частково чи повністю. У разі несплати збору за підтримання чинності за рішенням суду зв’язку з перетворенням знака на загальновживане позначення.

 

Якщо протягом 3 років знак недостатньо використовується, або недостатньо використовується, будь-яка особа може подати до суду заяву про дострокове припинення повністю або частково. Дія свідоцтва припиняється, якщо:

- власник не зазначив причини його невикористання.

 

Недійсним визнається у разі:

- невідповідності зареєстрованого знака умовам надання правової охорони;

- наявності у свідоцтві елементів зображення знака з переліку товарів, яких не було у поданій заявці.

- видачі свідоцтва в разі подання заявки з порушенням прав інших осіб

 

30.10.12.

4. Право на фірмове (комерційне найменування) та на найменування місця походження товару.

Фірмове (комерційне) найменування -найменування чи власне ім'я, під яким підприємство виступає в цивільному обороті і яке відрізняє підприємство від інших учасників____та не вводить в оману споживачів щодо справжньої його діяльності; це своєрідний псевдонім підприємницького товариства, який, на відміну від найменування юридичної особи, може відчужуватись при продажі цілісного майнового комплексу, оскільки комерційне найменування служить для індивідуалізації певного бізнесу, а не самої юридичної особи або її товарів та послуг.

Комерційне найменування виконує такі функції:

- дистинктивне – дозволяє відрізнити одного учасника комерційної діяльності від іншого, і, навпаки, дозволяє асоціювати послуги або товари з певним комерційним найменуванням, виробником.

- запобіжне – дає змогу споживачу чи контрагенту обирати серед суб’єктів господарювання того, співробітництво з яким буде найбільш вигідним та надійним.

- є одним з джерел прибутку, оскільки створення та використання будь-якого комерційного найменування, витрачання коштів на розкручування комерційного найменування або брендів не є самоціллю,а лише засобом одержання прибутку.

 

Фірмове найменування має певну структуру, і повинне складатись, як мінімум, з 2 частин:

- вказівка на організаційно-правову форму підприємства

- власне найменування юридичної особи.

Крім цих 2ох частин фірмове найменування в окремих випадках, регламентованих законом, повинно містити і інші відомості, наприклад:

- вказівка профілю діяльності юридичної особи (юридичне, фінансове, кредитне, наукове тощо)

- виду підприємства: державне, муніципальне, приватне.

 

4.1. Право на комерційне найменування.

Майнові права на комерційні найменування передбачають право на:

- використання комерційного найменування;

- право перешкоджати іншим особам;

- неправомірно використовувати комерційне найменування.

 

Право на комерційне найменування набувається внаслідок першого використання цього комерційного найменування без подання заявки на нього чи реєстрації цих прав і незалежно від того, є чи не є комерційне найменування частиною торгівельної марки.

Такі право є безстроковими, оскільки, набуваючи їх в установленому порядку, власник може користуватися ним поки існує саме підприємство. Майнові права на комерційне найменування передаються іншій особі лише разом з цілісним майновим комплексом особи, якій ці права належать або його відповідною частиною.

Чинність майнових прав на комерційне найменування припиняється у разі ліквідації юридичної особи.

Порушенням прав на комерційне найменування, зокрема, є:

- використання без згоди власника прав на нього

- якщо внаслідок такого використання можна ввести в оману щодо особи, яка виробляє товари чи надає послуги.

 

На вимогу власника прав на комерційне найменування таке порушення має бути припинене, а порушник зобов’язаний відшкодувати йому заподіяні збитки. Власник прав на комерційне найменування може також вимагати усунення з товару, його упаковки, незаконно використаного комерційного найменування, схожого на нього настільки, що його можна сплутати; а також знищення виготовлених порушником вивісок, печаток, штемпелів, бланків та інші друковані видання з незаконно використаним комерційним найменуванням або найменування, схожим з ним настільки, що його можна сплутати.

 

4.2.Комерційне позначення.

Такий об’єкт інтелектуальної власності передбачений лише в конвенції про заснування ВОІВ.

Комерційне позначення – будь-який знак (словесний, графічний або комбінований), який використовується суб’єктом господарювання для позначення назви підприємства, зокрема магазину, ресторану, готелю тощо; транспортного засобу (корабля) чи відображає інші аспекти існування суб’єкта господарювання та який використовується для нанесення на вивіски, бланки, реклами тощо. Такими знаками можуть бути як комерційні найменування, так і торгівельні марки. Однак, ТМ не повинна містити в своєму складі будь-які зазначення щодо організаційно-правової форми підприємства; комерційне ж найменування має містити зазначення організаційно-правової форми і призначене індивідуалізувати суєти цивільного права.

Комерційне позначення – певний цілісний майновий комплекс.

Комерційне позначення не потребує реєстрації, оскільки виступає динамічною і непостійною складовою маркетингової діяльності підприємства

 

4.3. Право інтелектуальної власності на географічне зазначення

Зазначення походження товару – це термін, що об’єднує кілька термінів:

- просте зазначення походження товару – будь-яке словесне чи зображувальне графічне позначення, що прямо чи опосередковано вказує на географічне місце походження товару

- кваліфіковане зазначення походження товару: охоплює назву місця походження товару та географічне зазначення походження товару.

Право інтелектуальної власності на географічне зазначення виникає з дати державної реєстрації цього права, якщо інше не встановлене законом.

Правами інтелектуальної власності на географічне зазначення є:

- право на визнання позначення товару чи послуги географічним позначенням

- право на використання географічного зазначення

- право перешкоджати неправомірному використанню географічного зазначення, в тому числі, забороняти таке використання.

Право інтелектуальної власності на географічне зазначення є чинним з дати наступної за датою державної реєстрації і охороняється безстроково за умови збереження характеристик товару чи послуги, позначених цим зазначенням.

 

4.4. Правова охорона зазначення походження товарів.

Правова охорона зазначення походження товарів надається на підставі його використання та полягає у недопущенні використання зазначення, що є неправдивим або фальшивим чи такими, що вводять споживачів в оману щодо дійсного географічного місця походження товару.

Правова охорона надається кваліфікованому зазначенню походження товару, що вказує на конкретне географічне місце, з якого походить товар.

Не надається правова охорона кваліфікованому зазначенню походження товару, що:

- суперечить публічному порядку, принципам гуманності та моралі

- правильно вказує на географічне місце походження товару, але створює в споживачів помилкове уявлення про те, що товар виготовлений в іншому географічному місці

- є назвою сорту рослини, або породи тварини, тому здатна ввести в оману споживачів щодо дійсного походження товару

- зазначення є тотожне або схоже настільки, що його можна сплутати із знаком для товарів та послуг і права на які визнані в Україні.

 

4.5. Права на реєстрацію кваліфікованого зазначення походження товару.

Мають:

- особа чи група осіб, які в заявленому географічному місці виробляють товари, особливі властивості, певні якості, репутація або інші характеристики якого пов’язані з цим географічним місцем;

- асоціації споживачів

- установи, що мають безпосереднє відношення до вироблення чи вивчення відповідної продукції, виробів, технологічних процесів або географічних місць.

 

Право на використання зареєстрованої назви місця походження товару мають виробники, які в географічному місці виробляють товари, особливі властивості, певні якості чи інші характеристики якого відповідають тим, що внесені до реєстру.

 

4.6. Порядок реєстрації кваліфікованого зазначення походження товару

Заявка на реєстрацію та права на використання вже зареєстрованого кваліфікованого зазначення походження товару подається до установи. За дорученням заявника заявка може бути подана через представника у справах інтелектуальної власності або патентного повіреного, або іншої довіреної особи.

Заявка повинна стосуватися лише 1 зазначення походження товару, складається українською мовою та повинна містити:

- в заяву про реєстрацію назви місця походження товару чи географічного зазначення походження товару

- заявлену ____ або заявлену географічну назву походження товару

- місце географічного походження товару, для якого заявник просить зареєструвати вказане зазначення походження товару або право на використання зареєстрованого відповідного кваліфікованого зазначення походження товару

- назву та межі географічного місця, де виробляється товар, із яким пов’язуються особливі властивості, певні якості, репутація або інші характеристики товару

- опис особливих властивостей товару, певних якостей, репутації або інших характеристик товару.

- дані щодо використання заявниками кваліфікованого зазначення походження товару на етикетці та при маркуванні товару.

- документ, який підтверджує, що заявник виробляє товар, для якого просить зареєструвати назву місця його походження чи географічне зазначення походження товару.

- висновок спеціально уповноваженого органу про те, що особливі властивості товару пов'язані з природними умовами географічного місця виготовлення товару.

Датою подання заявки є дата одержання установою заяви.

 

4.7. Експертиза заявки.

Заявник має право особисто або через свого представника брати участь в розгляді питань, що виникають під час проведення експертизи. Під час проведення експертизи за ініціативою заявника до заявки можуть бути внесені виправлення очевидних помилок і уточнення опису основних характеристик товару, або меж географічного місця походження товару.

Якщо заявка відповідає вимогам, відомості про заявку публікуються в офіційному бюлетені установки. Протягом 6 місяців від дати опублікування офіційних відомостей про заявку будь-яка особа може подати до установи заперечення проти реєстрації заявленої назви місця походження товару або заявленого географічного зазначення місця походження товару.

Заявник протягом 2 місяців від дати одержання копії заперечення повинен надіслати установі обґрунтовану відповідь на заперечення. Якщо зазначені заперечення визнані слушними, установа приймає рішення про відмову в реєстрації, про що публікується в офіційному бюлетені установи і повідомляється заявнику. Заявник може оскаржити рішення установи за заявкою у судовому порядку, а також до апеляційної палати протягом 2 місяців від дати одержання рішення установи.

Свідоцтво про реєстрацію права на використання кваліфікованого зазначення походження товару видається установою протягом місяця від дати реєстрації. Діє 10 років. Можна продовжити на 10 років на підставі заяви, поданої власником свідоцтва протягом останнього року дії свідоцтва. Заявка на реєстрацію і іноземній державі може бути подана тільки після його реєстрації в Україні.

 

6.11.12.

____

1.Поняття інтегральної мікросхеми (ІМС) та ї компонування.

2. Право на раціоналізаторську пропозицію (рац.пропозицію).

3. Право на сорти рослин, породи тварин.

4. Поняття комерційної таємниці.

5. Право на науково-технічну інформацію.

6. Поняття та загальна характеристика ноу-хау.

 

1.Поняття інтегральної мікросхеми (ІМС) та її компонування.

Це поняття аналізується як в ЗУ про охорону прав на топографію інтегральних схем, атк і в ЦК. В законі – топографія, в ЦВ - компонування.

ІМС – мікроелектронний виріб кінцевої або ж проміжної форми, призначений для виконання функцій електронної схеми.

Топографія (компонування ІМС) – зафіксоване на матеріальному носії просторово-геометричне розміщення сукупності елементів ІМС та з’єднань між ними.

Основною умовою охороноздатності ІМС є її оригінальність:

- вона не створена шляхом прямого відтворення /копіювання іншої топографії ІМС;

- має відмінності, що надають їй нових можливостей;

- не була відома у галузі мікроелектроніки до дати подання заявки до установи.

На знання топографії ІМС не впливає розголошення інформації протягом 2 років.

Вся топографія ІМС, або ж її елементи може бути віднесено до комерційної таємниці. Тоді відбувається регулювання іншим законодавством (про комерційні таємниці).

Не охороняються права на ідеї, способи, системи, технології або ж закодовану інформацію, які можуть бути в топографії ІМС.

Виключне право на використання ІМС засвідчується свідоцтвом, яке діє протягом 10 років від дати подання заявки до установи, або ж від дати першого використання.

У разі припинення чинності або дії виключних майнових прав будь-яка особа безоплатно може використовувати цю інтегральну мікросхему.

Права на реєстрацію має: автор, його правонаступники, його роботодавець, особи, уповноважені здійснювати реєстрацію.

Не надається правова охорона особам, які здійснювали тільки технічну допомогу, матеріальну, фінансову; не являються співавторами.

ТІМС може бути здійснена в умовах здійснення торгового договору.

Всі процедури з взаємодії з законодавцем – ідентичні попереднім.

Заява складається з фотографій та документів що ідентифікують ІМС.

Якщо подані матеріали містять інформацію про будь-який шар ТІМС, або ж його частину, є конфіденційною, то даний шар, або ж його частина маже бути вилучена, або ж включена до складу матеріалів в закодованій формі.

Подані заявнику матеріали зберігаються в установі протягом 6 років після її реєстрації; потім повертаються автору, або ж за відсутності знищуються.

Потім – експертиза:

- формальна – наявність документів, вірність заповнення;

- кваліфікаційна – по суті. Заявник має право бути присутнім, змінювати частину, але не змінюючи суть. За заявою, бажанням, за кошти. При відсутності відхилень – приймається реєстрація. В офіційному бюлетені публікується інформація про заявлену ТІМС.

Протягом місяця видається свідоцтво, здійснюється реєстрація.

Якщо ТІМС створено групою, видається 1 свідоцтво на ім'я, що заявлено в заявці, якщо не заявлено – першому по списку.

Передача права власності тільки зі згоди усіх авторів.

Права та обов’язки автора ТІМС:

- майнові:

-- можливість використовувати на правах хазяїна;

-- здійснювати комерціалізацію

 

«Т» дата реєстрації; відомості про власників. – так сповіщається про те, що об’єкт ІМС охороняється.

Не визнається порушенням прав зареєстрованої ТІМС:

- у конструкції транспортного засобу іноземної держави, який перебуває тимчасово або випадково на території України у водах, в повітрі за умови, що ця топографія ІМС використовується тільки в цьому транспортному засобі.

- з науковою метою/у порядку експерименту

- ввезення на митну територію України виробів, їх продажу, зберігання, якщо вони придбані законним шляхом: після виготовлення вони були введені в оборот власником прав;

- пр. використання особою, що використовувала ТІМС іне знала про незаконне її виготовлення. Але якщо про це повідомив автор або правонаступник, треба або припинити, або укласти угоду і оплачувати.

Будь-яка особа, яка до дати подання заявки добросовісно використовувала цей об’єкт, або ж здійснила значну і серйозну підготовку для такого використання, має право і надалі використовувати без виплати патентовласнику цю розробку, або ідентичну (право попереднього користувача). Але ця ІМС має передаватись із підприємством або частиною, що займається виготовленням.

Обов'язки власника свідоцтва ТІМС:

- якщо протягом 3 років патент не використовується, або недостатньо використовується в Україні, будь-яка особа має право подати до суду заяву про право дозволу на використання цього об’єкту. Якщо власник свідоцтва не надасть обґрунтованої відповіді щодо невикористання цього об’єкта, суд в праві видати «примусову ліцензію» з визначенням термінів дії, розмірів винагороди, обсягів використання ТІМС.

Без згоди власника дозволяється використання ТІМС в таких випадках:

- з метою забезпечення екологічної безпеки, здоров'я населення та інших інтересів суспільства без згоди власника, однак тільки у разі відмови власника видати ліцензію.

- дозвіл на таке використання надається виходячи із конкретних обставин.

- такий дозвіл не позбавляє власника надавати інші дозволи (передавати іншим особам прав).

- в першу чергу дозволяється для забезпечення суспільних потреб.

- про надання такого дозволу (про використання) надсилається повідомлення власнику одразу як це практично можливо.

- дозвіл відміняється, якщо перестають існувати надзвичайні обставини.

- власнику патенту виплачується відповідна компенсація одразу, як це можливо.

 

Реєстрація визнається недійсною у випадках:

- у разі невідповідності зареєстрованої ТІМС вимогам охороноздатності;

- коли реєстрація відбувається внаслідок подання заяви з порушенням прав інших осіб, однак при визнанні реєстрації недійсною власника мають повідомити.

 

Порушенням прав власника вважається будь-яке посягання на його права.

Автор чи його правонаступники маються право вимагати припинення виробництва або розповсюдження виробів і відшкодування заподіяних збитків.

____

 

2. Право на раціоналізаторську пропозицію (рац.пропозицію).

Раціоналізаторською визнається пропозиція, яка є новою і корисною для підприємства якому вона подана і передбачає створення або зміну конструкції виробів, технології виробництва, застосовуваної техніки або складу матеріалу.

Удосконалення виробу може характеризуватися:

- змінами в конструктивному виконанні деталей, вузлів, блоків, та їх взаємозв’язку;

- змінами у методах проведення технологічних операцій, їх послідовності, змінами в машинах, що застосовуються в приладах та пристроях;

- змінами в інгредієнтах, що входять до складу матеріалу та їх кількісному співвідношенні.

 

Критерії охороноздатності:

- новизна: до подання заявки ця інформація не була відома;

- корисність: підприємство використовуючи цю пропозицію має економічну вигоду, прибуток протягом визначеного періоду часу.

 

Не визнається раціоналізаторською пропозицією, якщо вона:

- знижує надійність та інші показники якості продукції;

- погіршує умови праці та якість роботи;

- викликає або збільшує рівень забруднення навколишнього середовища;

- ставить лише завдання, або тільки визначає ефект без вказівки конкретного рішення;

- забезпечує досягнення ефекту шляхом заходів організаційного, а не технічного характеру;

- відноситься до засобів організації чи управління господарством: планування, фінансування тощо.

- відноситься до умовних позначень, складання таблиць, діаграм, графіків, якщо вони не призводять до зміни конструкції приладів або ж технології виробництва.

 

Право авторства на рац. пропозицію визнається за фізичними особами…

Якщо група – зв’язки регулюються угодою.

Пропозиції інженерно-технічних працівників, науково-дослідних, проектних, конструкторських та інших аналогічних організацій, які відносяться до розроблюваних цими працівниками проектів, можуть бути визнаними раціоналізаторськими, якщо:

- після затвердження проектів підприємств будинків і споруд;

- після прийняття серійного зразка;

- після прийняття в експлуатацію, якщо вони теж відносяться до технологічного процесу;

- коли пропозиції поліпшують технічні характеристики проектів, конструкцій і технологічних процесів. Такі пропозиції приймаються і розглядаються підприємством, яке реалізує ці проекти, а також виготовляє та експлуатує ці конструкції.

___ розглядається в уставленому порядку з додержанням вимог секретності і конфіденційності.

Терміни зберігання документації на рац.проп. затверджені головним архівним управлінням при КабМіні і становлять:

- прийняття матеріалів – 15 років;

- визнані недійсними – 5 років;

- журнали реєстрації – постійно.

Разом із заявою та оцінкою цієї рац.пропоз. а також розрахунками економічної ефективності.

 

 

13.11.12.

__

У заявці викладаються:

- недоліки існуючої конструкції виробу

- ціль пропозиції

- зміст пропонованого рішення, включаючи всі дані для його практичної реалізації

- відомості про прибуток чи інший позитивний ефект

 

До заявки можна додавати: графічні матеріали, техніко-економічні розрахунки, додаткові відомості. Проставляється дата заповнення і дата виготовлення.

Заявка подається тому підприємству, до діяльності якого відноситься ця пропозиція незалежно від того, чи працює винахідник на цьому підприємстві, чи взагалі не працює.

Правильно оформлена заявка реєструється в журналі рац. пропозицій за формою № Р-2. Реєстрація – в день отримання заявки.

Заявка не приймається до розгляду якщо вони складена у невідповідності до вимог, або ж не відносить до діяльності підприємства, то в 5ти денний термін цей пакет документів повертається заявнику із зазначенням причини відмови чи роз’яснення того, куди її потрібно відправити.

Якщо автор не згоден з таким рішенням, він може подати заперечення керівнику підприємству, яке розглядається в 15ти денний термін.

 

Розгляд заявки на рац. пропозицію.

Зареєстровану заявку надсилають для отримання експертних висновків тим підрозділам чи службам, до діяльності яких вона відноситься; протягом місяця ця пропозиція розглядається та приймається відповідне рішення. В оцінці тієї пропозиції окреслюється її новизна та корисність.

Кінцеве рішення – керівником підприємства, або ж, якщо він делегує повноваження – керівником підрозділу. Запис про прийняття рішення робиться у розділі заяви, яка називається «рішення, яке прийняте по пропозиції». В місячний термін після позитивного рішення автору видається свідоцтво, форма якого затверджена Укрпатентом. У разі співавторства – всі автори у алфавітному порядку.

Винагорода за використання

Винахідник укладає договір з підприємством, у якому прописані термін та розміри винагороди. За законодавством України, винагорода сплачується впродовж 2 років використання. Розмір винагороди – не менше 10% від щорічного доходу; не менше 2% від частки собівартості продукції, що припадає на рац.пропозицію, корисний ефект від якої не впливає на одержання доходу.

Винагорода сплачується автору відповідно до договору, але не пізніше 3ох місяців після закінчення кожного року використання пропозиції.

 


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. VI. ОХОРОНА ФЛОРИ І ФАУНИ
  4. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  5. АКЦІОНЕРНА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВА ФОРМА ПІДПРИЄМСТВ
  6. Англо-американська правова система
  7. Банк і його операції. Правова природа банківської діяльності
  8. Блок 4. Умови та охорона праці.
  9. Бюджет як економічна і правова категорія
  10. Валютна система - це державно-правова форма організації валютних відносин. Слід розрізняти національну, міжнародну (регіональну) та світову валютні системи (ВС).
  11. Глобальна біосферна і екологічна криза та охорона довкілля
  12. Державне страхування торговельних операцій




Переглядів: 1067

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оформлення патентних прав. | Право на сорти рослин, породи тварин.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.049 сек.