МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Матеріальна єдність світу.Лекція 2. Принцип загального зв’язку. Контрольні запитання і завдання. 1. Дайте визначення філософської категорії “матерія”. 2. Яка головна ознака будь-якого матеріального предмета або явища? 3. Які найважливіші загальні властивості матерії та форми її існування? 4. Який філософський напрям взагалі заперечує існування об’єктивного матеріального світу, тобто матерії? 5. Що означає філософська категорія “рух”? 6. Чи існує матерія без руху? 7. Дайте визначення філософським категоріям “час”, “простір”, “відображення”. 8. Яка обгрунтована філософська теорія дає відповідь на питання про походження свідомості і зв’язок матерії та свідомості? 9. Якщо мислення і свідомість ідеальні, то мова, яка висловлює їх, - матеріальна чи ідеальна? 10. Що назвав академік - фізіолог Павлов І.П.: - першою сигнальною системою, - другою сигнальною системою? 11. Що стало основними чинниками виникнення свідомості як вищої форми відображення дійсності? 12. Дайте визначення філософської категорії “свідомість”. 13. Чи тотожна свідомість психіці? 14. Яка структура свідомості? 15. Які основні функції свідомості?
1. Матеріальна єдність світу. 2. Категорії діалектики.
Розглядаючи розвиток і зміни картини світу і спираючись на визначення матерії, можна сформулювати важливий світоглядський та методологічний висновок: світу властива єдність. Перед усім це означає, що всі речі, які оточують нас, мають єдину фізико-хімічну побудову. Християнський світогляд також стверджує, що світу властива єдність, але бачить єдність світу в тому, що він створений Богом по єдиному незбагненному людиною божому замислу. В дійсності ж справжня єдність світу полягає в його матеріальності. З цього витікає, що єдиний об’єктивний світ є взаємозв’язане ціле, яке розвивається за своїми власними законами. Проте єдність світу не зводиться лише до єдності його фізико-хімічної побудови. Жива природа не зводиться просто і однозначно до молекул, атомів, елементарних частин. Тим більше не можна звести до них суспільне життя та його носія – людину. Єдність світу полягає в тому, що буття постійно розвивається, ускладнюється, причому кожний рівень розвитку надбудовується над попереднім, виростає з нього і разом з ним створює щось принципово нове, чого не існувало раніше. Саме цей процес дає змогу прослідкувати єдність світу на всіх стадіях його розвитку та ускладнення – від фізичних частин до живих організмів і людини. Дослідження цієї єдності, поглиблений аналіз закономірностей, що лежать в її основі – одне з найважливіших специфічних завдань філософії.
Читайте також:
|
||||||||
|