Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація вантажопотоків

 

Використання логістичних ланцюжків при визначенні шляху переміщення матеріального потоку дає змогу прослідкувати усі види витрат, котрі виникають при цьому. Ці витрати пов’язані з закупівлею, вантажно-розвантажувальними роботами по перевезенню на магістральному, посередницькому та власному транспорті.

Логістичний ланцюжок (logistical chain) – це лінійно упорядкована чисельність фізичних чи юридичних осіб (виробників, посередників, складів тощо), які виконують логістичні операції, спрямовані на доведення зовнішнього матеріального потоку від однієї логістичної системи до іншої чи до кінцевого споживача.

Здебільшого логістичний ланцюжок об’єднує виробника та споживача, хоч нерідко він має досить складну структуру.

У логістичних ланцюжках виділяють такі основні компоненти:

– зовнішню логістику (власне виробництво);

– внутрішню (внутрішньовиробничу) логістику;

– збут продукції;

– сервісне обслуговування споживачів чи замовників.

Ефективність логістичних зв’язків значною мірою залежить від таких факторів:

– інфраструктура підприємств;

– управління трудовими ресурсами;

– кваліфікація персоналу;

– розвиток технології виробництва;

– раціональна організація матеріальних, енергетичних та інформаційних потоків.

Природно, що успішне функціонування названих факторів вимагає раціональної організації доставки вантажів та транспортно-складського господарства. Схему доставки подано на рис. 1.

 

 

Рис. 1. Принципова схема логістичних ланцюжків

 

Умовні позначення:

– зворотний інформативний потік;

– матеріальний потік;

– супроводжувальний інформаційний потік, що включає перевізні документи;

– підтвердження прибуття вантажів. Взаємні розрахунки.

 

На практиці подана принципова схема трансформується у різні форми з урахуванням схем організації вантажопотоків та кількості посередників.

Принципово важливі схеми організації вантажопотоків зображено на рис. 2.

Форми логістичних ланцюжків залежать від кількості перерахованих вище ланок та схем організації вантажопотоків, від розмірів підприємств, концепції управління, матеріаломісткості продукції та галузі економіки.

Система логістики містить матеріальні засоби, що забезпечують рух товарів по логістичному ланцюжку (склади, вантажно-розвантажувальні механізми, транспортні засоби), виробничі запаси та засоби управління усіма ланками ланцюжків.

 

 

 

Рис. 2. Схема організації вантажопотоків

 

Умовні позначення:

— джерело виникнення вантажопотоку;

— пункт погашення вантажопотоку;

— дальній транспорт;

— місцевий транспорт;

— пункт об’єднання чи розподілу вантажопотоків.

 

Організаційна побудова логістичних ланцюжків може бути різноманітною і залежить від:

1) розмірів підприємств;

2) масштабів їх діяльності;

3) концепції управління;

4) матеріаломісткості;

5) галузі економіки.

Основним інструментарієм управління логістикою є:

1) бюджет логістики, що враховується як складова частина загального бюджету фірми при плануванні її господарчої діяльності;

2) показники логістики:

2.1 частота оборотності всіх запасів, що визначається як відхилення розміру
товарообороту до обсягу складських запасів;

2.2 загальні витрати на матеріально-технічне забезпечення, що припадають на
одиницю товарообороту
;

2.3 ступінь готовності постачальника (у %), яка визначається як частка від поділу
обсягу потреб, що задовольняються у визначений строк, на загальний обсяг потреб;

2.4 витрати на логістику (у % від загальних витрат);

2.5 швидкість обороту матеріальних ресурсів для окремих складів;

2.6 витрати на відправлену одиницю продукції;

2.7 витрати на тонно-кілометр вантажів, що перевозяться;

2.8 завантаження складу та парку транспортних засобів;

2.9 ступінь ризику, пов’язаного зі складуванням запасів.

3) планування номенклатури товарів згідно з методом АВС;


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  5. Адміністративно-територіальна організація
  6. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу
  7. Вентиляція. Види вентиляції. Організація повітрообміну в приміщеннях, повітряний баланс, кратність повітрообміну
  8. Взаємодія органів публічної влади з трудовими колективами, підприємствами, установами, організаціями
  9. Вибір оптимального розкладу (режиму) роботи в наукових організаціях.
  10. Види податкових перевірок. Організація і здійснення перевірок.
  11. Вимоги до захисту інформації та організація технічного захисту інформації
  12. Відносини України з міжнародними економічними організаціями




Переглядів: 945

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концепція логістики | Товарна політика у промисловому маркетингу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.