МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція №20Тема: Законність і дисципліна в державному управлінні. Законність у сфері державного управління. План 1. Поняття режиму законності та дисципліни в державному управлінні. 2. Способи забезпечення законності і дисципліни в державному управлінні. Загальна характеристика. 1. Основним об`єктом здійснення адміністративної діяльності ОВВ є суспільні відносини, що пов`язані із АП. Мета та завдання адміністративної діяльності - це забезпечення дотримання режиму законності, правопорядку, дисципліни, всіма учасниками суспільних відносин, які фактично пов`язані ( регулюються ) з АП України. Законність і дисципліна - це основні умови існування будь-якої держави та її обов`язкові риси. Зв`язок категорії законність і дисципліна: ці категорії в АП фактично є нерозривними та взаємопов`язаними. Законність можлива лише за умови суворого дотримання дисципліни всіма учасниками суспільних відносин ( незалежно від ієрархічного знаходження ). Дисципліна - обумовлена межами закону ( визначена і закріплена ним ). Законність ( як теоретичне правове поняття ) - неухильне виконання законів і відповідних ім НПА органами держави, посадовими особами, громадянами, громадськими організаціями, та іншими учасниками суспільних відносин: іноземці, особи без громадянства, нерезиденти, юридичні особи ). Зовнішне вираження законності відображається в чинному законодавстві ( під яким ми розуміємо систему правових актів у яких норма права знаходить своє зовнішнє відображення ). Грані розгляду категорії " законність " в АП - це науково-теоретична абстракція, що дозволяє проаналізувати в різних аспектах виникнення і функціонування, як на території держави так і на міжнародному рівні: 1) законність, як принцип діяльності держави, полягає в обов`язку державних органів, інших фізичних і юридичних осіб діяти відповідно та виключно згідно з законом ( чинними НПА ). Цей принцип означає: · рішення будь-яких суб`єктів права не повинні суперечити закону; · рішення, що приймається відповідним суб`єктом повинно відповідати його компетенції та в межах впливу на суспільні відносини, які визначені законодавчо; · прийняття рішення та його впровадження повинно відповідати певній процедурі ( порушення, якої ставить під сумнів законність прийнятого рішення ); · прийняття та впровадження рішення повинно мати баланс між доцільністю та розвитком суспільних відносин ( корисністю для суспільства ); 2) законність, як метод державного управління - це сукупність прийомів, засобів та способів, якщо держава забезпечує належну поведінку: · межі впливу кожної з гілок влади окреслені і обмежені; · методи впровадження повинні мати виключно законні підстави; · держава в особі відповідних гілок влади не тільки встановлює, а й окреслює суспільні відносини від злочинних посягань ( протиправних ); 3) законність, як режим истеми відносин громадян, громадських та недержавних утворень з ОВВ, ОМС: · даний режим має сприяти забезпеченню дотримання прав і свобод громадян, їх законних інтересів; · має сприяти всебічному розвитку міжсуспільних відносин та диспозитивно сприяти дотриманню режиму законності і правопорядку; · в результаті це повинно сприяти громадянському суспільству; · повинна бути фундаментом ефективного функціонування механізму державної влади та правовиконання; Фундаментальна база існування законності і дисципліни - це фактичний і практичний комплекс дій, що здійснює держава в особі компетентних органів з метою встановлення режиму законності на її території. Таким фундаментом виступають наступні категорії: · економічна - означає розвинутість економічної системи країни, наявність бюджетних, міжбюджетних відносин, грошової одиниці і її стабільності; · політична - визначає межі впливу певних політичних партій на суспільне життя країни, вибір управління державою ( демократія, автократія, диктатура ); · соціальна - механізм захисту населення від несприятливих економічних наслідків або певні соціальні гарантії, що встановлюються державою; · наукова - визначається наявність теоретичних розробок в галузі управління; · примусу - діяльність ОВВ ( в режимі правовиконання по забезпеченні режиму законності і правопорядку ); Законність і дисципліна - обов`язкові риси правової держави, сукупність форм і методів державного управління, які знаходять своє відображення в чинному законодавстві в якому держава регулює взаємовідносини в суспільстві, досягається стан слухняної поведінки суб`єктів права. 2. Забезпечення законності та дисципліни в суспільстві здійснюється відповідними ОВВ 3-ма основними способами: 1. Проведення контролю. 2. Здійснення нагляду. 3. За допомогою звернень громадян. Особливості способів забезпечення законності і дисципліни: · діяльність пов`язана з реалізацією державновладних повноважень, є одночасно, як правом, так і обов`язком; · основною метою є забезпечення суворого дотримання вимог законності і дисципліни всіма суб`єктами державної влади; Діяльність, щодо забезпечення режиму законності: 1) здійснюється в процесі повсякденної діяльності держави; 3) відображається в здійсненні заходів, щодо ліквідації причин і умов які сприяють виникненню правопорушення; 4) мають за мету відновлення порушених прав і законних інтересів громадян, громадських організацій та інших учасників громадських відносин; 5) притягнення до відповідальності осіб, що винні в порушенні законності і дисципліни; 6) створює атмосферу невідворотності покарання за порушення вимог законності і дисципліни; 7) сприяє вихованню прав апарату управління в дусі дотримання законів і додержання наявних правил; Контроль - це складова частина управління, що забезпечує систематичну перевірку виконавчого комітету, на дотримання ними законів, ін НПА, додержання дисципліни та правопорядку і полягає у втручанні контрольних органів в оперативну діяльність підконтрольних органів. Надані їм обов`язки полягають в припинені, зміні чи скасуванні актів управління, вжитті заходів примусу, щодо підконтрольних органів. Головними напрямами здійснення контролю у сфері державного управління є: · додержання планової, фінансової, ціноутворчої, договірної, виконавчої трудової та інших видів дисципліни; · використання державних ресурсів; · підбір і розміщення кадрів в державному секторі; · виконання соціальних програм та ін. Стадії проведення контролю: · підготовча - визначення об`єкту контролю, визначення предмету контролю, складання планів його проведення та призначення осіб, що його здійснюють; · центральна - фактична діяльність, збирання і обробка інформації, аналіз отриманої їнформації та порівняння ортиманих результатів з реальним станом об`єкта, що перевіряється. · підсумкова: 1) прийняття рішення про результат контролю; 2) доведення результатів до відома суспільства; 3) надання допомоги підконтрольній структурі, про усунення недоліків; 4) контроль за прийнятим рішенням; Принципи контролю: · універальність - має охоплювати всі ділянки адміністративного утворення; · систематичність - проведення за певною процедурою; · безсторонність - покладання проведення контролю на осіб, що незацікавлені в результаті; · реальність - забезпечення наявності необхідних кваліфікованих кадрів; · дієвість, оперативність, результативність - швидке проведення контролю, аналіз причин, що сприяли правопорушенню, притягнення винних осіб до відповідальності; · гласність - фактично доведені результати контролю до суспільства Види контролю: · відомчий - всередині відомства, між структурами; · міжвідомчий - перевірка одного ОВВ іншим; · надвідомчий - перевірка органами загальної компетенції; Нагляд - дії уповноважених ОВВ з метою виявлення і попередження правопорушень, усунення їх наслідків, притягнення винних до відповідальності, без права втручання в оперативну і господарську діяльність піднаглядних суб`єктів та зміни чи скасування актів управління. Нагляд теж здійснюється на різних рівнях, може бути санітарний, пожежний та інші види нагляду. Але єдиним державним органом, що здійснює нагляд є прокуратура. Звернення громадян - відповідні дії громадян, що інформують відповідні органи про виявлені факти порушення та можлива реакція органу, до якого звернулися для перевірки встановленого факту порушення і притягнення винного до відповідальності. Виступає важливим способом забезпечення їх прав і свобод, законності і дисципліни, що передбачені в Конституції України.
Читайте також:
|
||||||||
|