МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Теплопередача через плоску багатошарову стінку
(а) Розв’яжемо наведену систему рівнянь відносно різниць температур: (б) Після складання лівих та правих частин системи рівнянь (б) одержимо: (3.8) звідки . (3.9) Коефіцієнт теплопередачі для плоскої двошарової стінки визначають за рівнянням (3.10) Значення температур на межах стінки: ; (3.11) ; (3.12) (3.13) **Температуру стінок можна визначити графічно. Із системи рівнянь (б) випливає, що температурний напір Т розподіляється по окремих шарах стінки пропорціонально термічним опорам. Для визначення температур стінок будують графік (рис. 3.3). По осі ординат відкладають температури в шарі, а по осі абсцис – термічний опір, після чого по осі ординат відкладають ординати температур Тр1 і Тр2, з’єднують їх прямою та визначають розподіл температури в стінках. *Повний термічний опір для цього випадку дорівнюватиме (3.14) або для багатошарової стінки (3.15)
Рис. 3.3. Графічний метод визначення температур Л. 14. 12*Теплопередача через одношарову
Визначимо лінійну густину теплового потоку ql, тобто відношення теплового потоку до 1 м довжини труби. Теплоту, яка віддається від гарячої рідини до стінки, теплоту, що передається через стінку, і теплоту, яка віддається від стінки в зовнішнє середовище (рідині, що омиває трубу зовні), визначають за системою рівнянь: (а) Якщо розв’язати їх відносно різниці температур, одер-жимо: (б) Склавши рівняння (б), одержимо рівняння для визначення повного температурного напору: (3.16) З рівняння (3.16) визначають лінійну густину теплового потоку: (3.17) де –лінійний коефіцієнт теплопередачі: (3.18) Величину, обернену лінійному коефіцієнту теплопередачі, називають лінійним термічним опором теплопередачі. З рівняння (3.18) можна визначити повний лінійний термічний опір теплопередачі: (3.19) З наведеного рівняння випливає, що повний опір дорівнює сумі окремих опорів – термічного опору теплопровідності стінки і термічних опорів тепловіддачі і . Для спрощення практичних розрахунків, якщо довжина труби незначна, замість рівняння (3.17) застосовують рівняння для плоскої стінки (3.2), яке для труби завдовжки 1 м має такий вигляд: (3.20) де k – коефіцієнт теплопередачі для плоскої стінки; dx – середній діаметр труби; d – товщина стінки. За відношення похибка у розрахунках не перевищує 4 %. Температуру на поверхні шару визначають за системою рівнянь (б): (3.21) Л.14.12.*Інтенсифікація теплопередачі У техніці часто виникає потреба в керуванні процесом передачі теплоти. Іноді цей процес потрібно сповільнити, а іноді – інтенсифікувати. Проаналізуємо закономірності явищ теплопередачі з погляду можливого керування процесом. Для цього розглянемо коефіцієнт теплопередачі для плоскої стінки, який можна визначити з рівняння , (3.22) якщо знехтувати термічним опором стінки. З аналізу цього рівняння випливає, що коефіцієнт теплопередачі k0 завжди менше за найменший з коефіцієнтів тепловіддачі. Якщо a1 = 40 Вт/(м2·К) i a2 = 5 000 Вт/(м2·K) то Збільшення a2 на значення k0 майже не впливає: якщо Впливове значення на k0 має зміна a1. Наприклад, якщо a1= 80 Вт/(м2·К) і a2 = 5 000 Вт/(м2·К), k0 = 78,8 Вт/(м2·К), а якщо a1 = 200 Вт/(м2·К) - k0 = 192 Вт/(м2·К). **У розглянутих випадках термічний опір стінки не враховано. Визначимо похибку за такого припущення. Нехай для якогось випадку Значення коефіцієнта теплопередачі зменшиться, якщо врахувати термічний опір стінки , і дорівнюватиме . (3.23) Розділимо на k0 ліву та праву частини рівняння (3.23) і отримаємо . (3.24) Графічну залежність показано на рис. 3.5.
Товщина сталевої стінки d = 3 мм, а коефіцієнт теплопровідності l = 30 Вт/(м·К). Термічний опір (м2·К)/Вт. У випадку підігріву газом, a1 = 40 Вт/(м2·К), Вт/(м2·К). У випадку підігріву парою, що конденсується, Вт/(м2·К). У випадку підігріву парою, що конденсується, а замість сталевої стінки - мідна тієї самої товщини (d = 3 мм), з l = 300 Вт/(м·К), (м2·К)/Вт; Вт/(м2·К); . Із розглянутих прикладів випливає, що за великих значень k0 не треба нехтувати термічним опором стінки, що особливо важливо для випадків, коли стінка має малий коефіцієнт теплопровідності (наприклад, наявність відкладень накипу, сажі тощо).* Отже, для інтенсифікації процесу теплопередачі потрібно знати закономірності зміни певних термічних опорів. Якщо вони відрізняються один від одного, то достатньо зменшити найбільший з них, щоб підвищити теплопередачу. Якщо всі величини термічного опору одного порядку, то збільшити коефіцієнт теплопередачі можна зменшивши один будь-який із термічних опорів.
****Теплове випромінювання Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|