МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Загальні положення1.1. Загальні положення. Мета й зв’язки з іншими дисциплінами. Нові економічні умови й форми господарсько-економічних відношень в Україні обумовили перехід капітального будівництва на новий якісний етап, що вимагає нової інвестиційної, економічної та технічної стратегії капітального будівництва з метою підвищення його ефективності. Реформований будівельний комплекс України й система капітального будівництва можуть ефективно функціонувати при рішенні як організаційно-керівних економічних і матеріально-технічних проблем, так і проблем в галузі підвищення технологічного рівня будівельного виробництва. Будівельний комплекс України являє собою одну з важливіших галузей народного господарства, в якій створюються основні фонди виробничого й невиробничого призначення, промислових підприємств, житлових, соціальних і культурно-побутових об’єктів. Будівельний комплекс України включає (рис. 1.1): - будівельні організації державного сектора; - промислові підприємства будіндустрії державного сектора; - будівельні організації недержавного сектора; - промислові підприємства недержавного сектора; - державний Комітет України по будівництву і житловій політиці; - проектні і технологічні організації різних форм власності. Питання інвестиційної політики в Україні регулює Кабінет Міністрів через свій відділ будівництва і Мінекономіки України. В областях України ці питання регулюють облдержадміністрації. Регулювання питань щодо створення нормативно-наукової бази будівельного комплексу України здійснює Державний комітет по будівництву і житловій політиці (Держбуд України). Держбуд України має в своєму веденні національні і регіональні науково-дослідні, дослідно-конструкторські, пошукові і проектні інститути, які розробляють нормативно-інструктивну і науково-технічну документацію, обов’язкову для використання у всіх організаціях будівельного комплексу України, незалежно від підпорядкованості і форми власності. Мінекономіки України виконує функції інвестора й замовника будівництва переважно для державного сектора будівельного комплексу. В державний сектор будівельного комплексу України входять: корпорації “Укрбуд”; “Укрмонтажспецбуд”; “Украгробуд”; “Укртрансбуд”; “Укрметротунельбуд” і інші. Корпорації будівельного комплексу мають в своєму складі: - управління будівельними об’єднаннями; - управління промисловими підприємствами. В областях цим корпораціям підпорядковані по адміністративно-господарчій діяльності “Територіальні будівельні об’єднання “ (ТБО), будівельно-монтажні трести і територіальні будівельно-промислові фірми (БПФ). ТБО, БПФ і будівельно-монтажні трести в своєму складі мають: - будівельні організації - трести, будівельні управління (БУ) і будівельно-монтажні управління (БМУ); - промислові підприємства чи їх об’єднання. Рис.1.1 Крім промислових підприємств, що входять до складу ТБО і БПФ, в будівельному комплексі функціонують об’єднання промислових підприємств та окремих підприємств, підпорядкованих управлінням промпідприємств корпорацій, наприклад, в корпораціях “Укрбуд”, “Укрмонтажспецбуд”, “Укртрансбуд”. Таким чином, в державному секторі має місце трьохступінчаста схема керування промисловим виробництвом і будівництвом, що негативно впливає на ефективність виробництва будівельної промислової продукції, призводить до її подорожчання, з’явленню “довгобудів” й порушенням платіжної дисципліни. Перехід до ринкових відносин в економіці обумовив створення таких будівельних організацій і промпідприємств, де частково чи повністю усунені недоліки централізованої системи управління будівельним комплексом. Зараз у відповідності до закону України “Про підприємства в Україні” створені і створюються будівельні організації і промислові підприємства недержавного сектора з різними формами власності будівельні організації: - колективні будівельні підприємства; - акціонерні товариства; - будівельні фірми зі змішаною формою власності; - приватні підприємства і малі приватні підприємства по будівництву і ремонту будівель і споруд (ПП і МПП) промислові підприємства: - колективні підприємства; - акціонерні товариства; - приватні і малі приватні підприємства; - акціонерні товариства проектних, наукових і дослідно-конструкторських та технологічних організацій. Будівельні організації і промислові підприємства недержавного сектора створюються за рішенням фундатора (як правило, трудових колективів, об’єднань осіб або окремих осіб), регіструються в районних або міських виконкомах (держадміністраціях), набувають статус юридичної особи і здійснюють господарсько-фінансову діяльність самостійно на повному госпрозрахунку. В таких організаціях і підприємствах відсутні вищі органи, централізовані плани, адміністративно-організаційні втручання вищих органів в господарсько-фінансову діяльність, а техніко-економічні показники їх роботи, як правило, кращі за аналогічні показники підприємств державного сектора економіки. Обласні й районні держадміністрації, міськрайвиконкоми не втручаються в конкретну діяльність таких підприємств, а надають їм допомогу в інвестиціях, виділяють земельні ділянки й приміщення для їх нормального функціонування. Будівельні організації й промислові підприємства недержавного сектора регулюють виробничо-господарські і фінансові питання контрактними (договірними) відносинами шляхом заключення “Контрактів підряду”, “Контрактів субпідряду”, “Контрактів на постачання продукції” та інших документів, що регламентують зобов’язання і взаємовідносини сторін, що домовляються. Держбуд України розробляє Державні будівельні норми України, затверджує та надає чинності Держстандартам України у справах будівництва, регламентує вимоги у справах будівництва, взаємовідносини будівельних підприємств та установ з замовниками і з органами самоврядування на місцях. Державні будівельні норми України, які прийняті і затверджені Держбудом України, повинні обов’язково застосовуватися в усіх підприємствах та установах, які здійснюють будівництво, незалежно від форм власності і відомчої приналежності. Метою дисципліни “Технологія зведення будівель та споруд” (ТЗБС) є формування у майбутніх фахівців-будівельників професійних знань та умінь в галузі будівельного виробництва, насамперед з питань зведення будівель та споруд, зведення окремих їх частин - підземної і надземної, секцій, прогонів, поверхів, ярусів тощо, виконання окремих технiчно складних будівельних, монтажних і спеціальних робіт, а також робіт підготовчого періоду. Вивчення дисципліни “Технологія зведення будівель та споруд” базується на знаннях, одержаних в попередніх дисциплінах, таких як: - будівельне матеріалознавство; - архітектура; - планування міст; - конструкції будівель та споруд; - геодезичне забезпечення будівництва; - будівельна техніка; - технологія будівельних процесів; - охорона праці в будівництві; - економіка будівництва, та деяких інших циклів загально-інженерних дисциплін. В дисципліні ТЗБС вивчаються основи і регламенти практичної реалізації виконання окремих видів будівельних, монтажних і спеціальних будівельних процесів (робіт) з метою отримання продукції у вигляді носійних, огороджувальних та інших конструктивних елементів будівель та споруд. Теоретичні, розрахункові й практичні положення дисципліни вивчаються в процесі роботи над лекційним курсом, під час виконання розрахунково-практичних робіт, в курсовому проектуванні й самостійній роботі з учбовою, нормативною й технічною літературою. Внаслідок вивчання дисципліни ТЗБС спеціаліст має:- знати індустріальні методи зведення будівель та споруд; основи потокового виконання окремих видів будівельно-монтажних робіт; основи календарного планування при виконанні будівельно-монтажних робіт; методику проектування будівельного генерального плану на стадії виконання окремого виду будівельно-монтажних робіт; особливості технології інженерної підготовки будівельного майданчика; методику технологічного проектування окремих видів будівельно-монтажних робіт; зміст і структуру проекту виконання будівельно-монтажних робіт (ПВР); регламенти технології зведення будівель і споруд.; - вміти запроектувати спеціалізований потік; розробити календарний план на окремий вид будівельно-монтажних робіт; розробити будівельний генеральний план на різних стадіях зведення будівлі чи споруди; формувати структуру будівельних робіт; здійснювати варіантне проектування методів зведення будівель та споруд (у тому числі й з використанням ЕОМ); розробляти проекти виробництва будівельно-монтажних робіт; розробляти регламенти технології різних по будівельно-конструктивним характеристиках будівель і споруд. Дисципліна ТЗБС є базою для вивчення дисципліни “Організація й керівництво будівництвом”, “Основи автоматизації проектування в будівництві, спеціальних курсів цільової підготовки. 1.2. Державні будівельні норми України в галузі технології та організації будівельного виробництва. Держбудом України в 1993 році розроблені, затверджені й введені в дію Державні будівельні норми (ДБН) України щодо системи стандартизації й нормування в будівництві - ДБН А.1.1-1-93 “Основні положення”, які встановлюють основні положення системи стандартизації й нормування в будівництві, класифікацію нормативних документів (НД) України в галузі будівництва, види НД й головні вимоги до їх складу. ДБН А.1.1-1-93 встановлюють, що в якості нормативних документів України в галузі будівництва використовуються документи колишніх СРСР та УРСР до їх заміни або відміни, а також міжнародні, регіональні і національні стандарти, норми й правила інших держав, які включені в “Перелік нормативних документів в галузі будівництва, які діють на території України”. З метою регламентування питань стандартизації й нормування в будівельному комплексі Держбуд України ввів в дію в 1995 році прийнятий Міждержавною науково-технічною комісією по стандартизації і технічному нормуванню в будівництві (МНТКБ) Держстандарт України - ДСТУ БА.2.4-5-95 (ГОСТ 21.001-93) “Загальні положення”. ДСТУ БА.2.4-5-95 встановлюють загальні положення щодо призначення Системи проектної документації для будівництва (СПДБ), склад класифікаційних груп та правила позначення стандартів СПДБ, розповсюджених на всі види проектної документації для будівництва, в тому числi документацiю. по проектуванню технології і До 1998 р. Мінбудархітектури України, Держкомцивільбуд України. організації будівельного виробництва. Для регламентування вимог і правил в галузі технології і організації будівельного виробництва Держбуд України розробив, затвердив і ввів у дію в 1996 р. ДБН А.3.1-5-96 “Організація будівельного виробництва”, в яких встановлені загальні вимоги щодо технології і організації будівельного виробництва при будівництві нових, а також розширенні, реконструкції і технічному переобладнанні об’єктів (підприємств, будов, споруд та їх комплексів) будь-якого призначення. Встановлено, що вимоги цих норм мають виконуватися всіма учасниками будівництва, незалежно від форм власності та відомчої приналежності. Читайте також:
|
|||||||||||
|