МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СУТЬ І ВИДИ ПЛАНУВАННЯТЕМА 1. ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА Київ 2013 АВТОР КОРНІЄНКО Т.М. ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ ЗМІСТ
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ…….………………………………….. Тема 1. Планування діяльності підприємства 13 Тема 1. Загальна характеристика підприємства……………………………….17 Тема 2. Управління і структура підприємства…………………………………35 Тема 3. Інфраструктура підприємства………………………………………….38 Тема 4. Виробничі фонди підприємства……………………………………….40 Тема 5. Техніко-технологічна база підприємства…………………………. …47 Тема 6. Персонал підприємства та продуктивність праці…………………….51 Тема 7. Оплата праці на підприємстві……………………………………… .56 Тема 8. Виробничий процес і його організація……………………………….60 Тема 9. Інноваційні процеси на підприємстві…………………………………64 Тема 10. Нематеріальні ресурси та активи підприємства……………………..67 Тема 11. Інвестиційні ресурси підприємства…………………………………..70 Тема 12. Регулювання, прогнозування та планування діяльності підприємства ....73 Тема 13. Виробництво, якість та конкурентоспроможність продукції………77 Тема 14. Витрати і ціни на продукцію……………………………………….81 Тема 15. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності підприємства………...…………………………………………………………..87 Тема 16. Антикризова система господарювання на підприємстві………..…92
Ефективність діяльності підприємства в умовах ринкової економіки визначається багатьма обставинами: правильним встановленням кількості, якості і асортименту продукції; вибором оптимальної технології і організації виробництва; своєчасним і раціональним ресурсним забезпеченням; розміром основного і оборотного капіталу; формами та методами реалізації продукції.
В умовах ринкової системи господарювання діапазон цих чинників дуже значний. Тому кожне підприємство повинне забезпечити їх оптимальне поєднання, що передбачає дотримання відповідних форм і методів їх внутрішнього взаємоузгодження. Такою формою є планування виробничої та господарської діяльності підприємства. Досвід країн із розвинутою ринковою економікою свідчить, що в умовах ринку з жорсткою конкуренцією планування господарсько-виробничої діяльності — головна умова виживання та економічного зміцнення підприємств, оскільки дає змогу найповніше використати ресурси, комплексно й швидко вирішити питання виробництва продукції з урахуванням попиту і пропозиції на ринку. Це зумовлено самою суттю планування, бо воно, по-перше, має справу з вибором можливої альтернативи розвитку підприємства з їх значної кількості. По-друге, реалізація вибраної альтернативи здійснюється на основі сьогоднішніх рішень. По-третє, планування — це безперервний процес прийняття рішень з уточненням мети і завдань розвитку підприємства, визначення його стратегії і тактики. По-четверте, в розроблених деталізованих планах скоординовано показники, що всебічно характеризують економіку підприємства. І по-п'яте, вихідними принципами планування є рентабельність і забезпечення надходження коштів в обсязі, що задовольняє власників, засновників, акціонерів, державу тощо.
Розрізняють планування довгострокове і короткострокове. Наприклад, питання забезпечення підприємства сировиною, матеріалами, плати за енергію, воду потребують вирішення протягом короткого проміжку часу. Водночас необхідність у придбанні устаткування та способи його використання, кадрова політика, визначення асортименту продукції і ринків збуту розглядаються в довгостроковому плані. На підприємстві розробляють стратегічні, поточні та оперативні плани. Стратегічніподіляють на середньо- й довгострокові. Середньострокові плани розробляють на період від 2 до 5 років, а довгострокові — від 5 до 15 років і більше. Основною формою стратегічного планування є розробка середньострокових планів. Довгострокові розробляють-у тих випадках, коли вирішення економічних і технічних поблем не вкладається в середній період. Поточні планирозробляють на строк до одного року. Вони складаються на базі середньострокових стратегічних планів і реалізують їх завдання з урахуванням змін ринкових умов, економічного та політичного середовища. Оперативні планирозробляють на менш короткий період часу: квартал, місяць, декаду, добу. Це зумовлено необхідністю врахування швидких змін у попиті споживачів і кон'юнктурі ринку, ускладнень у забезпеченні підприємства сировиною та матеріалами, асортименту продукції.
Система стратегічних, поточних і оперативних планів забезпечує гнучкість виробництва при його орієнтації на досягнення перспективної мети. Стратегічний план включає такі складові: аналіз середовища, програма діяльності підприємства, його завдання і цілі, план розвитку господарського портфеля, стратегія зростання. Аналіз середовищапередбачає вивчення макрооточення, безпосереднє оточення, внутрішнє середовище. Аналіз макрооточення включає вивчення таких компонентів середовища, як стан економіки, правове регулювання і управління; політичні процеси; природне середовище та ресурси; соціальні і культурні проблеми; науково-технічний і технологічний розвиток суспільства та інфраструктури тощо. Аналіз безпосереднього оточення здійснюється за такими основними компонентами: покупці; постачальники; конкуренти; ринок робочої сили. Внутрішнє середовище аналізують за напрямами: персонал (потенціал, кваліфікація, інтереси); організація управління; виробництво; фінанси; маркетинг; організаційна культура. Програма діяльності підприємства. В цьому розділі плану відображується сфера діяльності підприємства: виробництво продукції, розробка і впровадження перспективних видів продукції, задоволення потреби споживачів. Завдання і цілі підприємства. Розробляють систему завдань, вирішення яких забезпечує досягнення цілей, намічених у програмі підприємства. План розвитку господарського портфеляпередбачає аналіз стану всіх підрозділів підприємства (окремих виробництв, цехів, виробничих дільниць, бригад); асортименту продукції та окремих її видів; рентабельності продукції, місткості ринку, інтенсивності конкуренції, можливості зниження собівартості та інших показників. Стратегія розвитку підприємстває заключною частиною стратегічного плану, де визначаються напрями дальшого розвитку підприємства за рахунок впровадження нових видів продукції і проникнення на нові ринки. Читайте також:
|
||||||||
|