Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методологія історичної науки.

Предмет історії як науки.

Термін історія належить до найстародавніших понять. З грецького «розгортання, розпитування і т.д.» з поч. він вживався до будь-яких видів пізнання світу. У VI ст. до н. е. у Міллеті появилися люди, які себе називали логографи – автори прозових творів (Гекатей Міллетський). Вони писали про походження окремих регіонів, міст, храмів. Використовували, як джерела міфи, народні перекази. Свою діяльність називали історією. Це поняття широко використовував Геродот. Поняття: 1)історія - це минуле і все те, що тоді відбулося; 2) історія – це розповідь про минуле зафіксоване у письмових та усних джерелах. Ключевський: історія – це рух в часі і просторі та пізнання цього процесу. Головним об’єктом історичного дослідження є людина. В кін. ХХ – поч. ХХІ ст. відбувається олюднення цього процесу.

 

Історія як і всяка наука не може існувати без:

1) систематизації об’єктивних знань;

2) без теоретичного узагальнення емпіричного матеріалу;

3) без проникнення в саму суть явищ, які досліджувалися шляхом розкриття внутрішніх законів, які управляють цими явищами.

Спочатку існувало історичне знання, а потім наука.

Історичне знання (основні риси) :

- історичне мислення не виходить за рамки простого відтворення фактів;

- автори не розуміли рушійних сил історичного розвитку;

- політичні теорії та релігійні ідеї носили наївний характер;

- відсутньою була наукова критика джерел;

- історичну думку, знання зводили до нагромадження фактів.

Основні риси науки:

- виробляються методи наукової критики джерел;

- автори переходять від простого накопичення фактів до їх пояснення, розкриття, значення історичних фактів;

- публікація джерел, документів.

 

Методологія історії – це теорія історичного пізнання. Методологія історії розробляє принципи і засоби добування знань про минуле, систематизація і тлумачення одержаних даних, для визначення суті історичного процесу та реконструкція його у всій конкретності і цілісності. Методологія історії – це нерозривний складовий елемент іст. науки. По відношенню до історичної науки вона: - результат, підсумок попереднього розвитку; - результат, який осмислений і перероблений в логіку сучасного науково-історичного пізнання. Єдиної методології немає.

До числа основних проблем методології належить:

1) предмет і межі історичної науки, співвідношення її з ін. галузями знання (філос., літ., політ., соціол.);

2) соціальна функція і дієвість історичної науки;

3) проблема пізнавального і об’єктивний критерій істини у дослідженні минулого;

4) іст. факт і його місце у реконструкції минулого;

5)специфічність історичного дослідження.

Немає єдиної думки про рівні методології: 1-й рівень: загально філософський; 2-й рівень: філософсько-соціологічний; 3-й рівень: спеціально-науковий; 4-й рівень:конкретно-проблемний. Методологія історії – це ділянка через, яку історія поєднана з ін. науками. Немає єдиної думки про структуру методології. Структура методології:1) «об’єктивна» методологія – уявлення про об’єкт і предмет пізнання в історії; 2) «суб’єктивна» методологія – уявлення про суб’єкт пізнання, його пізнавальні операції на шляху до створення наукових знань; 3) «об’єктивно-субєктивна» - уявлення про зміст, структуру та істинність історичних знань, їх місце в історичній свідомості і соц. функції у соціумі.

 


Читайте також:

  1. Визначення радіобіології як науки.
  2. ВИНИКНЕННЯ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ ЇЇ ЯК САМОСТІЙНОЇ НАУКИ.
  3. ВИНИКНЕННЯ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ ЇЇ ЯК САМОСТІЙНОЇ НАУКИ.
  4. Виникнення та інституціоналізація політичної науки.
  5. Виникнення та становлення фінансової науки.
  6. Глобалістика: підходи до визначення, її риси та ознаки як самостійної науки.
  7. Демографічні проблеми сучасного світу і завдання демографічної науки.
  8. Економічної теорії як науки.
  9. Етапи становлення і розвитку педагогічної науки. Джерела розвитку педагогіки
  10. Загальна методологія оцінки рівня економічної безпеки субєкта господарювання.
  11. Загально- і конкретно-наукова методологія педагогіки.
  12. Загальнонаукова й філософська методологія: сутність, загальні принципи




Переглядів: 1278

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Теорія, як вища форма наукового знання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.