МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Глобалістика: підходи до визначення, її риси та ознаки як самостійної науки.Лекція 1.2.1. Вплив глобалістики на державно-правову теорію та практику. ПЛАН 1. Глобалістика: підходи до визначення, її риси та ознаки як самостійної науки. 2. Напрями та методи глобалістичних досліджень. 3. Правова глобалістика й її зв’язок з теорією держави та права. 4. Вплив глобалістики на державно-правову практику. Основні поняття: глобалістика; напрями глобалістичних досліджень; правова глобалістика; теорія держави та права; концепція глобалізму; громадянське суспільство. Мета заняття: Навчальна – ознайомитись з інформацією про: підходи до визначення глобалістики, її риси та ознаки як самостійної науки; напрями та методи глобалістичних досліджень; засвоїти знання про: правову глобалістику та її зв’язок з теорією держави та права; вплив глобалістики на державно-правову практику. Розвивальна – розвиток і тренінг якостей критичного мислення, розумових умінь та навичок, пізнавальної самостійності, комунікативної компетентності, спеціальних юридичних компетенцій, інформаційної культури, рис психологічної усталеності, стимулювання самоактуалізації та самореалізації особистості студентів; формування умінь логічного порівняння та співставлення обсягів та змісту юридичних термінів на прикладі понять «міжнародно-правові стандарти», «правова стандартизація», «правова уніфікація», «правова імплементація», «правова глобалізація». Виховна – забезпечити усвідомлення значення глобалізаційних процесів у житті окремого індивіда, у житті українського суспільства та житті людства; сприяти професійної усталеності юристів, формуванню поваги до людської гідності, прав і свобод людини; формування переконань та ціннісних орієнтацій студентів відповідно до ідеалів гуманізму, демократії, соціальної справедливості, поваги до особистості; виховання активної громадянської позиції; формування розвинутої правосвідомості та правової культури. Можна виділити такі основні підходи до визначення поняття глобалістики: 1. „Глобалістика – це всеоб’єднуюча наука про найглибинніші основи та найвпливовіші чинники по організації сфери людської життєдіяльності та про загальносистемні механізми управління світовими процесами в умовах трансформаційної цивілізації”. 2. „Глобалістика – це сучасна, самостійна галузь науки про загальні, планетарні проблеми нинішнього й майбутнього розвитку людської цивілізації та глобалізації, її політичну, економічну й соціальну організацію як єдиного цілого” або ж галузь науки, що синтезує в єдине ціле досягнення усіх галузей знань про земну цивілізацію для з’ясування загальних закономірностей розвитку людства як єдиного організму. 3. Глобалістикою є галузь знань, що стосуються проблем планетарного масштабу, тобто проблем, властивих планеті Земля. 4. Глобалістика (франц. Global – загальний, від лат. Globus – земна куля; букв. наука про загальне) – наука, яка вивчає найбільш загальні закономірності розвитку людства і моделі керованого, науково і духовно організованого світу в єдності і взаємодії трьох основних сфер людської діяльності – екологічної, соціальної і економічної – в реальних умовах Землі з її кінцевими фізичними розмірами і обмеженими природними ресурсами, в епоху антропогенно перевантаженої Землі. 5. Глобалістика – це наука про системне, комплексне вивчення суспільної сфери, яка розглядається як цілісний об’єкт дослідження з точки зору діалектичної єдності і суперечливості процесів універсалізації і гетерогенності світу, що глобалізується. 6. Глобалістика – це міждисциплінарна галузь наукових досліджень, направлених на виявлення сутності, тенденцій та причин процесів глобалізації, породжених нею глобальних проблем та пошук шляхів утвердження позитивних та подолання негативних для людини та біосфери наслідків цих процесів. Останнє з наведених визначень глобалістики видається найбільш влучним. Але на сьогодні глобалістику все ж таки можна назвати самостійною наукою, яка виникає на основі міждисциплінарних знань. Ознаки, які свідчать про те, що глобалістика є самостійною наукою: - має власний об’єкт, предмет та методи дослідження; - має власний поняттєво-категоріальний апарат; - знаходить своє вираження у численних наукових дослідженнях. Читайте також:
|
||||||||
|