МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
АЛЬТЕРНАТИВНІСТЬ В ІСТОРІЇУ звязку з проблемою істричнмх закономірностей постає питання про історичну альтернативу або нереалізованість історичних можливостей. Як у сучасних так і у минулих індивідуальних ситуаціях існує не одна можливість виходу. Однак реальністю стає тільки одна з них. Постає питання про: 1. Необхідність 2. Випадковість реалізації однієї з існуючих можливостей. Альтернатива – (лат. Alterno- буквально чергую, змінюю) : - необхідність вибору між двома можливостями, що виключають одна одну - кожна з цих можливостей Проблема альтернативи більш-менш задовільно розвязується при діалектичному розумінні: А) обєктивного Б) субєктивного в історії Ще з 18 ст. люди знали, що субєктивні наміри людини і обєктивні наслідки її діяльності здебільшого не співпадають.Обєктивні наслідки в будь-якої людської діяльності є завжди незмінні і закономірні.Історичні альтернативи наявні на стадії формування намірів людиною. Наміри соціума залежать від культурно-індивідуального рівня.Практика свідчить,наукова озброєність людей робить свідому діяльність людей прогнозованою.Однак не було і не буде повного співпадіння субєктивних намірів і обєктивних наслідків людської діяльності. В історії як і в інших науках немає абсолютної функціональної закономірності,або жорсткого звязку між обєктами і явищами.Звязки мають імовірнісно-випадковий характер однак альтернативність не заперечує ані закономірності ані обєктивності історичного процесу в цілому. Історія завжди є результатом реалізованих можливостей.Усяка історична закономірність є “рукотворною” в тому розумінні що створюється в процесі людської діяльності. Незмінним супутником історичної закономірності є випадковість, тобто відображення не зовнішніх несуттєвих оденичних звязків в історичній дійсності.Ці звязки не випливають з необхідності обєктивних передумов. Питання про історичну закономірність і випадковість давно дискутуються. В немарксистській ідеології існують дві точки зору: 1) Повністю заперечують випадковість історії(історія втілення божої волі) 2) Інші вважають, що сам історичний процес – це царство випадковості(погляди Вольтера – історія гра випадковості.) Марксистська визнає існування діалектичного зв’язку взаємозалежності необхідного і випадкового в історичному процесі. Є кілька типів випадковості: - Загадкові “дивні” які не даються раціональному поясненню(стихійні лиха) - Усяка фактично-історична закономірність – це сокупний продукт дій різних причино-наслідкових зв’язків.
Великі географічні відкриття: 1) Результат, наслідок соціально-економічного розвитку 2) Але поява європейських мандрівників не випливала з характеру аборигенів, для них це випадковість
Читайте також:
|
||||||||
|