Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Працездатність мозку

С. Маршак

Час розтяжний. Він залежить від того, якого роду вмістом Ви наповнюєте його

Технологія наукової роботи

Наукова творчість - винятково складний вид людської діяльності. "У праці вченого, - відзначав академік В. Л. Енгельгардт, - багато завзятої, тривалої, часто одноманітної роботи, розчарувань, обманутих надій й очікувань, безперервного подолання труднощів, несподіваних перешкод, що виникають одне за іншим." Подолання цих труднощів можливо тільки при високому рівні організації самої роботи.

Організація праці

Можна сформулювати правила, виконання яких характеризує добре організовану роботу:

1) не працювати без плану;

2) перед роботою розрахувати сили й час;

3) заздалегідь підготувати все необхідне для виконання роботи: матеріали й інструменти (антивірусні програми, чисті дискети, системну дискету, комп'ютер, сканер, модем, і т.д.), щоб розвантажити робочий процес від турбот і суєти, що відволікають увагу;

4) складну роботу виконувати перед простою, важку перед легкою, творчу перед механічною й стандартною, неприємну перед привабливою;

5) не закінчивши однієї справи, не починати без необхідності іншої;

6) постійно контролювати свою роботу й вчасно вносити корективи у план.

Мозок - це генератор, що заряджає нервово-емоційним напруженням весь організм. Функціональна система, що забезпечує працездатність мозку, умовно розділяється на дві підсистеми - інформаційну й енергетичну. Мозок підкоряється біологічному закону: слабкі роздратування збуджують життєдіяльність, середні - заохочують, сильні - гнітять. Зовнішні роздратування, сприймані через органи чуття, підтримують збудливість і тонус нервової системи на певному рівні. Роздратування можуть бути стимулюючими (при одноразовому сильному впливі), такими що тонізують (при багаторазовому слабкому впливі) або гнітючими (вплив надмірного збудливого або гальмуючого подразника).

Інформаційна підсистема здійснює прийом, переробку, зберігання інформації й передачу її виконавчим органам людини - м'язам. Енергетична підсистема підтримує необхідний рівень обміну речовин у працюючих органах.

Які фактори визначають працездатність мозку й тонус організму?

Насамперед це фізіологічні фактори, що визначають загальне здоров'я людини. Найважливіше значення має ритм діяльності й сну. Раціональна організація праці, харчування, фізкультура, гарний сон, дають повноцінну підзарядку енергетичного "акумулятора" організму. Не менше значення має правильне дихання, свіже повітря, освітленість, кольорова гама робочого місця, музичний фон (ритмічна, "запальна" музика), заходи що тонізують, температура повітря, водні процедури (особливо, чергування гарячого й холодного душу), масаж.

Нарешті, немаловажні й суб'єктивні психологічні фактори, що формують нервово-психологічне емоційне напруження. Це настрій, самопочуття, мотивація, аутотренінг, наявність стресових ситуацій. Тонус організму в цей момент залежить від сполучення всіх діючих факторів.

 


Читайте також:

  1. I. Оболонки та підоболонкові порожнини головного мозку
  2. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  3. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  4. Абсцес мозку та мозочка.
  5. Варіанти неврологічних і мовних порушень залежно від характеру перинатального ураження головного мозку.
  6. Внутрішня будова довгастого мозку
  7. Внутрішня будова спинного мозку
  8. Внутрішня будова спинного мозку
  9. Вплив освітлення на здоров’я та працездатність людини.
  10. Головного мозку – електроенцефалографія
  11. Електрична активність мозку і особливості психічної діяльності людини.
  12. Загальний план будови головного мозку




Переглядів: 563

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Планування НДР | Що гарного в стомленні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.