Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна характеристика демпінгу

Тема 6. Угода про застосування Статті VI Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року

1. Загальна характеристика демпінгу.

2. Правова основа антидемпінгу.

3. Економічні наслідки зловживання антидемпінговими заходами.

Підхід ГАТТ-47 (ст. VI) до питання про демпінг був дуже стриманим, яким і залишається до сьогодні. Сам по собі демпінг не заборонений. Демпінг стає неправомірним, лише тоді, коли дем­пінгова практика завдає шкоди. Визначення, закладені в ГАТТ, були недостатньо точними і тому набули конкретизації в наступ­них спеціальних "додаткових" угодах. Перша така угода — Уго­да по застосуванню статті VI Генеральної угоди (з загальною назвою "Антидемпінговий кодекс") була укладена в 1967 році під час Кеннеді-раунду. У 1979 році, за підсумками Токіо-раунду, Угоду було оновлено і посилено. За станом на нинішній день діє Угода по застосуванню статті VI Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року, що увійшла в складі групи багатосторонніх угод по торгівлі товарами в Додаток 1А до Угоди про заснуван­ня COT. Якщо Антидемпінговий кодекс 1979 року зв'язував своїми зобов'язаннями тільки 26 країн, то нова Угода, що є ча­стиною системи COT, відтепер обов'язкова для всіх членів організації.

Антидемпінговий кодекс 1994 року, як, утім, і попередній, містить таке загальне положення: "Ко­жен член COT прийме всі необхідні міри, щоб забезпечити відповідність своїх законів, підзаконних актів і адміністратив­них процедур положенням цієї Угоди" (ст. 18.4). Таким чином, в Угоді затверджується, директивною мовою, загальний пріоритет права COT над внутрішнім правом, а також обов'я­зок, що випливає з Угоди для членів COT не зберігати закони, підзаконні акти чи адміністративну практику, які б суперечи­ли чи були несумісними з Угодою.

Демпінг можна визначити як продаж експортних товарів на іноземному ринку за ціною нижчою, ніж ціна, за якою ті самі продукти реалізуються на національному ринку.

Ст. VI ГАТТ зазначає, що демпінг повинен засуджуватися (тобто можливе накладання антидемпінгового мита), якщо він спричиняє матеріальну шкоду, чи становить загрозу матері­альної шкоди промисловості, створеній на території сторони, що імпортує демпінгові продукти, чи гальмує розвиток ство­рення вітчизняної промисловості. Відповідно, якщо буде до­ведено, що імпортовані продукти наносять таку шкоду країні-імпортеру, вона може запровадити антидемпінгові заходи.

Рівень запроваджених країною антидемпінгових заходів (мита) визначається демпінговою ставкою, що і є різницею між експортною ціною та ціною продажу на національному ринку країни-експортера. При додаванні демпінгової ставки до екс­портної ціни кінцеву (демпінговану) ціну можна вважати за ціну "чесної" торгівлі.

У сучасній торговельній системі зловживання антидемпін­говими заходами набуло значних розмірів. Для прикладу, ча­сто антитидемпінгові розслідування розпочинаються на основі недостатніх доказів, і антидемпінгові збори можуть усе ще бути в силі у період, коли умови, за яких вони наклада­лись, уже давно змінились.

Деякі країни застосовували антидемпінгові заходи для об­меження імпорту замість досягнення обмежувальної, захисної мети, визначеної Договором. Зважаючи на це, одним із основ­них пунктів Уругвайських переговорів було запровадження про­цедури стримування зловживання антидемпінговим інструмен­тарієм як засобом протекціонізму та заборона імпорту. І хоча в цьому процесі вже досягнуто чималого успіху, багато країн усе ще висловлюють своє незадоволення щодо зловживання.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  5. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  9. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  10. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  11. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика
  12. Банківська система України і її характеристика




Переглядів: 490

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Специфіка торгівлі послугами | Правова основа антидемпінгу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.