МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лекція 1. Організація маркетингової діяльностіЗміст Львів-2010 Стручок Н.М. Опорний конспект лекцій з курсу “Маркетинг”. для студентів галузі знань «Економіка і підприємництво» напрямку підготовки 6.03509 “Облік і аудит”, денної та заочної форми навчання– Львів: ЛІЕТ, 2008. – 68 с.
Рецензент: к.е.н.доц.Крет І.З.
Розглянуто і схвалено на засіданні кафедри економіки і маркетингу Протокол №___ від «___»_________ 2010 р.
© Львівський інститут економіки і туризму
Вступ Суть маркетингу полягає у постійному задоволенні попиту шляхом спрямованої діяльності. Використання ресурсів на потребу споживача в сучасних умовах – це вид діяльності в системі ринкових відносин. Елементи маркетингу тією чи іншою мірою застосовуються на практиці, проте на вітчизняних підприємствах в цій роботі відсутній комплексний підхід, немає чіткої економічно обґрунтованої системи маркетингу, його організаційне та матеріально-технічне забезпечення є недостатнім. Метою вивчення дисципліни «Маркетинг» є забезпечення необхідного рівня підготовки фахівців економіко- та менеджерсько-орієнтованих спеціальностей з питань маркетингу. Студенти повинні одержати знання про суть маркетингу, його предмет, об’єкти, методи маркетингових досліджень і місце в системі підготовки керівників, менеджерів, спеціалістів з маркетингу. В процесі вивчення курсу студент повинен знати: 1. сутність маркетингу та його сучасну концепцію; 2. поняття маркетингового середовища та його складових; 3. принципи сегментації ринку; 4. зміст та етапи маркетингового дослідження ринку; 5. моделі купівельної поведінки споживача на споживчому ринку та організації-споживача на ринку товарів виробничого призначення; 6. поняття товару, етапів його життєвого циклу, номенклатури та асортименту, ринкової атрибутики; 7. інструменти маркетингової цінової політики: методи встановлення цін, цінові стратегії та особливі прийоми; 8. інструменти комунікаційної політики: реклама, персональний продаж, стимулювання збуту, директ-маркетинг, спонсорінг, брендинг, паблік рилейшнз, виставкова діяльність; 9. складові збутової політики: канали збуту і система товаропросування; 10. особливості планування та організації маркетингу на підприємстві. Студент повинен вміти: 1. застосовувати інструменти комплексу маркетингу на практиці; 2. аналізувати вплив складових зовнішнього та внутрішнього маркетингового середовища на діяльність підприємства; 3. проводити збір первинної інформації за допомогою опитування (анкетування, шкали Озгуда і Стейпела); 4. визначати найбільш привабливі цільові сегменти для підприємства; 5. розраховувати основні показники, що характеризують привабливість ринку (місткість, насиченість, конкурентоспроможність тощо); 6. створювати товарну марку; 7. розробляти рекламну кампанію (рекламний слоган, рекламний текст, вибір засобу розповсюдження); 8. приймати управлінські рішення в межах комплексу маркетингу на різних етапах життєвого циклу товару; 9. планувати канали збуту продукції, в тому числі обирати спосіб транспортування продукції до споживача; 10. здійснювати розподіл функціональних обов’язків працівників відділу маркетингу на підприємстві. Викладання курсу «Маркетинг» повинно ґрунтуватись на знаннях, одержаних під час вивчення таких дисциплін, як «Економічна теорія», «Економіка підприємства», “Ціноутворення”, “Статистика”, “Соціологія”.
1. Поняття маркетингу, його мета, функції, принципи. 2. Історія розвитку маркетингу. 3. Концепції маркетингу. 4. Види маркетингу та їх характеристика.
1. Сьогодні по-різному тлумачать суть і зміст поняття маркетинг. Дослівно термін "маркетинг" перекладається з англійської як ринкотворення, ринкова діяльність, орієнтація на ринок. В літературі пропонуються наступні визначення маркетингу: Маркетинг – процес створення й реалізації товарів з метою задоволення потреб споживачів; Маркетинг – соціальний і управлінський процес задоволення потреб споживачів шляхом створення товарів, споживчих цінностей (здатність товару задовольняти потребу споживача) та обміну ними; · Маркетинг – діяльність людей для задоволення потреб за допомогою обміну; · Маркетинг – діяльність фірми з позиції споживача; · Маркетинг – управлінський процес планування та втілення задуму, ціноутворення, розповсюдження й просування ідей, товарів, послуг від виробника до споживача з метою задоволення потреб усіх суб’єктів ринку. При маркетинговому підході використовуються всі елементи комплексу маркетингу – товар, ціну, збут, промоцію (див. Рис).
Рис. Складові комплексу маркетингу (маркетинг-mix)
Основними функціями маркетингу є: · аналіз зовнішнього середовища; · дослідження ринку і його середовища; · виявлення та детальний аналіз потреб споживачів; · довго- і короткотермінове планування товарної номенклатури та її реалізація; · організація товаропросування і розподіл продукції; · організація механізму ціноутворення; · забезпечення соціальної відповідальності перед суспільством; · організація стимулювання збуту, реклами і післяпродажного бслуговування; · управління і контроль маркетингу. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|