Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток сучасного бізнесу складно уявити без яскравої, влучної та дійової реклами, яка здійснює значний психологічний та соціокультурний вплив на суспільство.

Реклама – це цілеспрямоване розповсюдження інформації про діяльність підприємства з метою інформативного впливу на споживача для їх продажу, що сприяє появі у покупця зацікавленості та бажання придбання даних товарів.

Реклама є формою непрямого зв’язку між виробником і споживачем. Це означає, що, надаючи інформацію про підприємство та його товар, реклама повинна переконати потенційних споживачів зупинити свій вибір саме на даному товарі, підсилити впевненість постійних покупців у правильності їх вибору.

Мета реклами – донести інформацію до споживачів і домогтися їх прихильності для розширення попиту на продукцію підприємства. Для споживача реклама дозволяє заощаджувати час і кошти при з’ясуванні якості товару чи послуги.

Основні завдання реклами:

• показ винятковості й корисності товару;

• інформування про можливість повторної купівлі за зниженою ціною для постійного покупця;

• інформування про рівень цін;

• демонстрація якості товару і повідомлення про постійне місце його продажу;

• акцентування товарного знаку і засобів захисту його від конкурентів.

Різноманіття функцій реклами зумовлює різні критерії її класифікації.

За типом спонсорства — від імені:

• виробника;

• торгових посередників;

• приватних осіб;

• уряду та інших суспільних інститутів.

За цільовою аудиторією:

• спрямована на сферу бізнесу (для споживачів виробничих товарів, які використовують рекламовані товари як сировину і комплектуючі вироби; для торгових та інших посередників);

• спрямована на індивідуального споживача.

За рівнем концентрації на певному сегменті ринку:

• селективна (вибіркова);

• масова.

За ступенем охоплення території рекламною діяльністю:

• локальна (від конкретного місця продажу до території окремого пункту). Таку рекламу умовно поділяють на рекламу за місцем продажу та зовнішню рекламу;

• регіональна (охоплює певний регіон);

• загальнонаціональна (у масштабах країни);

• міжнародна.

За суб’єктивним принципом:

• пояснювально-пропагандистська;

• реклама марки або певного марочного товару;

• престижна;

• розпродажу;

• рубрична.

За призначенням:

• інформаційна (застосовують на етапі виведення товару на ринок у період формування первинного попиту);

• переконувальна (застосовують на етапі зростання життєвого циклу товару, коли лише формують вибірний попит, зважаючи на конкурентів; розкривають переваги марки або товару конкретної фірми порівняно з товарами конкурентів);

• нагадувальна (звертаються на етапі зрілості для підтвердження попередньо зробленого вибору; нагадують назву фірми або конкретної марки товарів та адресу офіційних дилерів).

За способом впливу: зорова (вітрина, світлова, друкована); слухова (радіореклама, реклама телефоном); зорово-нюхова (ароматизована листівка); зорово-слухова (теле-, відео- та кінореклама).

За характером впливу на аудиторію:

• жорстка (за характером наближається до засобів стимулювання збуту; застосовують її в комплексі з цими засобами; за формою нагадує агресивний тиск на покупця з метою спонукання до купівлі товару);

• м’яка (не лише повідомляє про товар, а й створює навколо нього сприятливу атмосферу; на відміну від жорсткої розрахована на триваліший термін впливу).

За каналами розподілу (табл.).

 

 

Поширеним явищем є недобросовісна та неетична реклама.

Недобросовісна реклама дискредитує юридичних або фізичних осіб, що не користуються рекламованими послугами, містить некоректні порівняння інших рекламодавців, вислови, образи, що негативно впливають на репутацію конкурентів.

Неетична реклама містить інформацію, що порушую норми гуманності та моралі шляхом вживання образливих слів, порівнянь, образ відносно раси, національності, професії, соціальної категорії, вікової групи, статі, мови, релігійних переконань тощо.

Свідомо помилковою є реклама, за допомогою якої підприємство свідомо вводить в оману споживача.

Реклама буде особливо корисна, якщо задовольнятиме потребу в інформації і допомагатиме споживачеві прийняти вірне рішення. Реклама ефективна, коли вона фокусується на відмінній властивості товару, що дає їй перевагу над продукцією інших підприємств. Найбільший вплив реклама може справити на ринки з глобальним попитом, що розширюються. На ринках у стадії зрілості реклама служить цілям діалогу і діє лише на певну частину ринку. Базовий ринок рекламованих товарів і послуг повинен бути достатньо великим, щоб компенсувати витрати на проведення рекламної кампанії і фірма повинна мати у своєму розпорядженні необхідні фінансові ресурси, щоб інтенсивність реклами допомагала подолати бар’єри сприйняття.

При розробленні реклами важливо звертати увагу на законодавство, яке регулює рекламну діяльність. В Україні таким законом є Закон України “Про рекламу”.

Реклама ефективна лише тоді, коли вона є складовою загального процесу створення продукції та її просування до покупця. Розрізнені, епізодичні рекламні заходи малоефективні, навіть якщо вони вирізняються високою якістю подання реклами. Кожний етап життєвого циклу товару має супроводжуватися активною програмою рекламного впливу.

 

Основні засоби розповсюдження реклами та їх характеристика
Засіб Переваги Недоліки
Реклама у пресі    
а) Газетна реклама гнучкість оперативність численність охопленої аудиторії низька вартість одного контакту короткотривалість існування низька якість відтворення рекламного матеріалу незначна аудиторія “вторинних читачів” розміщення рекламної інформації поряд із рекламою інших виробників
б) Журнальна реклама (використовується переважно для продукції промислового призначення і послуг у професійних галузевих журналах) висока якість відтворення рекламного матеріалу довготривалість існування значна кількість “вторинних читачів” престижність достовірність висока демографічна і професійна вибірковість висока вартість тривалий часовий розрив між покупкою місця у журналі і появою рекламного звернення
Реклама на телебаченні (використовується більше для споживчих товарів) експресивний характер здійснює сильний емоційний вплив на адресатів унаслідок поєднання зображення, звуку і руху охоплює широку аудиторію перевантаженість рекламою швидкоплинність рекламного контакту невисока вибірковість аудиторії висока абсолютна вартість
Реклама на радіо масовість аудиторії оперативність низька вартість обмеженість звукового подання інформації невисокий ступінь привертання уваги швидкоплинність рекламного контакту
Пряма поштова реклама (це поштові листівки, буклети, каталоги, фірмові видання. Поширені на ринку товарів промисл. признач.) найвища вибірковість аудиторії гнучкість особистісний характер звернення відсутність у поштовому зверненні реклами конкурентів відносно висока вартість труднощі, пов’язані зі складанням точних списків адресатів певний образ “макулатурності”
Зовнішня реклама (придорожні щити, транспортна реклама, реклама на спорт. змаганнях, рухомий рядок) гнучкість висока частота повторних контактів помірна вартість відсутність вибірковості аудиторії обмеження творчого характеру лаконічність тексту
Реклама на місці продажу (вивіски, вітрини, рекламні планшети, реклама на упаковці товару) Основне завдання такої реклами – стимулювати “імпульсну” покупку. Вона потребує спеціальних знань і навичок у справі оформлення вітрин, внутрішньомагазинних викладок.
Сувенірна реклама (календарі. різні вироби з наддруком) Ручки, блокноти, папки, запальнички, брелки – нагадують потенційним споживачам про фірму. Окрему групу сувенірної реклами становлять ділові подарунки (кейси, телефонні апарати), призначені для керівництва фірм-споживачів; їх вручають особисто.
Реклама і Інтернеті Використання електронних каналів маркетингу і реклами відкриває перед рекламодавцями нові можливості і має добрі перспективи.

 

До зовнішньої реклами належать такі сучасні її види:

Неон – це освічувана реклама на вулицях і площах міста.

Найбільш відомою є електрофікована реклама фірми “Сітроен” на Ейфелевій вежі у Парижі. Вона була ввімкнута у 1925 році і її було видно на відстані 38 км. Висота літер сягала 30 метрів. На мосту через Міссісіпі неонова реклама літери “М” має довжину 548,6 м.

Білборд – щитова реклама, яка монтується на загородах будівельних ділянок, стоянках автомобілів.

Брандмауер – це глуха стіна будови, на якій розміщується реклама, панно із зображенням на штукатурці.

Ротафіші – це стаціонарні, освітлювальні трикутники та кулі з нанесеною на них рекламою.

Біжуча доріжка.

Комп’ютерна реклама.

Дуже важливим є ефективна організація рекламної компанії, що дозволяє зробити медіапланування – це поєднання всіх засобів розповсюдження реклами, включаючи будь-які засоби масової інформації і зовнішню рекламу, їх планування.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  4. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  5. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  6. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  7. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  8. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  9. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  10. Активний вплив на проблему
  11. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  12. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.




Переглядів: 618

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система роздрібної торгівлі. | Створення рекламного звернення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.