Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Створення

КАВКАЗ

План

1.Стародавня історія України.

2.Зародження праслов’янського етногенезу.

3.Автохтонність українців.

 

Рекомендовані джерела

Основні: 2., С. 17-40; 4., С. 8-25; 8., С. 14-30.

Додаткові: 17., С. 18-48; 19., С. 39-52.

Інтернет-ресурси, періодичні видання: 5, 6, 8

 

Міні-лексикон:

Автохтон, українська народність, українська нація, українська національна ідея, методологія, методологічні принципи, джерелознавство, істо­ріографія, історична схема М.С. Грушевського.

1. Стародавня історія України.

Предмет ІсторІЇ УкраЇни

Вивчення історичної діяльності українського народу та його пращурів від найдавніших часів до сьогодення.

 
 


 

ДЖЕРЕЛА ІСТОРІЇ УКРАЇНИ

 

Джерелознавство –наука про історичні джерела, теорію і практику їх використання в історичних дослідженнях

               
 
Письмові джерела  
   
  Усні джерела    
   
Матеріальні джерела  
 
   
Історія людства починається з того часу, коли високорозвинені двоногі примати навчилися виготовляти і застосовувати знаряддя праці і тим самим почали виділятися з тваринного світу

 

 


ЗАСЕЛЕННЯ ЛЮДИНОЮ ТЕРИТОРІЇ

СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ:

ЕКВАТОРІАЛЬНА АФРИКА

 
 


ПЕРЕДНІЙ СХІД ЗАХІДНА ЄВРОПА

БАЛКАНИ

СТАРОДАВНЯ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

Назва періоду Характерис-тика господарства Характерні риси суспільства Відомі пам'ятки

 

Палеоліт ранній Привлас- нювальне господарство, кам'яне рубило Зародження первісної общини с. Королево, м. Амвросієвка, с. Лука-Врубле­вецька
Палеоліт середній Гострокінеч-ник, скребло, використання вогню Формування первісної общини Донбас, Крим, Подніпров'я, Десна
Палеоліт пізній Скребки, накінечники списів (кремнієві), знаряддя праці з кістки Матріархальна родова община Відомо близько 500 поселень
Мезоліт Долото, тесло, сокира, лук. Людина займається мисливством і рибальством Виникнення родової общини с. Білолісся, с. Гиржеве, c. Мирне (Одещина), с. Осокорівка (Надпоріжжя), Крим
Неоліт Відтворюваль-ний тип господарства, виникає землероб­ство і скотарство, використо-вується глиняний посуд Розквіт родового ладу, виникнення сусідської общини с. Кам’яна Могила (Донецька обл.), близько 500 поселень
Енеоліт Людство опанувало мідь. Розвивається обмін Формуються племена. Матріархат замінюється на патріархат. Розклад первісно-общинного ладу Пам'ятки трипільської культури (близько 700 поселень)
Епоха бронзи Поширюються вироби зі штучно створеного сплаву. Розвивається бронзоливарне ремесло, скотарство, землеробство, обмін Утворюють-ся великі союзи племен. Посилюється майнове розшаруван-ня Пам'ятки давньоямної, катакомбної, зрубної культури та культур шнуркової кераміки

 

 

Назва народу Період меш-кання в Україні Державні утворення та їх характеристика  
Кіммерійці ІХ–VII ст. до н.е.    
Скіфи VII–ІІІ ст. до н.е.    
Сармати ІІІ ст. до н.е. –ІІІ ст. н. е.  
Античні міста-держави Північного При-чорномор’я VII ст. до н.е. – IV ст. н. е.  
Готи ІІІ–IV ст. н. е.  
Гуни IV–V ст. н. е.  
Авари VI–VIІ ст. н. е.  
Болгари VIІ ст.  
Хозари VIІ–Х ст.    
Печеніги Х–ХІ ст.    
Половці Х–ХІІІ ст.    
Монголо-татари Із 20 р. ХІІІ ст.  

Велику роль в історії України відіграли античні міста-держави Північного Причорномор'я:

 

* Ольвія (у перекладі "щаслива")

* Херсонес (у перекладі "півострів таврів")

* Боспорське царство

2. Зародження праслов’янського етногенезу.

 
 

 


 


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Автохтонність українців.

 
 


УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД – АВТОХТОН
НА СВОЇЙ ЗЕМЛІ

 

"УКРАЇНА" – назва вперше в даньоруських літописах з'явилась у 1187 і 1189 рр.

"О Україна" – земля, що розташована на "краю", окраїні землі Європи.

ОСНОВНІ ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОСТІ

 
 

 

 


української нації

 


Читайте також:

  1. ACCESS. СТВОРЕННЯ ЗВІТІВ
  2. ACCESS. СТВОРЕННЯ ФОРМ
  3. А. Створення власної папки.
  4. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ БРЕНДУ
  8. Алгоритм створення тренінгової програми
  9. Безкласова адресація та створення підмереж.
  10. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  11. Використання та створення сітки
  12. Відображення в обліку створення фонду погашення облігацій




Переглядів: 547

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ | Джерела

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.045 сек.