МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Організація логістичного процесу на складіРозробка системи складування Вибір місця розташування складу Точність у розрахунках складського простору багато в чому залежить від правильного прогнозу попиту на продукцію даного складу і визначення необхідних запасів (виражених у натуральних величинах). Ця задача досить просто розв’язується за допомогою комп'ютерних програм, що аналізують безліч можливих варіацій. При виборі місця розташування складу з числа можливих варіантів оптимальним вважається той, котрий забезпечує мінімум сумарних витрат на будівництво і подальшу експлуатацію складу і транспортних витрат по доставці і відправленню вантажів. Витрати на транспорт включають первісні капіталовкладення на розвиток транспортної мережі (на будівництво і реконструкцію під'їзних доріг, будівництво гаражів, об'єктів ремонтного господарства і т.д.) і експлуатаційні витрати з доставки і відправлення вантажів (витрати, зв'язані з транспортуванням вантажу, змістом і ремонтом транспортних засобів, пристроїв і об'єктів). Витрати на будівництво й експлуатацію складів включають у першу чергу витрати на будівництво будинку (споруди) і придбання устаткування, а також витрати, зв'язані з їх подальшою експлуатацією (утримання і ремонт будинків і устаткування, витрати на заробітну плату, електроенергію і т.д.). При збільшенні потужності і розмірів складів питомі капітальні витрати на 1 т вантажообігу і запаси зберігання скорочуються, що промовляє на користь будівництва більш великих складів. Однак, з іншого боку, це найчастіше спричиняє скорочення числа складів, а отже, збільшення транспортних витрат при доставці. Ця задача особливо актуальна в умовах експлуатації власного складу підприємства, оскільки правильний вибір системи складування дозволяє домогтися максимального використання складських потужностей, а виходить, зробити функціонування складу рентабельним. З такою задачею керівництво фірми зіштовхується не тільки в момент будівництва складу, але й у процесі його експлуатації. Питання про вибір системи складування розглянемо нижче.
Логістичний процес на складі дуже складний, оскільки вимагає повної погодженості функцій постачання запасами, переробки вантажу і фізичного розподілу замовлень. Практично логістика на складі охоплює всі основні функціональні області, розглянуті на мікрорівні, і включає такі складові [13]: - постачання запасами; - контроль за постачаннями; - розвантаження і приймання вантажів; - внутрішньоскладське транспортування і перевалку вантажів; - складування і збереження вантажів; - комплектацію замовлень клієнтів і відвантаження; - транспортування й експедицію замовлень; - збір і доставку порожніх товароносіїв; - контроль за виконанням замовлень; - інформаційне обслуговування складу; - забезпечення обслуговування клієнтів (надання послуг). Функціонування всіх складових логістичного процесу повинне розглядатися у взаємозв'язку і взаємозалежності. Такий підхід дозволяє не тільки чітко координувати діяльність служб складу, він є основою планування і контролю за просуванням вантажу на складі з мінімальними витратами. Умовно весь процес можна розділити на три частини: 1) операції, спрямовані на координацію служби закупівлі; 2) операції, безпосередньо зв'язані з переробкою вантажу і його документацією; 3) операції, спрямовані на координацію служби продажів. Постачання запасами. Координація служби закупівлі здійснюється в ході операцій по постачанню запасами і за допомогою контролю за веденням постачань. Основна задача постачання запасами складається в забезпеченні складу товаром (чи матеріалом) відповідно до можливостей його переробки на даний період при повному задоволенні замовлень споживачів. Тому визначення потреби в закупівлі запасів повинне узгоджуватися зі службою продажів і наявною потужністю складу. Контроль за постачаннями. Облік і контроль за надходженням запасів і відправленням замовлень дозволяє забезпечити ритмічність переробки вантажопотоків, максимальне використання наявного обсягу складу і необхідні умови збереження, скоротити терміни збереження запасів і тим самим збільшити оборот складу. Розвантаження і прийом вантажів. При здійсненні цих операцій необхідно орієнтуватися на умови постачання укладеного договору. Відповідно підготовляються місця розвантаження під зазначений транспортний засіб (трейлер, фура, контейнер) і необхідне вантажно-розвантажувальне устаткування. Розвантаження на сучасних складах здійснюються на розвантажувальних автомобільних чи залізничних рампах і контейнерних майданчиках. Спеціальне оснащення місць розвантаження і правильний вибір вантажно-розвантажувального устаткування дозволяють ефективно проводити розвантаження (у найкоротший термін і з мінімальними ушкодженнями вантажу), у зв'язку з чим скорочуються простої транспортних засобів, а отже, і знижуються витрати обігу. Проведені на даному етапі операції включають: - розвантаження транспортних засобів; - контроль документальної і фізичної відповідності замовлень постачання; - документальне оформлення прибулого вантажу через інформаційну систему; - формування складської вантажної одиниці. Внутрішньоскладське транспортування. Внутрішньоскладське транспортування припускає переміщення вантажу між різними зонами складу: з розвантажувальної рампи в зону приймання, відтіля в зону збереження, комплектації і на навантажувальну рампу. Ця операція виконується за допомогою підйомно-транспортних машин і механізмів. Транспортування вантажів усередині складу повинні здійснюватися при мінімальній довжині в часі і просторі за наскрізним «прямоточними» маршрутами. Це дозволить уникнути повторного повернення в кожну зі складських зон і неефективного виконання операцій. Число перевалок (з одного виду устаткування на інше) повинне бути мінімальним. Складування і збереження. Процес складування полягає в розміщенні й укладанні вантажу на збереження. Основний принцип раціонального складування — ефективне використання обсягу зони збереження. Передумовою цього є оптимальний вибір системи складування, і в першу чергу складського устаткування. Устаткування під збереження повинне відповідати специфічним особливостям вантажу і забезпечувати максимальне використання висоти і площі складу. Для упорядкованого збереження вантажу й економічного його розміщення використовують систему адресного збереження за принципом твердого (фіксованого) чи вільного (вантаж розміщається на будь-якому вільному місці) вибору місця складування. Процес складування і збереження включає: - закладку вантажу на збереження; - збереження вантажу і забезпечення відповідних для цього умов; - контроль за наявністю запасів на складі, здійснюваний через інформаційну систему. Велике значення надається оптимальному виду і розміру товароносія, на якому формується складська вантажна одиниця. Вантажна одиниця – це деяка кількість вантажу, яку навантажують, транспортують і зберігають як єдину масу. В якості основи, платформи для формування вантажної одиниці використовують стандартні піддони розміром 1200*800 та 1200*1000 мм. В логістиці складування використовують поняття – базовий модуль, як деяку умовну одиницю площі. Це прямокутник із сторонами 600*400 мм, який повинен вкладатися кратне число разів на площі вантажної платформи транспортного засобу, на поверхні складського обладнання і т. д. На основі базового модулю розроблена єдина система уніфікованих розмірів транспортної тари. Комплектація замовлень і відвантаження. Процес комплектації зводиться до підготовки товару відповідно до замовлень споживачів. Комплектація і відвантаження замовлень включають: • одержання замовлення клієнта; • добір товару кожного найменування за замовленням клієнта; • комплектацію відібраного товару для конкретного клієнта відповідно до його замовлення; • підготовку товару до відправлення (укладення в тару, на товароносій); • документальне оформлення підготовленого замовлення; • об'єднання замовлень клієнтів у партію відправлення й оформлення транспортних накладних; • відвантаження вантажів у транспортний засіб. Транспортування й експедиція замовлень можуть здійснюватися як складом, так і самим замовником. Останній варіант виправдує себе лише в тому випадку, коли замовлення здійснюється партіями, рівними місткості транспортного засобу, і при цьому запаси споживача не збільшуються. Найбільш поширена й економічно виправдана централізована доставка замовлень складом. У цьому випадку досягається значне скорочення транспортних витрат і з'являється реальна можливість здійснювати постачання дрібними і більш частими партіями, що приводить до скорочення непотрібних страхових запасів у споживача. Збір і доставка порожніх товароносіїв відіграють істотну роль у статті витрат. Товароносії (піддони, контейнери, тарне устаткування) при внутріміських перевезеннях найчастіше бувають багатооборотні, а тому вимагають повернення відправнику. Ефективний обмін товароносіїв можливий лише в тих випадках, коли вірно визначена їхня оптимальна кількість і чітко виконується графік їхнього обміну зі споживачами. Інформаційне обслуговування складу припускає керування інформаційними потоками і є сполучним стержнем функціонування всіх служб складу. У залежності від технічної оснащеності керування інформаційними потоками може бути як самостійною системою (на механізованих складах), так і складовою підсистемою загальної автоматизованої системи керування матеріальними й інформаційними потоками (на автоматизованих складах). Інформаційне обслуговування охоплює: - обробку вхідної документації; - пропозиції за замовленнями постачальників; - оформлення замовлень постачальників; - керування прийомом і відправленням; - контроль наявності товарів на складі; - прийом замовлень споживачів; - оформлення документації відправлення; - диспетчерську допомогу, включаючи оптимальний вибір партій відвантаження і маршрути доставки; - обробку рахунків клієнтів; - обмін інформацією з оперативним персоналом і верхнім ієрархічним рівнем підприємства; - різну статистичну інформацію. Контроль за виконанням замовлень і забезпечення обслуговування клієнтів. На забезпечення координації діяльності служби продажів у першу чергу спрямовані операції контролю за виконанням замовлень і надання послуг клієнтам, від виконання яких залежить рівень обслуговування. Успішно здійснюване логістичне обслуговування покупців може легко стати найважливішою, до того ж стратегічною ознакою, що вигідно відрізняє дану фірму від конкурентів. Виділяють три основні категорії елементів обслуговування: допродажне, під час продажу і післяпродажне. Здійсненням допродажних послуг займається служба продажів (маркетингова служба). Склад забезпечує виконання як продажних, так і післяпродажних послуг. До продажних послуг відносять: • сортування товарів; • повну перевірку якості товарів, що поставляються; • фасовку й упакування; • заміну замовленого товару (зміна замовлення); • експедиторські послуги зі здійсненням розвантаження; • інформаційні послуги; • укладення договорів із транспортними агентствами. Післяпродажні послуги охоплюють спектр послуг, що робляться споживачам продукції: • установку виробів; • гарантійне обслуговування; • забезпечення запасними частинами; • тимчасову заміну товарів; • прийом дефектної продукції і заміну її. Раціональне здійснення логістичного процесу на складі - умова його рентабельності. Тому при організації логістичного процесу необхідно домагатися: 1) раціонального планування складу при виділенні робочих зон, що сприяє зниженню витрат і удосконаленню процесу переробки вантажу; 2) ефективного використання простору при розміщенні устаткування, що дозволяє збільшити потужність складу; 3) використання універсального устаткування, що виконує різні складські операції, що дає істотне скорочення парку підйомно-транспортних машин; 4) мінімізації маршрутів внутрішньоскладського перевезення з метою скорочення експлуатаційних витрат і збільшення пропускної здатності складу; 5) здійснення застосування централізованої доставки, що дозволяє істотно скоротити транспортні витрати; 6) максимального використання можливостей інформаційної системи, що значно скорочує час і витрати, зв'язані з документообігом і обміном інформацією, і т.д.
Читайте також:
|
||||||||
|