Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кількість складів і розміщення складської мережі

Основні проблеми ефективного функціонування складів

Основні рішення логістики складування передбачають:

· вибір між власним складом чи складом загального користування,

· визначення кількості складів і вибір розміщення складської мережі,

· вибір місця розташування складу,

· розробка системи складування.

Перше питання, що повинне бути розглянуте фірмою при вирішенні проблеми забезпечення складською площею, - це володіння складом. Існують дві основні альтернативи: придбання складів у власність чи використання складів загального користування (СЗК).

Вибір між цими варіантами чи їхньою комбінацією — одна з головних проблем у складуванні. Комбінація власного складу і СЗК особливо приваблива й економічно виправдана, якщо фірма реалізує свою продукцію в багатьох різних регіонах і у випадку сезонного попиту на товар. Це рішення повинне бути спрямоване на пошук компромісу. Обидва випадки мають і переваги, і недоліки. При виборі одного з них звичайно вирішальною є умова мінімуму витрат. Розглянемо деякі фактори, що вказують на користь вибору тієї чи іншої альтернативи.

Критичним фактором економічності складу фірми (власного складу) є стабільно високий оборот. На користь вибору власного складу можна віднести постійний попит з насиченою щільністю ринку збуту на території, що обслуговується. На власних складах краще підтримуються умови збереження і контролю за продукцією. Керівництву фірми в таких умовах легше коректувати стратегію збуту і розширювати перелік пропонованих клієнту послуг, що дає йому можливість зміцнювати свої позиції в конкурентній боротьбі.

Складам загального користування варто віддавати перевагу при низькому обсязі обороту фірми чи сезонності збереженого товару. До вибору СЗК прибігають у випадках, коли фірма впроваджується на новий ринок, де рівень стабільності продажів або невідомий, або непостійний. СЗК не вимагають інвестицій фірми в розвиток складського господарства. До того ж скорочуються фінансові ризики від володіння власними складами, збільшується гнучкість використання складської площі (можна змінювати орендовані складські потужності і терміни їхнього орендування).

Малі і середні фірми, що обмежують збут своєї продукції одним чи декількома прилеглими регіонами, мають, як правило, один склад. Для великих же фірм із великим національним чи міжнаціональним ринком це питання виявляється дуже складним, у його вирішенні доводиться переборювати значні труднощі. Тут повинен застосовуватися метод пошуку компромісу й аналіз потреби складської площі в різних регіонах збуту. При цьому найбільш поширені два варіанти розміщення складської мережі — централізоване (наявність в основному одного великого складу) і децентралізоване — наявність декількох складів у різних регіонах збуту. Природно, питання про збільшення числа складів зв'язане зі зміною витрат.

Територіальне розміщення складів і їхня кількість визначаються потужністю матеріальних потоків і їхньою раціональною організацією, попитом на ринку збуту, розмірами регіону збуту і концентрацією в ньому споживачів, відносним розташуванням постачальників і покупців, особливостями комунікаційних зв'язків і т.д. Варто мати на увазі, що задача розміщення і формування складської мережі, як і майже будь-яка логістична задача, - оптимізаційна, оскільки, з одного боку, будівництво і покупка діючих складів і їхня експлуатація зв'язані зі значними капіталовкладеннями, а з іншого боку — потрібно забезпечити (поряд з підвищенням рівня обслуговування споживачів) скорочення витрат обігу за рахунок максимального наближення складів до клієнтів.

Графік (рис.9.1) показує залежність витрат від збільшення кількості складів у логістичній системі збуту. При збільшенні числа складів у системі транспортні витрати й упущена вигода від продажів зменшуються, але в той же час відбувається одночасне збільшення вартості запасів і витрат на збереження. Транспортні витрати зменшуються пропорційно збільшенню завантаження транспортного засобу. Збільшення числа складів наближає їх до споживача, а виходить, скорочується відстань доставки, що і приводить до зменшення транспортних витрат. Вартість складування зростає, тому що витрати на експлуатацію при збереженні вантажу на складі будуть збільшуватися пропорційно числу складів. Аналогічно відбувається і збільшення загальних запасів, що зберігаються на складах, і зв'язаних з цим витрат.

При максимальному наближенні складів до споживачів з'являється можливість більш чітко виконувати замовлення клієнтів, швидше реагувати на зміни їхніх потреб, що в підсумку дозволяє скоротити витрати від упущених продажів. Це тим більше актуально в системі, де клієнтом виступає роздрібна мережа, що прагне до скорочення власних складських площ і віддає перевагу замовленню дрібними партіями, але з більш частою періодичністю постачання.

Рис.9.1. Залежність витрат від кількості складів.

 


Читайте також:

  1. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  2. Абонентський стик ISDN мережі
  3. Аналіз вузьких місць у мережі
  4. Аналіз юридичних складів злочинів, що пов’язані з порушенням чинних на транспорті правил та в пошкоджені магістральних трубопроводів
  5. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу
  6. Базові топології мережі
  7. Бальна оцінка стану контактної мережі
  8. Бездротові мережі
  9. Біомаса - Кількість живої речовини на одиниці площі чи об'єму місцеперебування в момент спостереження. Визначається сумою біомаси усіх популяцій, що населяють дану екосистему.
  10. В межах наукового підходу існує велика кількість концепцій, але найбільш переконлива – еволюційна теорія.
  11. В однакових об'ємах різних газів за однакових умов (температура і тиск) міститься однакова кількість молекул.
  12. Взаємодія контактної мережі і струмоприймача




Переглядів: 1036

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Склади, їх види і функції в логістичній системі | Організація логістичного процесу на складі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.