МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Теорії та методики практичної психології Савка І.М.Висновки до лекції Ігротерапія з різним матеріалом У ігротерапії використовуються як структуровані, так і неструктуровані ігри. До структурованих ігор відносяться ігрив сім'ю (людей і тварин), агресивні, з маріонетками (ляльковий театр), будівельні, що виражають конструктивні і деструктивні наміри. Структурований матеріал провокує вираз агресії (вогнепальна, холодна зброя), прямий вираз бажань (людські фігури), а також комунікативних дій (ігри в телефон, телеграф, потяги, машини). Передбачається, що вік дітей від 4 до 12 років є оптимальним для застосування цього методу. До неструктурованих ігор відносяться рухові ігри і вправи (стрибання, лазання), ігри з водою, піском, глиною, група ігор, що належать до фонду арттерапії (малювання пальцями, пензлем, пастеллю, кольоровими олівцями). До неструктурованого матеріалу відносяться вода, пісок, глина, пластилін, з його допомогою дитина може непрямо висловлювати свої бажання. Цей матеріал сприяє також розвитку сублімації. Зокрема, заняття з неструктурованим матеріалом особливо важливі на ранніх фазах ігротерапії, коли відчуття дитини ще не виділені і не усвідомлені нею самою. Зокрема, ігри з водою, фарбами, глиною дають можливість виразити свої відчуття в неспрямованій формі та пережити почуття досягнення. Подальша динаміка зміни ігор в процесі ігротерапії підводить дитину до структурованих ігор, що відкриває шляхи для вираження відчуттів і переживань дитини. В тому числі агресивних, в прямій директивній формі соціально прийнятними способами. В ігротерапії виділені також покази застосування тих чи інших видів ігор залежно від синдрому. Причому тут можливості керівництва ігротерапевтом грою дитини, як правило, обмежуються відповідним підбором іграшок і введенням деяких обмежень на виявлення активності дитини.
Висновки до ІІ-го питання Отже: Ігротерапія розрізняється за приналежністю до певного психологічного підходу, за функцією дорослого у процесі,за формоюорганізації діяльності, за структурою використовуваного в ігротерапії матеріалу. Кожен із видів ігротерапії має свої переваги та недоліки, зону застосування та ґрунтується на різних теоретичних моделях.
Отже: Крім відмінностей прийомів та технік, викликаних різними теоретичними позиціями різноманітних психологічних шкіл, в арсеналі сучасної психокорекції існують методи, котрі використовуються більшістю сучасних психологів незалежно до їх теоретичних уподобань, проте використовуються вони з різною метою і по-різному. До таких методів відноситься ігротерапія. Ігротерапія була помічена як процес, що має корегуючий вплив при роботі з дітьми. Проте зараз широко використовується і як засіб психокорекційного впливу на дорослих. Характерною особливістю гри, котра забезпечує психотерапевтичний вплив гри є її двоплановість. Гра коригує пригнічувані негативні емоції, страхи, невпевненість в собі, розширює здібності дітей до спілкування, збільшує діапазон доступних дитині дій з предметами. Коректувальний процес не відбувається в грі автоматично. Він можливий лише за умови, що психолог є добре підготованим та має напрацьовану особистісну готовність. Котра не вичерпується вимогами особистої готовності будь-якого практичного психолога, а має додаткові специфічні вимоги для ігротерапевта. Спеціального обладнання вимагає і кімната у якій проходить ігротерапія для дітей. Незважаючи на те, що існують різні технології проведення ігрової психокорекції, загальновизнаними є певні теоретичні основи її проведення. Ігротерапія розрізняється за приналежністю до певного психологічного підходу, за функцією дорослого у процесі,за формоюорганізації діяльності, за структурою використовуваного в ігротерапії матеріалу. Кожен із видів ігротерапії має свої переваги та недоліки, зону застосування та ґрунтується на різних теоретичних моделях.
Ст.викладач кафедри Читайте також:
|
||||||||
|