Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна специфіка розвитку школярів у підлітковому та юнацькому віці

План.

ТЕМА: ОСОБЛИВОСТІ ВІКОВИХ ПЕРІОДІВ УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО ТА СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

ЛЕКЦІЯ 1

Теми лекцій.

1. Особливості вікових періодів учнів середнього та старшого шкільного віку.

2. Соціально-педагогічне значення, задачі та спрямування фізичного виховання учнів середнього та старшого шкільного віку.

3. Основи методики фізичного виховання учнів середнього та старшого шкільного віку.

4. Значення та організація позашкільного фізичного виховання школярів. Раціональний режим дня і загартування.

 

 

5. Загальний зміст позашкільного фізичного виховання.

6. Навчальна програма з фізичної культури.

7. Форми організації фізичного виховання у середніх навчальних закладах. Поняття уроку та його зміст.

8. Класифікації, структура, щільність уроків із фізичної культури.

9. Вимоги до уроку з фізичної культури та підготовка до нього вчителя.

10. Організаційне забезпечення та побудова шкільного уроку з фізичної культури.

11. Контроль та облік успішності на уроках із фізичної культури.

12. Позакласна робота з фізичного виховання учнів середнього та старшого шкільного віку.

13. Позакласна робота з фізичного виховання учнів середнього та старшого шкільного віку (продовження).

14. Методика планування роботи з фізичного виховання у школі.

 

 


1. Загальна специфіка розвитку школярів у підлітковому та юнацькому віці.

2. Особливості вікового періоду учнів середнього шкільного віку.

3. Особливості вікового періоду учнів старшого шкільного віку.

 

Сьогодні ми починаємо слухати першу лекцію курсу "Теорія і методика фізичного виховання дітей середнього та старшого шкільного віку". Але насамперед необхідно ознайомитися з особливостями вікових періодів школярів зазначеного віку.

Перш за все пропоную пригадати деякі питання вікової періодизації дітей і підлітків, які ми розглядали під час вивчення курсу "Теорія і методика фізичного виховання дошкільнят і дітей молодшого шкільного віку". Так, відповідно до комплексної вікової періодизації росту й розвитку, в якій було зроблено спробу врахувати морфологічні, фізіологічні, біологічні чинники, що впливають на організм, було виділено такі періоди життєвого циклу людини:

1) друге дитинство (від 8 до 12 років для хлопчиків; від 8 до 11 років для дівчат);

2) підлітковий вік (від 13 до 16 років для хлопчиків; від 12 до 15 років для дівчат);

3) юнацький вік (від 17 до 21 року для юнаків; від 16 до 20 років для дівчат).

У традиційній періодизації психічного розвитку отроцтво поділяється на підлітковий (з 11-12 до 15-17 років) та юнацький (з 15-17 до 20-21 років) вік, при цьому мається на увазі як хронологічний вік, так і соціальний статус учня. З кожним роком останній набуває все більшого значення, і так само все більш важливим стає психічний розвиток особистості. Зазначу, що в зарубіжній психології отроцтво іноді не розмежовується на вікові періоди та об’єднується в єдиний період набуття дорослості (adolescence). Крім того, підлітковий вік іноді вважають перехідним періодом, іноді самостійною фазою розвитку. З огляду на це з точки зору організаційної доречним буде комплексний розгляд форм фізичного виховання школярів і середнього, і старшого шкільного віку.

З іншого боку, слід пам'ятати, що перехід від одного вікового періоду до іншого може означати не лише збагачення психічних властивостей, але й їхню перебудову, тобто припинення одних властивостей і виникнення інших. У цьому полягає специфіка розвитку школярів саме в підлітковому та юнацькому віці. В роки визрівання виникають своєрідні психічні стани, коли можуть виявитися особливі можливості для встановлення та прояву тих чи інших сторін фізичного розвитку чи розвитку інтелекту. У підлітка немовби розкриваються певні внутрішні умови розвитку, і якщо їх не помітити, проігнорувати, вони можуть бути втрачені. Вікові особливості не лише змінюють одна іншу – починаючи з 10-11 років вони все більшою мірою закріплюються, залишаючи в подальшому розвитку особистості унікальний слід. Тому багато чого в здібностях молодої людини залежатиме від того, що буде збережене, що буде розвинене з тих позитивних якостей, які починають активно розкриватися в дитині з переходом у середній шкільний вік.

Пригадаймо також іншу, більш зручну для нас вікову періодизацію, яка враховує як сукупності анатомо-фізіологічних особливостей організму та умов життя, виховання та навчання, так і сучасну специфіку навчання у навчальних закладах. Відповідно до неї ми виділяємо такі вікові періоди:

1) середній шкільний вік (від 11 до 14 років);

2) старший шкільний вік (від 15 до 18 років).

Середній шкільний вік припадає, як правило, на 5-9 класи загальноосвітніх середніх шкіл. Натомість старший шкільний вік знаменує початок переходу з підліткового до юнацького віку. У період старшого шкільного віку завершується навчання у загальноосвітніх школах, а для багатьох сучасних підлітків здійснюється перехід до ліцеїв, коледжів, спеціальних училищ тощо.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  11. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  12. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ




Переглядів: 1020

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна характеристика. | Особливості вікового періоду учнів середнього шкільного віку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.