Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Планування уроків української мови

Специфіка педагогічної технології полягає в тому, що в ній констатується і здійснюється такий навчальний процес, який повинен гарантувати досягнення поставлених цілей. Основою послідовної організації навчання на цілі є оперативний зворотний зв’язок, який пронизує весь навчальний процес.

Так, відповідно до програм навчання української (як рідної, або як державної) мови передбачає комплексне досягнення практичної, виховної, загальноосвітньої та розвивальної мети.

§ Практична метапередбачає навчання учнів говоріння, аудіювання, письма, читання українською в межах тематики та мовного матеріалу, визначених програмою.

§ Загальноосвітня метасприяє розширенню загального та філологічного світогляду учнів.

§ Розвивальна метаспрямована на розвиток інтелектуальної, пізнавальної діяльності учнів, їх мовних здібностей.

§ Виховна метазабезпечує моральне, естетичне, трудове виховання учнів засобами української мови.

Виходячи із загальної кінцевої мети навчання, вчитель визначає конкретні цілі уроку: практичну, загальноосвітню, розвивальну, виховну. Формулюючи практичну мету, вчитель визначає, чого конкретно він буде навчати учнів на уроці. Доцільно починати формулювання практичної мети словами «вчити...» або «навчити...», якщо подається новий матеріал –«ознайомити...».

Плануючи досягнення розвивальної, загальноосвітньої, виховної мети, вчитель повинен чітко визначити відповідний потенціал навчального матері­алу уроку і своїх дій на ньому.

Формулювання загальноосвітньої мети доцільно починати словами: «розширити уявлення», «формувати уявлення...».

Планування починається складанням тематичного плану. Він дозволяє вчителю бачити в цілому цикл уроків за темою, роль і місце кожного уроку в ньому й завдяки цьому добирати найбільш ефективні методи, прийоми та засоби навчання для вирішення завдань на шляху досягнення кінцевої мети в оволодінні учнями конкретними комунікативними навичками та вміннями в рамках відповідної теми.

Для складання тематичного плану М.Пентилюк пропонує:

§ визначити характер мовного і мовленнєвого матеріалу кожного уроку, передбачених підручником;

§ вивчити методичні рекомендації до уроку мови і літератури та сформулювати мету кожного уроку з урахуванням етапів роботи над навчаль­ним матеріалом і вимог програми;

§ визначити необхідні для досягнення мети методи та прийоми навчання;

§ спланувати домашнє завдання;

§ забезпечити оснащення уроку як технічними, так і традиційними засобами навчання;

§ ураховувати специфіку роботи в певному класі (рівень підготовки учнів, їх пізнавальну активність, уміння використовувати різні види вправ, інтерес до предмета, ставлення до вчителя тощо).

Тематичний план є основою для поурочного планування, в якому розкри­вається зміст кожного уроку. Під час планування і складання плану-конспекту уроку необхідно пам'ятати, що:

§ на уроці мови формуються мовленнєві навички та вміння;

§ змістом уроку є певний комплекс вправ, які виконуються в чіткій послідовності;

§ завдання кожного уроку визначається залежно від його місця в тематичному циклі;

§ для формування мовленнєвих навичок та розвитку вмінь у різних видах мовленнєвої діяльності повинен виконуватися відповідний комплекс вправ;

§ мовленнєва практика (вправи) повинна імітувати процес мовленнєвого спілкування, тобто мати комунікативну спрямованість, мотивованість та ситуативну зумовленість;

§ ефективність уроку визначається ступенем мовленнєвої активності учнів;

§ урок повинен передбачати систематичний і планомірний контроль рівня сформованості мовленнєвих навичок, умінь учнів та сприяти здійсненню диференційованого підходу до навчання;

§ зміст уроку повинен готувати учнів до виконання домашнього завдання;

§ урок повинен проводитися доступними для розуміння учнів формами;

§ діяльність учителя повинна викликати інтерес і пізнавальну активність учнів;

§ у процесі планування необхідно враховувати вікові особливості учнів.

 


Читайте також:

  1. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  2. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  3. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  4. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  5. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  6. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  7. Аудіювання на уроках української мови
  8. Бар’єри стратегічного планування та заходи щодо їх подолання
  9. Бізнес-план як один із головних інструментів редакційного планування
  10. Бізнес-планування
  11. Бізнес-планування інвестиційного проекту. Розробка планів фінансового проекту
  12. Бізнес-планування, його суть та призначення




Переглядів: 1644

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок аналізу контрольної роботи | Як планувати урок з української мови?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.