Тренінговий процес реалізується в межах шести, тісно пов’язаних між собою компонентів, що складають схему педагогічної взаємодії, запропонованої директором Міждисциплінарного центру дидактики вищої школи Більфельдського університету В.-Д. Вебером [9,45]:
МЕТА
ЗМІСТ МЕТОДИ
РАМКОВІ УЧАСНИКИ
УМОВИ
ПЕДАГОГ-ТРЕНЕР
1. Мета. Метою тренінгової роботи є інформування. Тренінг виступає інструментом такої роботи, вирішуючи більш конкретні питання. Метою тренінгу є підвищення рівня інформованості щодо проблеми; зміна ставлення до проблеми; формування позитивної мотивації; вироблення та розвиток навичок адаптивної поведінки; системи цінностей.
2. Змісттренінгу визначаєтьсяіз заявленої мети та цільової групи.
3. Методи.Під методом тренінгу розуміють обмежений рамковими умовами спосіб реалізації мети тренінгу через взаємодію суб’єктів освітньої діяльності.
4. Рамкові умови.Для ефективноготренінгового процесу слід враховувати організаційні моменти: стан приміщення, підбір необхідного роздаткового матеріалу, час початку та закінчення, тривалість тренінгу.
5. Учасники –визначається цільова група, на яку спрямовано тренінг. Саме від цільової групи залежить мета, визначається зміст тренінгового процесу у відповідності до якого підбираються методи тренінгу.
6. Педагог-тренер.Від його вмінь та кваліфікації залежить успіх тренінгового процесу.