Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Продукти для електронного бізнесу.

Управління проектами.

1. Комплексний огляд розподілу ресурсів, обладнання, персоналу.

2. Облік і контроль витрат.

3. Використання бюджетів і попередніх оцінок з метою планування завантаження потужностей.

4. Аналіз довгострокової рентабельності робіт.

User Portal.

1. Рольовий портал для співробітників компанії.

2. Довільне формування ролей і профілів з урахуванням функціональних обов'язків.

3. Дистанційний і мобільний веб-доступ до даних Microsoft Dynamics NAV з будь-якої точки земної кулі.

Commerce Gateway

1. Електронна взаємодія між програмними комплексами компаній найрізноманітнішої галузевої спеціалізації та будь-якого розміру.

2. Підтримка електронного документообігу в різних форматах.

Commerce Portal

1. Інтернет-портал для самообслуговування клієнтів, постачальників, ділових партнерів і т.д.

2. Персональні умови для ведення бізнесу для кожного з партнерів.

3. Доступ через портал до персональної інформації і функцій у реальному часі.

4. Повна інтеграція з усіма контурами Microsoft Dynamics NAV.

Вигоди від впровадження ERP-систем. При впровадженні систем ERP-класу підприємства одержують ряд економічних вигод, що в остаточному підсумку приводить до реальної економічної віддачі від використання всього пакета додатків чи окремих функціональних блоків. У результаті використання ERP-системи відбувається:

1. Мінімізація упущеного доходу чи формування нових джерел доходу.

2. Зниження управлінських витрат.

3. Мінімізація податкових та інших обов'язкових виплат.

4. Зниження штрафних санкцій та інших позареалізаційних витрат.

5. Збільшення оборотності поточних активів компанії.

6. Підвищення продуктивності ресурсів (людських ресурсів, виробничого устаткування, сировини і матеріалів).

7. Підвищення результативності бізнесів-процесів підприємства за рахунок їхньої оптимізації.

Завдяки оптимальному співвідношенню «ціна/якість», ефективній методології впровадження, комплексу високотехнологічних компонентів і високому рівню підтримки Microsoft Dynamics NAV здобуває все більшу популярність серед невеликих і середніх компаній.


ГЛОСАРІЙ логістичних понять і термінів

АВС-аналіз (ABC analysis). В управлінні запасами – розподіл товарів по групам А, В і С у відповідності з їх питомою вагою в загальній вартості запасів всіх товарів.

Адміністративні методи управління – методи прямого впливу на керований об’єкт і однозначного вирішення відповідної господарської ситуації, що мають обов’язкову силу для виконання.

Асоціація вантажовідправників (Shippers’ associations). Це спілка для ведення переговорів з транспортними агентствами вантажовідправників однотипних вантажів, для отримання більш вигідних тарифів на морські і інші перевезення вантажів.

Агенти – посередники, які виступають в якості представника або помічника іншої основної по відношенню до нього особи (принципала). Як правило, агент є юридичною особою і укладає угоду від імені і за рахунок принципала.

Базовий модуль – це прямокутник зі сторонами 600 х 400 мм, який повинен вміщувати кратне число разів на площі вантажної платформи транспортного засобу, на робочій поверхні складського обладнання і т.п.

Бізнес – логістика (як інтегральний інструмент менеджменту) – це менеджмент всіх видів діяльності, які сприяють руху і координації попиту і пропозиції на товари в певному місці і в заданий час.

Біржа – це організований у певному місці, регулярно діючий за встановленими правилами гуртовий ринок, на якому здійснюється гуртова торгівля біржовими товарами за зразками та стандартами або контрактами (ф’ючерсними, форвардними) на їх поставку в майбутньому, за цінами, які офіційно встановлено на основі результатів торгів.

Брокери – посередники при укладанні угод, що зводять контрагентів. Брокери не є власниками продукції, як дилери чи дистриб’ютори, і не розпоряджаються продукцією, як дистриб’ютори, комісіонери чи агенти. На відміну від агентів брокери не є у договірних відносинах із жодною стороною укладеної угоди і діють лише на основі окремих доручень.

Вантажна одиниця – піддон з вантажем або аналогічний по розміру пакетований вантаж на ковзаючому листі

Вантажопереробка - ефективне переміщення вантажів на короткі відстані, що мають місце внутрі заводу чи складу або між переміщенням і транспортним підприємством.

Виробнича логістика – це управління матеріальними потоками в середині підприємств, фірм, компаній, що створюють матеріальні блага або виконують такі матеріальні послуги, як збереження, фасування, розважування, сортування, пакування, комплектування і ін.

Глобальна логістична стратегія – формування сталих торговельно-економічних зв’язків між окремими країнами або групами країн на основі міжнародного розподілу праці.

Господарський договір (як підстава виникнення господарсько-договірного зобов'язання) – це ділова угода між суб’єктами господарювання про розподіл між ними кореспондентських прав та обовязків, необхідних для досягнення цілей і про ті умови, які повинні дотримуватися сторонами при виконанні взаємно прийнятих зобовязань.

Дилери – це гуртові, рідше роздрібні посередники, які ведуть операції від свого імені і за свій рахунок.

Дистрибуція – комплексна логістична активність, яка полягає в просуванні готової продукції від виробників до кінцевих (або проміжних) споживачів, організації продаж, передпродажного і післяпродажного сервісу.

Дистриб’ютори – гуртові і роздрібні посередники, які ведуть операції від імені виробника і за свій рахунок.

Договір поставки – угода між підприємствами, організаціями, по якій підприємство-постачальник (виробник продукції, послуги, виконавець роботи) зобов’язується передати підприємству чи організації-покупцю у встановлений термін продукцію узгодженого між ними асортименту, кількості і якості, а покупець зобов’язується прийняти і оплатити її.

Доставка товарів – процес виконання, окрім чистого перевезення, цілого ряду робіт, операцій і послуг, комплекс яких забезпечить ефективний розподіл товарів.

Доставка вантажу “від дверей до дверей” – доставка вантажу в контейнерах безпосередньо від відправника до споживача.

Економічний (оптимальний) розмір замовлення – розмір замовлення, при якому сумарні затрати на розміщення замовлення і збереження запасу мінімальні.

Електронний обмін даними – система прямого комп’ютерного зв’язку між постачальниками і споживачами, яка призначена для безпосереднього оформлення замовлення і обміну іншою стандартною інформацією.

Експертні оцінки – кількісні і якісні оцінки процесів і явищ, які не піддаються безпосередньому вивченню і які базуються на міркуваннях спеціалістів.

Ефективність логістичної системи – показник (система показників), що характеризують якість роботи логістичної системи при заданому рівні логістичних витрат.

Ешелонована макрологістична система – це система, в якій матеріальні потоки від постачальників сировини і інших компонентів до виробника, а від нього до споживача рухаються через посередників.

Життєвий цикл виробу – проміжок часу від розробки виробу до зняття його з виробництва і продажу.

Замовлення – документ, що видається підприємствами і організаціями споживачами на поставку вказаного в ньому товару у відповідній кількості, в зазначену адресу та у визначені терміни.

Затрати – ресурси (матеріальні, трудові, фінансові), що необхідні для виробництва (робіт, послуг), або управління (надання адміністративних послуг).

Закупівельна (постачальна) логістика – це управління матеріальними потоками в процесі забезпечення суб’єктів підприємництва матеріальними ресурсами на основі логістичного міксту.

Затрати на збереження товарно-матеріальних запасів – затрати, що включають складські витрати, відсотки на банківський кредит, страхування, знецінення і т.д.

Збутова логістика, або логістика розподілу (розподільча) – невід’ємна частина загальної логістичної системи, комерційної логістичної підсистеми зокрема, яка забезпечує найбільш ефективну організацію розподілу виробленої продукції. Вона охоплює весь ланцюг системи розподілу: маркетинг, транспортування, складування і ін.

Зобов’язання – оформлено документально або таке, що випливає із цивільного законодавства відношення, яке вимагає виконання певних дій однієї фізичної або юридичної особи на користь іншої.

Інтегровані якості – це здатність системи, як єдиного цілого, проявляти ті якості, якими її складові елементи не володіють кожний зокрема.

Інтермодальна система – система доставки вантажів декількома видами транспорту по єдиному перевізному документу з передачею вантажів у пунктах перевалки з одного виду транспорту на інший без участі власника вантажу.

Інформаційна логістика – це система, яка організує потік даних, що супроводжують матеріальний потік, і є тою суттєвою для суб’єктів підприємництва ланкою, яка зв’язує постачання, виробництво і збут.

Інформаційний потік – сукупність циркулюючих в логістичній системі, а також між логістичною системою і зовнішнім середовищем повідомлень, що необхідні для управління і контролю за логістичними операціями.

Інформаційна система – це певним чином організована сукупність взаємозв’язаних засобів вичислювальної техніки, персоналу, різних довідників і необхідних засобів програмування, що забезпечує вирішення тих чи інших функціональних задач (в логістиці – задач по управлінню матеріальними потоками).

Канбан (KANBAN – з япон. карта) система управління матеріальними ресурсами, суть якої полягає в тому, що всі виробничі підрозділи підприємства, фірми, включаючи лінії кінцевого збирання, постачаються матеріальними ресурсами тільки в тій кількості і до того строку, які необхідні для виконання заданого підрозділом-замовником замовлення.

Канали розподілу – тенденція в розвитку методів розподілу – безпосередній розподіл (від виробника до споживача), розподіл через проміжкові компанії (гуртові, торгові, посередницькі т.д.).

Канал розподілу у розподільчій логістиці – це сукупність організацій або окремих осіб, які приймають на себе або допомагають передати іншому право власності на конкретний товар чи послугу на шляху від виробника до споживача.

Конкурентноздатність – здатність товарів і послуг витримати порівняння з аналогічними товарами і послугами інших виробників.

Картаж - місцеве перевезення вантажів.

Коефіцієнт ланковості товароруху – середнє число торгових ланок, які проходить товарна маса при русі від виробника до кінцевого споживача.

Комісіонери – це гуртові і роздрібні посередники, які ведуть операції від свого імені і за рахунок виробника.

Конкурсні торги (тендери) – розповсюджена форма пошуку потенційних постачальників.

Консолідація вантажів – поєднання різних вантажів в один для зниження затрат на транспортування. Тарифи на перевезення вантажу (фрахтові ставки) менше в розрахунку на один кілограм вантажу, при одночасному перевезенні крупних вантажів. Тому вантажовідправники намагаються згрупувати вантажі, що направляються в один регіон.

Контрактна логістика – надання логістичних послуг на основі довготривалої угоди між відправником вантажу і сторонньою фірмою.

Концепція – сукупність понять і зв’язків між ними, що визначає основні напрями розвитку і властивості будь-якого явища.

Ланка логістичної системи – це деякий економічно і (або) функціонально відособлений об’єкт, який не підлягає подальшій декомпозиції в рамках поставленої задачі аналізу або синтезу логістичної системи, який виконує свою локальну цільову функцію, що зв’язана з певними логістичними активностями.

Логістика (як наука) – міждисциплінарний науковий напрямок, безпосередньо зв’язаний з пошуком нових можливостей підвищення ефективності матеріальних потоків.

Логістика (як господарська діяльність) – напрямок господарської діяльності, який полягає в управлінні матеріальними потоками у сферах виробництва і обігу, тобто процес управління рухом і збереженням сировини, компонентів і готової продукції в господарському обігу з моменту сплати грошей постачальникам до моменту отримання грошей за доставку готової продукції споживачу

Логістика (визначення по словнику Роднікова А.Н.) – наука про планування, контроль і управління транспортуванням, складуванням і іншими матеріальними і нематеріальними операціями, що здійснюються в процесі доведення сировини і матеріалів до виробничого підприємства, внутрізаводської переробки сировини, матеріалів і напівфабрикатів, доведення готової продукції до споживача у відповідності з інтересами і вимогами останнього, а також передачі, збереження і обробки відповідної інформації.

Логістика – це мистецтво і наука управління, техніка і технічні активності, які передбачають планування, постачання і застосування засобів переміщення для реалізації запланованих операцій з метою досягнення поставлених цілей” – визначення запропоноване Американським товариством інженерів – логістів.

“Логістика з позицій бізнесу (за визначенням Сергеєва В.І.) – це інтегральний інструмент менеджменту, який сприяє досягненню стратегічних, тактичних або оперативних цілей організації бізнесу за рахунок ефективного з точки зору зниження загальних затрат і задоволення вимог кінцевих споживачів до якості продукції і послуг управління матеріальними і (або) сервісними потоками, а також супутніми їм потоками інформації і фінансових засобів”.

Логістичні витрати – це затрати на виконання логістичних операцій (складування, транспортування, збір, збереження і передача даних про замовлення, запаси, поставки і т.д.).

Логістичний канал в інтегрованій (макро- чи мікро-) логістичній системі – це упорядкована множина ланок логістичної системи, що включає в себе всі логістичні ланцюги або їх дільниці, які проводять матеріальні потоки від постачальників матеріальних ресурсів, що необхідні для виробництва конкретного виду продукції (асортименту продукції), до її кінцевих споживачів.

Логістичний ланцюг – це ланцюг (множина ланок логістичної системи) по якому проходить товарний, інформаційний, фінансовий і сервісний потоки від постачальника до споживача, в якому можна виділити наступні основні ланки: поставка матеріалів, сировини і напівфабрикатів ; збереження продукції і сировини ; виробництво товарів ; розподіл, включаючи відправку товарів зі складу готової продукції ; споживання готової продукції ; іншими словами – це лінійно впорядкована множина фізичних і/або юридичних осіб (виробників, дистриб’юторів, складів загального користування і т.п.), які здійснюють логістичні операції по доведенню зовнішнього матеріального потоку від однієї логістичної системи до іншої або до кінцевого споживача.

Логістична мережа – повна множина ланок логістичної системи, взаємозв’язаних між собою по матеріальним і супутнім їм інформаційним і фінансовим потокам в рамках досліджуваної логістичної системи.

Логістична місія фірми (правило “семи R-s”) або логістичний мікс трактується як “забезпечення наявності потрібного продукту в потрібній кількості і заданої якості в потрібному місці в установлений час для конкретного споживача з найкращими (мінімальними) затратами”.

Логістична операція (як елементарна активність) – будь-яка дія, що не підлягає подальшій декомпозиції в рамках поставленої задачі дослідження або менеджменту, яка зв’язана з виникненням, перетворенням або поглинанням матеріального і супутніх йому потоків. Іншими словами – це відособлена сукупність дій, що направлена на перетворення матеріального і/або інформаційного, та фінансового потоку.

Логістична операція ( як комплексна активність – логістична функція) – це відособлена сукупність логістичних операцій, що направлені на реалізацію поставлених перед логістичною системою задач.

Логістичний підхід до управління матеріальними потоками (на відміну від традиційного централізованого розподілу) полягає у виділені єдиної функції управління раніше розмежованими матеріальними (супроводжуючими їх інформаційними і фінансовими) потоками ; в технічній, технологічній, економічній і методологічній інтеграції окремих ланок матеріалопровідного ланцюга в єдину систему, що забезпечує ефективне управління наскрізними матеріальними потоками.

Логістичні принципи – це узагальнення, які містять в собі дещо неточні кількісні визначення.

Логістична система – адаптивна система зі зворотним зв’язком, що виконує ті або інші логістичні функції і логістичні операції, яка складається, як правило, із декількох підсистем (елементів) і яка має розвинуті зв’язки з зовнішнім середовищем, іншими словами це сукупність функціонально обмежених логістичних субсистем, функціонування яких як цілого забезпечується інформаційною логістикою на рівні її власних інформаційних субсистем.

Логістична функція – укрупнена група логістичних операцій, що направлена на реалізацію цілей логістичної системи і яка задається значеннями показників, що є її вихідними змінними.

Макрологістична система (макрологістика) – система управління, яка охоплює виробничі, постачально-збутові, торговельні, транспортні підприємства і організації в регіоні. Вона вирішує питання, що пов’язані з аналізом ринку постачальників і споживачів, розробкою загальної концепції розподілу, розташування складів на полігоні обслуговування, вибором виду транспорту і транспортних засобів, організацією транспортного процесу, раціональних напрямів матеріальних потоків, пунктів поставки сировини, матеріалів і напівфабрикатів, з вибором транзитної або складської схеми доставки товарів.

Маршрутизація перевезень – це найбільш досконалий спосіб організації матеріалопотоків, вантажів з підприємств гуртової торгівлі, який здійснює суттєвий вплив на прискорення обороту автомобіля при раціональному і ефективному його використанні.

Матеріальний потік – це матеріальні ресурси, незавершена і готова продукція, які знаходяться в стані руху і до яких застосовуються логістичні активності, що зв’язані з фізичним переміщенням в просторі, тобто – це продукція, яка розглядається в процесі застосування до неї різних логістичних операцій (активностей) (транспортування, складування, навантаження, розвантаження, затарювання, консолідація, розукрупнення, сортування і т. д.) і яка віднесена до часового інтервалу.

Методи управління – способи впливу суб’єкта управління на колективи і окремих працівників для досягнення поставленої мети.

Менеджмент матеріалів – управління потоком сировини, матеріалів, деталей і комплектуючих, що надходять у виробництво.

Мікрологістична система (мікрологістика) – система управління, що охоплює внутрівиробничу логістичну діяльність фірми, зв’язану з інтеграцією підготовки і планування виробництва зі збутом, постачанням, транспортно-складськими і вантажо-розвантажувальними роботами. Вона вирішує локальні в рамках окремих ланок і елементів логістики питання.

Модель – копія або аналог процесу що вивчається, предмету або явища, яка відображає суттєві, з точки зору мети дослідження, властивості змодельованого об’єкту.

Моделювання в логістиці – імітація логістичної системи, як правило, з допомогою математичних рівнянь, для виявлення взаємозалежностей між її компонентами.

Норма – мінімальне або гранична кількість чого-небудь, що допускається до використання для визначеної мети, наприклад, норма часу, норма витрат ресурсів і т. п.

Нормування – це процес встановлення планової, технологічно-обгрунтованої міри виробничого споживання матеріальних ресурсів.

Норма витрат – це максимально допустима кількість сировини, матеріалів, палива і енергії на виробництво одиниці продукції, виконання роботи чи надання послуги встановленої якості в конкретних організаційно-технічних умовах виробництва.

Норма (стандарт) обслуговування клієнтів – рівень обслуговування клієнта, якого намагається досягнути або гарантує виконати фірма-постачальник.

Обсяг поставок – кількість виробів визначених найменувань і типорозмірів, що поставляються на протязі визначеного періоду часу.

Одиниця обліку запасів – найменший неподільний елемент матеріального запасу, облікований окремо при збережені на складі.

Оптимальний розмір замовлення – обсяг партії поставки товарів, що відвантажуються постачальником по замовленню споживача і який забезпечує для споживача мінімальне значення суми двох складових – транспортно-заготівельних витрат і витрат на формування і збереження запасів.

Оферта (тверда або вільна) – пропозиція продавця продати товар. Комерційний документ, що представляє собою заяву про бажання укласти угоду з зазначенням її конкретних умов. Тверда оферта – робиться тільки одному покупцю. Вільна (ініціативна) оферта не включає в себе ніяких зобов’язань по відношенню до покупця.

Пакетування – це операція формування на піддоні вантажної одиниці і послідуюче зв’язування вантажів і піддону в єдине ціле.

Планування матеріальних потреб – визначення технологічної потреби під виробничу програму та використання комп’ютерних технологій для управління виробничими матеріальними запасами.

Постачальник – юридична або фізична особа, що поставляє які-небудь товари, вироби, матеріали.

Посередник – юридична або фізична особа, що сприяє угоді, договору між сторонами, яка стоїть між виробниками і споживачами і сприяє обігу товарів (робіт, послуг).

Принципал – фізична або юридична особа, від імені якої діє агент

Реверсивна логістика – процес повернення товарно-матеріальних цінностей (вилучені товари, упаковка і відходи, що підлягають вторинній переробці і рециклінгу) від споживача до виробника.

Резервний запас – додатковий до основного запас товарів або матеріалів, який призначений для задоволення непередбаченого попиту або покриття потреби в надзвичайних (форс-мажорних) обставинах.

Ринок – сфера товарного, фінансового обігу, де формуються попит, пропозиція і ціна на необхідний ресурс.

Синергічний зв’язок – зв’язок, який при спільних діях елементів системи забезпечує збільшення загального ефекту до величини більшої, ніж сума ефектів цих же елементів, що діють незалежно один від одного.

Система – множина взаємодіючих елементів, що знаходяться у відносинах і зв’язках один з одним і утворюючих єдине ціле.

Система виштовхування запасу. При виштовхуючій системі покупцю здається, що продукт виштовхують у його напрямку, і він вимушений приймати заходи, щоб зупинити або уповільнити потік товарів.

Система витягування запасу. В цій системі товари рухаються у відповідності з попитом споживачів і покупець здійснює певні дії, щоб прискорити потік товарів у своєму напрямку.

Система складського штабелювання і пошуку – система, що використовується на автоматизованих складах для укладання і збереження товарів, а також для пошуку і переміщення їх по мірі необхідності.

Склади – це будівлі, споруди і різноманітні пристрої, що призначені для приймання, розміщення і зберігання товарів, які поступили до них, підготовки їх до споживання і відпуску споживачу. Основне призначення складів (складської логістики) – концентрація запасів, їх збереження і забезпечення безперебійного і ритмічного постачання замовлень споживачів.

Складування продукції необхідне у зв’язку з наявним коливанням циклів виробництва, транспортувань і її споживання.

Стратегічна логістика. Використання компетенції в області логістики і встановлення партнерських відносин у всіх каналах для досягнення конкурентної переваги при створені і розвитку довготривалих логістичних союзів з клієнтами і постачальниками матеріалів і послуг.

Товар – продукт праці, вироблений для обміну або/і продажу.

Товарна продукція – загальний обсяг продукції (готових виробів, напівфабрикатів, комплектуючих і послуг), що призначений для реалізації.

Теорія запасів – розділ дослідження операцій, що вивчає закономірності утворення витрачання запасів, який виробляє рекомендації по оптимальному управлінню ними.

“Точно вчасно” (“Just - in - time” - JIT) – це сучасна концепція побудови логістичної системи у виробництві (операційному менеджменті), постачанні і дистрибуції, що базується на синхронізації процесів доставки МР, НВ, ГП в необхідних кількостях, до того часу, коли ланки логістичної системи в них мають потребу, з метою мінімізації витрат, які зв’язані з запасами.

Транспортування – тенденції в розвитку систем перевезень, моделі для прогнозування перспектив для різних видів транспорту, використання вагонів, контейнерів, вантажних авто і ін.

Транспортно-експедиційне забезпечення розподілу товарів – діяльність експедиторів по плануванню, організації і виконанню доставки товарів від місць їх виробництва аж до місць споживання і додаткових послуг по підготовці партій відправок до перевезень.

Універсальний агент – має право здійснювати від імені принципала будь-які дії.

Управління запасами – це вид виробничої діяльності, який систематизує роботу, що зв’язана з запасами.

Управління ланцюгом поставок – сталий (постійний) контроль і координація діяльності постачальників.

Утиліта – поняття корисності, яке використовується в закордонній літературі по логістиці для розмежування сфер і опису взаємодій між виробництвом, маркетингом і логістикою. Там вважається, що ці сфери господарської діяльності додають певні корисності до вихідних матеріальних ресурсів, утворюючи загальну корисність готової продукції для споживачів.

Факторинг – це здійснювана на договірній основі закупівля сеціальною факторинг-фірмою договорів на поставку.

Фізичний розподіл – це комплексна логістична активність, що є складовою частиною процесу дистрибуції, і яка включає в себе всі логістичні операції, що зв’язані з фізичним переміщенням і збереженням готової продукції в товаропровідних структурах виробників і (або) логістичних посередників.

Форс-мажор – надзвичайні неподолані обставини, що не залежать від сторін, які уклали між собою контракт.

Цілісність системи – залежність кожного елементу системи, його властивостей і відносин в системі від його місця, функцій і т.д. внутрі цілого.

Юнімодальна система – система доставки вантажів одним видом транспорту, як правило, автомобільним “від дверей до дверей.

Якість послуг визначається як “сукупність властивостей і характеристик послуги, які надають їй здатність задовольнити обумовлені або передбачені потреби”.

 

Схематично місце логістики в управлінні матеріальними потоками можна зобразити так:

Рис. 25. Місце логістики в управлінні матеріальними потоками

Схема технологічного процесу складських робіт подана на рис. 5.

 

Рис. 5. Схема технологічного процесу роботи складу

 

 

На малюнку представлена схема товарообороту Баришівського заводу "Блискавка", одного з найбільших вітчизняних виробників застібки-блискавки.

 

Споживачами його продукції є численні швейні, трикотажні та взуттєві підприємства і фірми різних форм власності та масштабів виробництва, різноманітні ательє ремонту, а також конкретні споживачі.

Як бачимо, тут представлені канали товароруху різної довжини:

нульового рівня: "магазин заводу", що є структурним підрозділом заводу, — "споживач";

однорівневий канал "завод" — "реалізатори" — "споживач". Ця форма з'явилася недавно, як спроба оперативно відреагувати на проблеми, пов'язані із збутом продукції. Завод сформував мережу, до якої входять більш 300 реалізаторів із числа працівників заводу. Умови роботи — одержання 15% від вартості реалізованої продукції. В результаті, для кінцевого споживача товар коштує значно дешевше, ніж при складних системах товароруху, за допомогою яких здійснюється збут продукції;

дворівнева: "завод" — "оптова база" — "роздрібний продавець" (універмаг, магазин споживчої кооперації та інші) — "споживач".

На схемі вказаний також ланцюжок, по якому проходить товар, "блискавка", що реалізується не як самостійний товар, а як частина іншого виробу — чоловічого костюму або жіночого плаття.

 

 

КРИТИЙ ВАГОН
Тип вагона Число осей Внутрішні розміри вагона* Макс. загрузка Вага тари Вагон Погрузочні двері
Довжи- на Шири- на Висо- та Об’єм Погру- зочна площа Довжи- на з буферами Вага колісної пари Шири- на Висо- та
м м м м3 м2 т т м т м м
Стальний корпус
Самоущільнюючі двері 13,70 2,650 2,791 120,0 38,0 68,0 22,0 14,73 22,5 2,000 2,300
Розширені загрузочні двері 13,74 2,650 2,791 120,0 38,0 68,0 24,0 14,73 23,0 3,794 2,343
Дерев’яний корпус
Стальний каркас 13,70 2,650 2,791 120,0 38,0 68,0 22,0 14,73 22,5 2,000 2,300
Без ручного тормозу 13,33 2,650 2,402 106,0 36,9 64,0 22,7 14,73 21,7 1,830 2,130
З ручним тормозом 13,33 2,650 2,402 106,0 36,9 64,0 24,2 15,35 22,0 1,830 2,130
* Загрузочна площа може мінятися в залежності від типу рами. Palette space: 34 European palettes (800x1200mm) 26 Finnish pallettes (1000x1200mm)

 

ПЛАТФОРМА
Тип вагона Число осей Внутрішні розміри вагона Загрузка, т Вага тарит Довжина з буферамим Вага колісної парит
Довжина, м Ширина, м Висота бортів Загрузочна площа, м2
бокові, м торцеві, м
Стальний корпус 13,300 2,770 0,500 0,305 36,8 66,0 21,0 14,620 21,75
Стальний корпус 13,300 2,770 0,500 0,400 36,8 70,0 20,9 14,620 22,73

 

 

ХОППЕР-ДОЗАТОР
Тип і призначення вагона Технічні дані вагона Число люків Розміри люків
Число осей Макс. загрузка т Ємкість м3 Вага тари т Довжина мм Вага колісної пари т Загру- зочні Розгру- зочні Загру- зочний мм Розгру- зочний мм
Вагон для мінералів 19-X052 20,5 12 000 21,1 3620x700 4500x880
Вагон для мінералів 19-X051 12 090 3620x700 4500x880
Вагон для мінералів 19-740 13 200 21,5 1620x470 2382x840
Вагон для зерна 11-739 14 720 21,75 ø 576 1080x475
Вагон для зерна 19-752 14 720 23,25* 1592x562 1080x475
Вагон для зерна 19-756 76,5 23,5 14 720 25* 1620x470 2382x840
Вагон для цементу 19-715 18,5 11 920 21,4 ø 621 500x400
Вагон для цементу 19-X752 and 19-X751 45,3 12 220 21,5 ø 619 500x400
Вагон для цементу 19-7581 19,5 11 920 23,25* ø 621 500x400

 

РЕФРЕЖЕРАТОРНА СЕКЦІЯ
  5 вагонів BMZ 5 вагонів Dessau DDR4 вагони ZB-5
Моторний вагон Грузовий вагон Моторний вагон Грузовий вагон
Число вагонів
Довжина корпуса, мм 17 000 21 000 17 000 21 000
Ширина корпуса, мм 3 100 3 100 3 240 3 200
Відстань між центрами вагонів, мм 12 000 16 000 12 000 16 000
Довжина загрузочного простору, мм
загальна довжина - 18 600 - 17 815
загрузочна довжина - 17 650 - 17 520
Ширина загрузочного простору, мм
Загальна ширина - 2 580 - 2 700
загрузочна ширина - 2 500 - 2 600
Висота загрузочного простору, мм
бокова стіна - 2 605 - 2 354
центр вагона - 2 810 - 2 655
загрузочна висота - 2 454 - 2 200
Площа загрузочного простору, м2
загальна площа - 48,0 - 48,1
загрузочна площа - 45,0 - 45,0
Об’єм загрузочного простору, м3
загальний об’єм - 136,0 - 113,0
загрузочний об’єм - 108,0 - 100,0
Вага тари вагона з устаткуванням (вода, паливо), т 42,5
Макс грузопідйомкість, т - - 41,5
Розміри погрузочних дверей, мм
висота - 2 150 - 2 000
ширина - 2 700 - 2 200

 

 

ФІТІНГОВА ПЛАТФОРМА
Тип вагона Кільсть осей Число контейнерів Грузовий вагон
Грузопідйомкість т Вага тари т Довжина вкл. буфера м Вага колісних пар т
Платформа з отворами для фітінгів 3x20' або 1x40'+1x20' 60,0 22,0 19,620 21,5
Платформа з отворами для фітінгів 2x20' або 1x40' 62,0 21,0 14,620 20,75

 

ПІВВАГОН
Тип вагона Внутрішні габарити вагона* Вагон   Hatch discharging
Число осей Довжи- на Шири- на Висо- та об’єм Загру- зочна площа ** Макс. загруз- ка Вага тари Загру- зочна висота Довжи- на з буферами Вага колісних пар Чис- ло Розміри
м м м м3 м2 т т м м т м
Стальний каркас 12,076 2,750 2,060 73,0 35,0 69,0 22,0 1,400 13,920 22,7 1,327x1,540
Стальний каркас з ручним тормозом 11,988 2,750 2,060 70,2 34,1 69,0 23,2 1,400 14,410 23,05 1,327x1,540
Стальний каркас 11,988 2,750 1,900 58,5 34,7 64,0 22,4 1,400 13,920 21,6 1,327x1,540
Стальний каркас with fixed ends 12,700 2,750 2,060 22,5 1,400 13,920 22,9 1,327x1,540
Стальний каркас без донного люка 12,088 2,750 2,060 73,0 34,1 69,0 21,1 1,400 13,920 2,5 - -
* Загрузочна площа може мінятися в залежності від типу рами.

 

ТРАНСПОРТЕР ВАЖКИХ ВАНТАЖІВ Декілька прикладів транспортерів, які використовуються на залізничних дорогах СНГ
 
 
 

 

Таблиця 1

Звітність про рівень логістичних витрат та сервісу

Наймення статей (показники) витрат Поточний рік Минулий рік Бюджет
Фізичний розподіл, грош. од.      
Транспортування ГП вантажні відправки на склад доставка вантажів зі складу вантажні відправки з місця зберігання додаткові відправки та повернення замовлення - загальні витрати по транспор-туванню      
Запаси ГП запаси в транзиті витрати на зберігання на складі витрати на вантажопереробку в складській системі витрати, які пов’язанні зі старінням запасів загальні витрати по всім запасам      
Фізичний розподіл, грош. од.      
Витрати на процедуру замовлення процедура отримання замовлення процедура поповнення замовлення процедура повернення замовлення загальні витрати по замовленням      
Адміністративні витрати та накладні витрати накладні управлінські витрати амортизація власних приміщень та споруди складів амортизація вантажнопереробного обладнання амортизація транспортного обладнання      
Загальні витрати в фізичному розподілі      
Споживчий сервіс, %      
відсоток постачання за день середній відсоток в запасах загальний час циклу замовлення      
а) нормальне      
б) повернення замовлення      
повернення замовлення та відміна постачання      
а) загальна кількість      
б) у % від загальної кількості замовлення      
повністю виконання замовлення      
повернення із – за : пошкодження, розкрадання, помилок в доставці.      
втрати від продажу із – за відсутності запасів.      

Таблиця 2

Класифікація оцінних показників логістичного обслуговування торговельних підприємств

Класифікаційні ознаки Склад показників Алгоритм розрахунку
Масштаб Обсяг робіт, грн. Загальні витрати на логістичне обслуговування всього, в т.ч. по функціях
Номенклатура, од. Склад логістичних послуг за функціями.
Час, дні. Тривалість логістичного циклу, в т.ч. по функціях
Персонал, люд. Чисельність працюючих всього, в т.ч.
Рівень Витратомісткість, грн./т Відношення логістичних витрат до обсягу перевезень всього, в т.ч. по функціях
Трудомісткість, люд/люд. Відношення чисельності персоналу по логістиці до загальної чисельності персоналу
Комплексність, од/од. Склад виконуваних послуг по відношенню до стандартної номенклатури послуг
Ефективність (якість) Рентабельність % Відношення прибутку до витрат на логістичні послуги
Економія ресурсів, грн., чол., дні Скорочення виробничих запасів
Вивільнення чисельності
Скорочення тривалості виробничого циклу
Інформативність Здатність системи у будь-який момент часу надавати клієнтові інформацію відповідно до його запиту
Достовірність, шт/шт Відношення числа точних відповідей до загального числа запитів
Репутація, шт/шт Відношення числа скарг клієнтів до обсягу обслуговування за період

 

 


Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  3. II. Ріст репродуктивних бруньок
  4. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  5. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  6. Аналіз продуктивності праці
  7. Аналіз продуктивності праці й заробітної плати
  8. Аналіз продуктивності праці.
  9. Біологічні особливості, продуктивність та породи коней
  10. Будівельна продукція. Кадри, нормування і продуктивність праці
  11. Визначення продуктивності
  12. Виробіток – показник рівня продуктивності праці, який характеризує кількість продукції, що виготовлено на одиницю часу або приходиться на одного середньооблікового працівника.




Переглядів: 627

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Кадровий облік і заробітна плата (HRM). | Бочарова Н. О.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.026 сек.