Класифікація ціноутворюючих факторів на будівельну продукцію.
При визначенні ціни конкретного об'єкта будівництва враховуються такі ринкові фактори ціноутворення:
7. рівень попиту на будівельну продукцію;
8. еластичність попиту (міра реакції однієї величини на зміну іншої - вона показує, на скільки процентів зміниться одна змінна економічна величина при зміні іншої на один процент);
9. можлива реакція ринку;
10. державне регулювання ціноутворення (наприклад на продукцію трестів-монополістів);
11. рівень цін на аналогічну будівельну продукцію конкурентів та ін.;
12. кон'юнктура ринку: ціни на будівельні матеріали, вироби й конструкції;
13. ставки заробітної плати;
14. витрати на експлуатацію будівельних машин та обладнання, транспортні витрати й ін.
Найбільш повну класифікацію ціноутворюючих факторів на будівельну продукцію подано на рис. 1.2.
15.
Підставою для визначення ціни будівельної продукції є:
кошториси інвесторів (розрахунки, калькуляції витрат) на стадії розробки передпроектної або проектно-кошторисної документації за замовленням інвесторів;
розрахунки будівельної організації (кошториси, калькуляції витрат виробництва) на стадії підготовки до укладання договору підряду, зокрема при підрядних торгах на основі тендерної документації, що передається інвестором.