МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Психодрама як метод групової психокорекціїАрттерапія як метод практичної корекції Арттерапія – терапія мистецтвом, передовсім художньою і творчою діяльністю. Мета арттерапії – гармонізація розвитку особистості через розвиток здатності самовиражатися і самого себе розуміти. У психоаналізі цьому процесу відповідає механізм сублімації. В аналітичній психології – процес індивідуалізації та саморозвитку особистості (баланс між свідомим і несвідомим Я). Для цього використовується техніка активної уяви, мета якої зіштовхнути і примирити свідоме і несвідоме за допомогою афективної взаємодії. Гуманістична психологія – самовираження, утвердження і пізнання свого Я. Полегшує процес комунікації, об’єктивуючи афективне ставлення до світу. Процес творчості як дослідження реальності, пізнання нових сторін і створення нового продукту. Механізми психокорекційного впливу: 1) символічна реконструкція травматичної ситуації і знаходження її вирішення через переструктурування цієї ситуації; 2) естетична реакція, перехід від муки до насолоди. Мета арттерапії: § дати соціально прийнятний вихід агресивності; § полегшити процес лікування; § отримати матеріал для інтерпретації і діагностики; § відпрацювати думки і почуття, які раніше витіснялися; § налагодження стосунків між клієнтом і терапевтом; § розвиток почуття внутрішнього контролю; § концентрація уваги на відчуттях і почуттях; § розвиток художніх здібностей і підвищення самооцінки. Арттерапію застосовують у психіатричних лікарнях, у груповій роботі. Форми арттерапії: пасивна і активна (на створення). Заняття структуровані і неструктуровані.
При орієнтації групової психокорекції на глибинне самопізнання найціннішим є матеріал, що виникає спонтанно в ситуації „тут-і-тепер”. Ця спонтанність каналізується, задається і змістово детермінується тенденціями несвідомого, що забезпечує активінсть і неповторність поведінки учасників психодрами. Психодрама – метод групової роботи, що являє рольову гру, в ході якої відбувається драматична імпровізація як спосіб вивчення внутрішнього світу і створюються умови для спонтанного вираження почуттів, пов’язаних з особистісною проблемою. Людині пропонується роль героя у грі, зміст якої стосується його проблеми. Це допомагає вільно виражати почуття. Інші учасники виконують ролі реальних персонажів з життя. Мета психодрами – діагностика і корекція неадекватних станів та емоційних реакцій, їх усунення, поглиблення самопізнання. Розкриває глибинні (приховані) емоції в яскравій дієвій формі. Це сюжетно-рольова гра на вибрану тему. Ролі задаються і виконуються так, щоб сприяти глибинному розумінню і рішенню проблеми. У психодрамі цінується спонтанність, безпосередність і мимовільність дій учасників. Визначення сюжету зводиться до мінімуму. Читайте також:
|
||||||||
|