Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інформація

На практиці можуть застосовуватись два методи визначення моменту реалізації продукції :

а) продукцію відвантажено або відпущено споживачу ( відбулася передача

права власності ), - метод нарахування ;

б) одержано кошти на рахунок постачальника за реалізовану продукцію –

касовий метод .

В обох випадках усі розрахунково-платіжні документи можуть бути оформленні відповідно до чинного положення . Реалізація продукції завжди передбачає зміну форми вартості . Тому бартер або прямий товарообмін, не можна вважати реалізацією продукції . За бартерного обміну товарів не відбувається руху коштів, нема надходжень виручки від реалізації продукції, тобто не відбувається зміни форми вартості .

G Зверніть увагу:

Розмір виручки від реалізації продукції залежить від :

:кількості, асортименту та якості продукції, що підлягає реалізації;

:рівня реалізаційних цін.

ÿ Теоретичні відомості

Обсяг (кількість ) реалізованої продукції прямо вливає на величину виручки, а саме кількість реалізованої продукції залежить від обсягу виробництва товарної продукції на початок і кінець року . Асортимент реалізованої продукції справляє двоякий вплив на величину виручки . Зростання в загальному обсязі реалізованої продукції питомої ваги асортименту з більш високою ціною збільшує величину виручки, і навпаки .

Прямий вплив на розмір виручки справляє й рівень відпускних цін . У свою чергу, на рівень цін впливають якість і споживчі властивості, строки реалізації продукції, попит і пропозиція на ринку .

На окремі види продукції, робіт та послуг держава встановлює фіксовані чи регульовані ціни . Тоді виручка від реалізації продукції залежить від рівня прискорення цін .

За умов ринкової економіки існують вільні, фіксовані і регульовані ціни.

G Запам’ятайте!

Фіксовані ціни встановлюються адміністративно (державою), переважно на послуги першої необхідності і на товари, які монопольно виготовляються державою ( газ, електроенергія та ін. ).

Регульовані ціни встановлюються регулюванням рівня рентабельності товарів першої необхідності, наприклад, хлібобулочних виробів, продуктів дитячого харчування тощо.

При цьому державою встановлюються індикативні ціни – мінімальний і максимальний рівень цін. У інших випадках користуються вільними цінами тобто цінами, які склалися на ринку під впливом попиту і пропозицій за домовленістю сторін – постачальників та споживачів.

G Зверніть увагу:

Установлюючивільні ціни, за основу беруть собівартість і прибуток ( планову рентабельність ) . Потім додають акцизний збір і податок на додану вартість .

Залежно від того кому реалізується продукція, встановлюються відпускні та роздрібні ціни .

Виручка від реалізації продукції, робіт і послуг є основним джерелом відшкодування коштів на виробництво і реалізацію продукції, утворення доходів і формування фінансових ресурсів . За ринкової економіки обсягу продажу і виручці приділяється особлива увага. Від величини виручки залежить не тільки внутрішньовиробниче відшкодування витрат і формування прибутку, а й своєчасність і повнота податкових платежів, погашення банківських кредитів, які впливають на рівень виплачених відсотків, що в кінцевому рахунку позначається на фінансовому результаті діяльності підприємства .

 

1Визначення:

Виручка від реалізації продукції – це сума коштів, які надійшли на рахунок підприємства за реалізовану продукцію . Вона є основним джерелом грошових доходів і фінансових ресурсів підприємства .

Виручка від реалізації продукції є фінансовою категорією, яка виражає грошові відносини між постачальником і споживачем товару .

 

 

Запитання для самоконтролю

1. Охарактеризуйте грошові надходження.

2. Поясніть суть і необхідність грошових надходжень підприємства .

3. За якими ознаками класифікують грошові надходження підприємства ?

4. Охарактеризуйте склад грошових надходжень від матеріальної діяльності підприємства .

5. Як класифікують грошові надходження за масштабом обслуговування господарського процесу ?

6. Що являє собою виручка ?

7. Як класифікують ціни за ступенем їх державного регулювання ?

8. Назвіть фактори , що впливають на абсолютну суму виручки від реалізації продукції .

 

Тема 4 . Формування і розподіл прибутку

Основні питання:

1. Прибуток як результат фінансово-господарської діяльності підприємства,

його формування .

2. Методи розрахунку прибутку від реалізації продукції .

3. Розподіл і використання прибутку .

4. Використання чистого прибутку .

& Прочитайте!

Л.-1 с. 61-80, Л.-2 с. 64-84.

 

ÿ Теоретичні відомості

1. Прибуток є однією з основних категорій товарного виробництва.

2 Повторіть:

Прибуток – це та частина додаткової вартості продукту, що реалізується підприємством, яка залишається після покриття витрат виробництва . Відособлення частини вартості продукції у вигляді витрат виступає в грошовому виразі як собівартість продукції .

Додатковий прибуток – це вартість, створена виробниками понад вартість необхідного продукту .

Інформація

Прибуток– це частина додаткової вартості, виробленої і реалізованої, готової до розподілу. Підприємство одержує прибуток після того, як втілена у створеному продукті вартість буде реалізована і набере грошової форми.

Отже, об’єктивна основа існування прибутку пов’язана з необхідністю первинного розподілу додаткового продукту.

Таким чином, прибуток є об’єктивною економічною категорією. Тому на його формування впливають об’єктивні процеси, що відбуваються в суспільстві, у сфері виробництва й розподілу валового внутрішнього продукту.

G Зверніть увагу:

Водночас прибуток - це підсумковий показник, результат фінансово-господарської діяльності підприємств, як суб’єктів господарювання .

Тому прибуток відбиває її результати і зазнає впливу багатьох чинників. Є особливості у формуванні прибутку підприємств залежно від сфери їхньої діяльності, галузі господарства, форми власності, розвитку ринкових відносин .

На формування прибутку як фінансового показника роботи підприємства, що відбувається в бухгалтерському обліку, в офіційній звітності суб’єктів господарювання, впливає встановлений порядок визначення фінансових результатів діяльності .

Запам’ятайте!

На формування абсолютної суми прибутку підприємства впливають:

@результати, тобто ефективність його фінансово-господарської діяльності;

@ сфера діяльності;

@ галузь господарства;

@ установлені законодавством умови обліку фінансових результатів.

ÿ Теоретичні відомості

Узагальнюючим фінансовим показником діяльності підприємства є його прибуток. Протягом тривалого часу загальна сума отриманого прибутку визначалась як балансовий прибуток. З проведенням реформування бухгалтерського обліку і фінансової звітності в Україні з 2000 р. відповідно до міжнародних стандартів відбуваються зміни в методиці визначення прибутку підприємств.

Облік і визначення фінансових результатів – прибутку ( збитку ) здійснюються за такими видами діяльності підприємства : звичайна діяльність, у тому числі операційна, та інша звичайна діяльність; діяльність пов’язана з виникненням надзвичайних подій. У свою чергу, операційна діяльність поділяється на основну та іншу операційну діяльність.

Інформація

2.Визначення суми прибутку від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) має певні особливості залежно від сфери діяльності суб’єкта господарювання:

<виробничої сфери;

< торгівлі;

<сфери послуг .

У виробничій сфері є особливості в розрахунках прибутку від реалізації продукції промисловими і с. г. підприємствами, будівельними організаціями, підприємствами транспорту . У сфері послуг будуть особливості визначення прибутку від надання послуг комерційними банками, страховими компаніями, інвестиційними фондами, підприємствами торгівлі .

GЗапам’ятайте!

На підприємствах виробничої сфери можуть бути використані три методи розподілу прибутку від реалізації продукції : прямого розрахунку, за показником витрат на одну гривню продукції, економічний ( аналітичний ) метод .

1) Метод прямого розрахунку. Прибуток розраховується за окремими видами продукції, що виробляються і реалізуються, Для розрахунку потрібні такі вихідні дані :

^Перелік і кількість продукції відповідно номенклатури,

що планується до виробництва і реалізації .

^Собівартість одиниці продукції .

^Ціна одиниці продукції ( ціна виробника ) .

 

2) Розрахунок прибутку на підставі показника витрат на одну гривню продукції..Це укрупнений метод. Може застосовуватись по підприємству в цілому для розрахунку прибутку від випуску, реалізації всієї продукції. Передбачається використання даних про виробничі витрати та реалізацію продукції за попередній період, а також очікувану їх зміну, що прогнозується в наступному періоді .

3) Економічний ( аналітичний ) метод . Може використовуватися для розрахунку прибутку від випуску ( реалізації ) продукції. Він відрізняється від уже розглянутих методів розрахунку прибутку тим, що дає змогу визначити не тільки загальну суму прибутку, а й вплив на неї зміни окремих чинників і обсягу виробництва ( реалізації ) продукції ; собівартості продукції ; рівня оптових цін і рентабельності продукції ; асортименту та якості продукції .

ÿ Теоретичні відомості

3. Прибуток є важливим показником ефективності виробничо-господарської діяльності, а також джерелом формування централізованих і децентралізованих фінансових ресурсів .

Отриманий підприємством прибуток може бути використаний для задоволення різноманітних потреб .

По-перше, він спрямовується на формування фінансових ресурсів держави, фінансування бюджетних видатків .Це досягається вилученим у підприємств частини прибутку в державний бюджет . По-друге, прибуток є джерелом формування фінансових ресурсів самих підприємств і використовується ними для забезпечення господарської діяльності .

G Зверніть увагу:

Отже отриманий прибуток є об’єктом розподілу . У розподілі прибутку можна виділити два етапи .

Перший етап – це розподіл загального прибутку . На цьому етапі учасниками розподілу є держава й підприємство . У результаті розподілу прибутку кожний з учасників одержує свою частину прибутку .

Другий етап– це розподіл і використання прибутку, що залишився в розпорядженні підприємств після здійснення платежів до бюджету .

На цьому етапі можуть створюватися за рахунок прибутку цільові фонди для фінансування відповідних витрат .

 

1Визначення:

4. Чистий прибуток – це частина прибутку, що залишився в підприємстві після сплати податків та можливих штрафів .

ÿ Теоретичні відомості

Використання чистого прибутку підприємство могло здійснювати через попереднє формування цільових грошових фондів або спрямовуючи кошти безпосередньо на фінансування витрат . Можливий також був розподіл чистого прибутку частково через попереднє формування цільових фондів, а частково шляхом безпосереднього фінансування витрат .

З реформуванням бухгалтерського обліку і фінансової звітності відповідно до міжнародних стандартів відбуваються зміни в розподілі й використанні прибутку підприємств .

Прибуток підприємства
Податок на прибуток

Використання чистого прибутку створення резервного фонду, виплата дивідендів, поповнення статутного фонду, інші напрямки використання .    

 

 

Чистий прибуток

 

 

 
 

 


Визначення чистого прибутку підприємства здійснюється виключенням із загальної суми прибутку тільки податку на прибуток . Отримання і сплата штрафів тепер враховується при визначенні прибутку від іншої операційної діяльності, тобто в процесі формування прибутку.

G Зверніть увагу:

Отже, сплата штрафів підприємством безпосередньо не впливає на обсяг його чистого прибутку, як це мало місце раніше .

Згідно з прийнятими положеннями ( стандартами ) бухгалтерського обліку не передбачено формування за рахунок прибутку ряду цільових фондів, як це мало місце раніше . Передбачено облік використання чистого прибутку на створення резервного фонду, виплату дивідендів, поповнення статутного фонду, інші напрямки використання .

 

Запитання для самоконтролю

 

1. Охарактеризуйте прибуток підприємства як економічну категорію .

2. Які основні фактори впливають на суму прибутку підприємства ?

3. Охарактеризуйте методи розрахунку прибутку від реалізації продукції .

4. На які потреби використовується прибуток ?

5. Вказати етапи розподілу прибутку .

6. Дайте визначення чистого прибутку .

7. Назвіть можливі напрямки використання чистого прибутку .

 

Тема 5. Фінансове забезпечення відтворення необоротних активів .

Основні питання:

1. Склад і структура необоротних активів .

2. Показники стану і ефективності використання необоротних активів .

3. Фінансове забезпечення капітальних вкладень і основних фондів .

&Прочитайте!

Л. – 1 с. 107 – 113, Л. – 2 с. 253 – 278 .

 

1Визначення:

1. Необоротні активи – це активи підприємства, термін експлуатації або погашення яких перевищує один рік .

Інформація

До необоротних активів належать основні засоби, інші необоротні нематеріальні активи, нематеріальні активи, довгострокові фінансові інвестиції, інші необоротні активи .

1Визначення:

Основні засоби – це матеріальні цінності, що використовуються у виробничій діяльності підприємства понад один календарний рік з початку їх введення в експлуатацію .

Інформація

Основні засоби підприємства вимагають основні виробничі засоби й невиробничі основні засоби .

Виробничі основні засоби є частиною основних засобів, яка бере участь у процесі виробництва тривалий час, зберігаючи при цьому натуральну форму . Вартість основних виробничих засобів переноситься на вироблений продукт поступово, частинами, у міру використання . Поновлюються основні засоби через капітальні інвестиції .

1Визначення:

Невиробничі основні засоби – це житлові будинки та інші об’єкти соціально – культурного й побутового обслуговування, які не використовуються у господарській діяльності і перебувають на балансі підприємства .

 

 

Інформація

На відміну від виробничих основних засобів невиробничі основні засоби не беруть участь в процесі виробництва і не переносять своєї вартості на вироблений продукт . Відтворюються вони тільки за рахунок прибутку, який залишається в розпорядженні підприємства .

G Зверніть увагу:

Основні виробничі засоби з урахуванням специфіки їх виробничого призначення поділяються на такі групи :

,будівлі і споруди

, передавальні пристрої

, машини та устаткування

, виробничий й господарський інвентар

, інші основні засоби .

 

Співвідношення окремих груп виробничих засобів становить їх структуру . Поліпшення структури основних виробничих засобів, передовсім підвищення питомої ваги активної їх частини, сприяє зростанню виробництва, зниження собівартості продукції, збільшенню грошових нагромаджень підприємства .

Запам’ятайте!


Читайте також:

  1. Апостеріорна інформація
  2. Апріорна інформація
  3. Асиметрична інформація
  4. Безумовною є інформація про події, що реально відбуваються у матеріальному світі.
  5. В результаті виконання операцій форматування уся інформація, яка була на диску безповоротно знищується.
  6. Вимірювання інформації в теорії інформації (інформація, як знята невизначеність). Кількість інформації по Хартлі
  7. Вихідна інформація.
  8. Внутрішня інформація
  9. Вторинна маркетингова інформація – це інформація, зібрана й оброблена раніше самою фірмою чи іншими організаціями для цілей відмінних від мети досліджень.
  10. Графічна інформація та її обробка на мові Pascal.
  11. Дезінформація як джерело небезпек.
  12. Додаткова інформація до питання




Переглядів: 517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фінанси – це сукупність економічних відносин, що пов'язані з утворенням, розподілом і використанням грошових коштів у господарстві країни. | Для обчислення амортизаційних відрахувань основні засоби поділяють

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.