Мабуть найбільш цікавим розділом програмування для молоді є саме створення програм, які насичені графікою, анімацією і іншими мультимедійними ефектами. Авторам цієї книги таке програмування також приносить задоволення від результатів праці, але, оскільки метою даної книги є не демонстрація графічних можливостей комп’ютера і мови Паскаль, то ми обмежимось розглядом лише зовсім невеликої частини графічних процедур і функцій, що входять до складу модуля Graph. Ще раз зауважимо, що розгляд буде поверховим і оглядовим, розрахованим на початківця, тому всім зацікавленим особам ми рекомендуємо звернутись до відповідної літератури по технічному опису мови програмування Паскаль. Ті ж читачі, що вже вміють працювати з графікою на Паскалі, можуть просто пропустити даний розділ і переходити до наступного.
Бібліотека підпрограм, що реалізує графічні можливості мови знаходиться у модулі Graph, тому перед використанням графічних процедур бажано перевірити, чи даний модуль є у вашому каталозі з Паскалем. Для доступу до даного модуля там повинен бути розміщений хоча б один з графічних драйверів, наприклад cga.bgi. Якщо ж жодного графічного драйвера у вашому варіанті установки системи програмування немає, то необхідно знайти відповідний драйвер у своїх товаришів, або постачальників програмного забезпечення.
Весь подальший виклад буде в основному орієнтовано на використання графічного адаптера CGA в режимі 320 на 200 точок або EGA (640 х 450). Зроблено це знову ж таки лише з однією метою – зекономити час для того, щоб навчитись програмувати, а не витрачати його на художнє оформлення нескладних програм.