Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація стратегій інтегрованого управління і координації ланцюгів поставок

Найпоширенішими стратегіями інтегрованого управління в концепції SCM (управління логістичними ланцюгами) є:

• CPRF (Collaborative Planning, Replenishment and Forecasting);

• VMI (Vendor-Managed Inventory);

• SCMo (Supply Chain Monitoring);

• DCC (Demand and Capacity Collaboration);

• CSRP (Customer Synchronized Resource Planning);

• EVCM (Extended Value Chain Management);

• ECR (Efficient Consumer Response) і ін.

Розглянемо докладніше деякі з них. Дані стратегії кооперації споконвічно являли собою інформаційну

інтеграцію підприємств із метою синхронізації й актуалізації даних про потреби й запаси в ЛЛ. Але вже перші проекти показали, що однієї інформаційної інтеграції недостатньо – старі бізнес-процеси й моделі планування не були пристосовані для реалізації інтегрованого інформаційного простору. У зв'язку із цим фокус перемістився з рівня інформаційних технологій у функціонально-організаційну площину.

Коротко опишемо сутність декількох концепцій.

У концепції VMI (Vendor-Managed Inventory – запаси, які управляються клієнтом) відповідальність за поповнення запасів наступної ланки ЛЛ переноситься на попередню ланку ЛЛ. У класичній системі (PuIJ-принцип) постачальники одержують замовлення від клієнтів (підприємств-виготовлювачів). У системі VMI клієнти й постачальники синхронізують інформаційні потоки про потреби й запаси. На основі поточної інформації про потреби й запаси клієнта постачальник самостійно визначає терміни кількість поставок, тобто використовує так званий принцип виштовхування (Push-принцип). Для досягнення ефекту від використання концепції VMI необхідно як впровадження відповідних інформаційних технологій, так і реінжиніринг бізнес-процесів і методів планування. Окремо мають розглядатися питання надійності партнерів.

Концепція ECR (Efficient Consumer Response – економічні взаємовідносини з клієнтами) орієнтована насамперед на оптимізацію каналів дистрибуції й скорочення витрат, не пов'язаних із процесом створення вартості. Концепція ECR також має на увазі впровадження відповідних інформаційних технологій, реінжиніринг бізнес-процесів і методів планування. Впровадження концепції ECR дозволяє домогтися зниження запасів у дистрибуційних центрах (до 40 %), поліпшення використання транспортних потужностей (до 20 %), скорочення строків виконання замовлень клієнтів і процесних витрат (до 50 %).

Основна ідея стратегії CPFR (Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment – сумісне планування, прогнозування та придбання) полягає в поліпшенні здатності задовольняти зростаючі потреби покупців, у розвитку яких має бути зацікавлена кожна ланка логістичного ланцюга. При цьому CPFR не заміщає такі стратегії, як ECR, VMI або Quick Response, а лише використовує досвід і знання, отримані завдяки цим концепціям, і розширює можливості кооперації в майбутньому. Концепція CPFR з'явилася в 1995 році завдяки проекту одного з торговельних операторів мегамаркету Wal-Mart компанії Warner-Lambert, метою якого була побудова ланцюга взаємодії продавця й виробника для складання прогнозу продажів майбутніх періодів. Цей проект дозволив здійснити зниження розміру запасів за два тижні, скорочення у два рази часу обороту додаткових замовлень, збільшення продажів продукції. В 1995 році Wal-Mart став членом CPFR-Комітету, куди також увійшли компанії Hewlett-Packard, Procter and Gamble, Levi Strauss. Метою комітету стало створення стандартів бізнес-процесів для кооперативного планування й прогнозування, що об'єднують виробника й продавця. У порівнянні з моделлю SCOR у процесної моделі CPFR представлені практичні кроки для реалізації кооперації. Суть процесної моделі CPFR – об'єднання всіх партнерів з метою тісного співробітництва, заснованого на наданні обома сторонами ресурсів і інформації.

Після того як визначаються цілі й граничні умови кооперації, починається етап спільного прогнозування. Насамперед складається прогноз продажів, виходячи з вимог загальних бізнес-планів.

Складається календарний план важливих подій, таких як, наприклад, надлишкове або недостатнє число філій, маркетингові акції, впровадження нової продукції, тобто подій, які можуть вплинути на продаж продукції. На цьому етапі сплановані процеси й прогнози переходять у практичний бізнес-процес, і починається процес поставок.

Доти, поки виняткові критерії прогнозів не беруть участь у практичних бізнес-процесах, потреби в замовленнях на поставку існують автономно, при цьому в загальному тимчасовому відрізку ці замовлення не можуть змінюватися. Коли вступають у дію ці виняткові критерії, співробітники одержують інформацію від виробника й від покупця, починається співробітництво для вирішення проблем.

Ключові достоїнства CPFR полягають:

• у єдиному для всіх партнерів прогнозуванні попиту споживачів;

• у координації співробітництва виробника й продавця від прогнозу продажів до вирішення проблем, що виникають в оперативних бізнес-процесах;

• у динамічному підході до вирішення проблемних ситуацій;

• у гарантованих поставках товарів від продавців і виробників, що базуються на загальному прогнозуванні.

В P&G рішення CPFR стає центральним при взаємодії з торговельними партнерами. CPFR дозволяє їм працювати з компаніями роздрібної торгівлі, обмінюючись із ними своїми планами, що дає фірмі можливість більш ретельно підходити до процесу планування й до виконання щоденних операцій. P&G використовує систему CPFR компанії Syncra Systems. Передача даних по мережі захищена завдяки програмному забезпеченню Cyclone Commerce.

У рамках модернізації ЛЛ найбільшого виробника товарів для саду й городу компанії Scotts Company, що має 10 регіональних представництв по всій країні, недавно в Scotts було встановлено програмне забезпечення компанії SAP (системи, додатки й продукти) з метою інтеграції понад 50 успадкованих систем в одну, що поєднує базові функції, такі як поширення й виробництво. Компанія також інтегрувала в систему ERP (планування ресурсів підприємства) інформацію із зовнішніх пунктів продажів завдяки системі інтеграції даних підприємства. Завдяки спрощенню операцій і зміцнення зв'язків з торговельними партнерами компанія скоротила сумарний обсяг запасів на складах у ЛЛ приблизно на 30 %. Зараз Scotts готова ефективно використовувати ці додатки разом із системою CPFR компанії Manugistics для того, щоб реалізувати інтерактивний ЛЛ зі своїми партнерами.

CPFR досить широко використовується провідними постачальниками при організації інтерактивних комунікацій зі своїми торговельними партнерами. Деякі компанії вже скористалися цим рішенням, що передбачає прямі контакти з партнерами. Технології, що застосовуються для підтримки руху товарів від виробника через дистриб'ютора до роздрібного магазину, відрізняються високою складністю й настільки ж високою ціною. Такі мережі співробітництва на базі web-технологій можуть практично миттєво видавати інформацію, що дозволяє, на думку експертів, заощадити тисячі доларів завдяки скорочення надлишку товарів. Більш того, ЛЛ поступово рухається в напрямку до зводу відкритих стандартів, що одержали назву Global Commerce Initiative. Це дозволить підтримувати взаємодію між численними постачальниками й торговельними організаціями на глобальному рівні, а не в межах приватного ЛЛ.

Незважаючи на те що впровадження CPFR має багато переваг, поширення ця система поки одержала тільки у великих постачальників споживчих товарів, таких як P&G. Головна проблема CPFR полягає в необхідності синхронізації великої кількості даних і, отже, особливих вимогах до інформаційних технологій.

Але якщо згодом вони стануть глобальними системами синхронізації даних, що базуються на відкритих стандартах, то одержать виняткову практичну значимість.

З урахуванням складності, комплексності виробничо-логістичних систем ефективність інтегрованого управління прямо пов'язана з використанням відповідних інформаційних технологій для автоматизованої обробки, обліку й зберігання інформації, а також для підтримки процесів прийняття рішень.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. V. Класифікація і внесення поправок
  7. V. Класифікація рахунків
  8. А. Видання прав актів управління
  9. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  10. Автоматизація управління діяльністю готелю
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ




Переглядів: 1389

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 7. Стратегії ланцюгів поставок. | Тема 8. Інтеграція і співпраця у ланцюгах поставок.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.