Тема 8. Інтеграція і співпраця у ланцюгах поставок.
Типи відносин між учасниками ланцюга поставок: кооперація, конкуренція, співпраця. Стратегічне партнерство у ланцюгу поставок. Формування партнерства на основі управління взаємовідносинами із постачальниками та споживачами. Процеси інтеграції партнерів в системі розподілу. Ефект підстьобування та заходи по його послабленню. Аутсорсинг логістичної діяльності. Переваги міжорганізаційної співпраці в ланцюгу поставок. Шанси та ризики стратегії взаємодії.
Організаційні форми інтеграціі і співпраці у ланцюгах поставок як інструменті досягнення конкурентних переваг
Collaborate to compete — взаємодіяти, щоб конкурувати — саме цей принцип є одним з основних для успішного ведення бізнесу на сучасних динамічних ринках.
Термін «інтеграція» походить від латинського integer – цілий, відновлений.
У теорії управління ланцюгами поставок інтеграцію можна розглядати як процес взаємодії між учасниками ланцюга поставок, спрямований на досягнення загальних цілей шляхом розширення й поглиблення виробничо-технологічних зв'язків, при спільному використанні ресурсів, об'єднанні капіталів і створенні сприятливих партнерських відносин для здійснення спільної економічної діяльності.
Управління ланцюгом постачання в умовах конкуренції побудоване на принципах укрупненні співпраці і довіри, а також на принципі синергізму, тобто усвідомлення того, що результативність управління цілим завжди більше сумарної результативності його складових елементів.
Термін «партнерські відносини» включає ряд типів стилю співпраці, серед яких – кооперація, координація і сумісна діяльність [3]. Характеристики даних відносин наведено в табл. 1.
Серед всіх форм інтеграції партнерської взаємодії найбільш вдалим інфраструктурним ефектом виділяється такий вид партнерських стосунків як альянси, які дозволяють фірмам підвищувати свою ефективність, усуваючи даремні витрати і дублювання в ланцюгу.