Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Закони зорового сприйняття кольору

Колір надає на людину сильну емоційну дію. Не останню роль грають насиченість кольору, його відтінки або поєднання з іншим кольором. Яскраві, насичені тони привертають до себе увагу набагато швидше, ніж бліді. Світлі відтінки приємніші оку, ніж темні. Але не варто забувати, що сприйняття людиною кольору і відношення до нього також залежать від того, що за матеріальний об'єкт перед ним і яку функцію несе колір. Використання однієї і тієї ж колірної гамми при оформленні інтер'єру, створенні рекламного оголошення, виборі одягу і взуття або залученні уваги до товару не завжди приводить до одного і тому ж бажаного результату. Сприйняття системи освітлення в магазині

Організація освітлення є важливої системи мерчандайзингу, що становить, в магазині. Вдале освітлення сприяє підвищенню продажів, а невдале — знижує продажі навіть затребуваного товару. Люди схильні спрямовувати свої погляди на ті предмети, які добре освітлені і, відповідно, добре видні.

У системи освітлення магазина є декілька характеристик.

• Загальний рівень освітленості, який створює настрій і впливає на бажання покупця підійти і розглянути товар. Низький рівень освітленості в приміщенні у поєднанні з точковим освітленням окремих товарів створює камерну обстановку, розташовує до неспішності і споглядання. Так зазвичай оформляють освітлення в ювелірних магазинах, магазинах подарунків і сувенірів і тому подібне Високий рівень освітленості надає на людину збудливу дію, викликає атмосферу свята, торжества. Він необхідний для більшості магазинів, що продають товари масового споживання. Акцентне підсвічування виділяє окремі елементи/вітрини і привертає увагу саме до них. При недостатній освітленості покупці прагнутимуть швидше пройти по магазину, не схильні зупинятися у вітрин і розглядати товар.

• Колірні відтінки світла. Вони діляться на:

13) холодні: голубуваті і зеленуваті відтінки світла;

14) нейтральні: найбільш близькі до білого світу;

15) теплі: жовтуваті, червонуваті відтінки світла.

Важливо, щоб освітлення по своєму колірному відтінку відповідало загальній концепції магазина, дизайну інтер'єру і специфіці товару. У приміщенні, оформленому в теплих жовтих тонах, з обробкою з дерева гармонійно виглядатимуть теплі, а не холодні відтінки світла. З іншого боку, холодні відтінки надають приміщенню строгому вигляду і можуть створити відчуття неспокою. Також не рекомендуються холодні відтінки світла в косметичних магазинах і примірювальних магазинів одягу. Вони виділяють недоліки і дефекти шкіри, що завжди псує настрій купувальниць. Найчастіше оптимальним для магазинів є нейтральний білий світ.

• Спрямованість або неуважність освітлення. Розсіяне освітлення застосовується, коли є необхідність отримати рівномірне світло і високий ступінь перенесення кольорів (наприклад, в косметиці). Направлене освітлення виділяє зони, залишаючи деякі місця без світла — і без уваги (наприклад, проходи). Слід уникати випадків контрового світла, коли джерело освітлення знаходиться за торговим устаткуванням. Світло б'є в очі покупцеві, а товар стає темним фоном.

• Здібність освітлювальних ламп до правильного перенесення кольорів. Тобто, щоб кофтина кольору кави не виявилася пісочною, а рожева ковбаса — сіруватою. Для всіх товарів, у виборі яких колір грає важливу роль, — а таких більшість — необхідне освітлення з високим коефіцієнтом перенесення кольорів — 80-100%. При поганому перенесенні кольорів страждають в першу чергу яскраві кольори.

Для різних груп товарів існують рекомендації по організації освітлення, що допомагають створити найбільш комфортні умови для покупців і показати товар у вигідному світлі в буквальному розумінні цього слова:

16) хліб, випічка, торти — теплі золотисті відтінки світла;

17) молочні продукти, заморожені товари, риба — холодні відтінки світла підкреслять охолоджену товару;

18) м'ясопродукти — високий ступінь перенесення кольорів, нейтральний білий світ;

19) квіти, овочі, фрукти — високе перенесення кольорів, світло, близьке по спектру до сонячного, дадуть відчуття свіжості і соковитості;

20) одяг і взуття — найвищий ступінь перенесення кольорів, високий рівень загальної освітленості, обов'язкове акцентне освітлення;

21) ювелірні магазини — акцентне освітлення, безліч джерел світла, різні прийоми для різних металів і каменів;

22) дитячі товари, іграшки — високий рівень загальної освітленості, теплі відтінки світла;

23) магазини побутової техніки — хороша загальна освітленість (холодні відтінки не рекомендуються). Для масових товарів нейтральний білий світ; для салонів з дорогою технікою — акцентне освітлення, можливі холодні відтінки для традиційного в таких випадках стилю хай-тек.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Закони ідеальних газів.
  4. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  5. Аграрні закони України
  6. База управлінських рішень і закони організації.
  7. Булеві теореми та закони
  8. Види, типи і форми професійного спілкування. Основні закони спілкування. Стратегії спілкування.
  9. Визначення добутку на множині цілих невід’ємних чисел, його існування та єдиність. Операція множення та її основні властивості (закони).
  10. Визначення суми на множині цілих невід’ємних чисел, її існування та єдиність. Операція додавання та її основні властивості (закони).
  11. Відтворення кольору
  12. Відчуття і сприйняття




Переглядів: 776

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закони зорового сприйняття товару | Предмет і завдання курсу. Вища освіта в Україні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.