МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Когнітивна галузьТехнологія постановки цілей Проблема визначення і реалізації мети та оцінки результатів навчально-виховного процесу Основними етапами технологічного підходу до навчання є: 1. постановка цілей та їх максимальне уточнення; 2. чітка орієнтація процесу навчання на навчальні цілі; 3. орієнтація навчальних цілей, а разом з ними і всього процесу навчання на гарантоване досягнення результатів; 4. оцінка поточних результатів, корекція навчання, спрямована на досягнення поставлених цілей; 5. підсумкова оцінка результатів. ПТ пропонує спосіб постановки цілей, який полягає в тому, що цілі навчання формуються через результати навчання, виражені у діях учнів, які учитель може надійно впізнати. Однак у даному випадку існують певні труднощі: яким способом перевести результати навчання на мову дій? Як досягти однозначності цього переведення? Пропонується використовувати такі два способи: 1) побудови чіткої системи цілей, всередині якої виділені їх категорії і послідові рівні – такі системи мають назву «педагогічні таксономії»; 2) створення максимально ясної і конкретної мови для описання цілей навчання, на яку учитель може перевести недостатньо ясні формулювання. 1)Звернемося до інструментальних можливостей, які таксономія дає учителю (таксономія – означає таку класифікацію і систематизацію об’єктів, яка побудована на основі їх природного взаємозв’язку і використовує для опису об’єктів категорії послідовно, в зростаючій складності). Охарактеризуємо когнітивну (пізнавальна) галузь діяльності і відповідно цілі, які вона охоплює. Сюди включені цілі від запам’ятовування і відтворення вивченого матеріалу до рішення проблем, в ході чого необхідно переосмислювати наявні знання., створювати їх нові сполучення з попередньо вивченими ідеями, методами, способами дій, включати створення нового.
Мета в описанні якої закладені повно і надійно її ознаки, називають діагностичною. Однією із складних проблем навчання є технологія досягнення цілей. Послідовна орієнтація на діагностичні цілі визначила своєрідність оцінки в технологічному навчанні. Оскільки ціль описана діагностично, то хід навчання може орієнтуватися на її ознаки як на еталон. Оцінка може бути поточною і підсумковою. В ході навчання поточна оцінка відіграє роль зворотного зв’язку і підлягає саме досягненню мети-еталону. Якщо мета не досягнута, то результати поточного контролю свідчать про необхідність корекції навчального процесу. Підсумкова виражається у балах. 2) Спосіб описання конкретних цілей (створення максимально ясної і конкретної мови для описання цілей навчання, на яку учитель може перевести недостатньо ясні формулювання) Загальний прийом конкретизації цілей – використати в описі дієслова, що вказують на певну дію. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|