Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Галузь функціонування підприємства

Мікросередовище підприємства

Вивчення операційного середовища (безпосереднього оточення) підприємства спрямоване на аналіз стану тих складових середовищах, з якими підприємство взаємодіє безпосередньо. До них належать:

1.Споживачі. Важливо визначити тих, хто складає профіль покупців підприємства. Підприємство може виявити, який продукт найкраще сприймається споживачами, на який обсяг продажу можна розраховувати, на скільки можна розширити коло споживачів, що очікує продукт підприємства в майбутньому.

Сила покупця залежить від таких факторів: обсяг закупівель, рівень поінформованості покупця, наявність товарів-замінників, чутливість покупця до товару.

2. Постачальники. Аналіз спрямований на діяльність тих суб’єктів, які поставляють на підприємство сировино - матеріальні, енергетичні, інформаційні та фінансові ресурси. Від цих ресурсів залежить ефективність роботи підприємства, собівартість та якість продукції.

При вивченні постачальників слід звернути увагу на такі характеристики їх діяльності: вартість товару, що поставляється, гарантія його якості, часовий графік постачання товарів, пунктуальність і обов’язковість виконання умов поставки товарів.

3. Конкуренти. Це ті підприємства, з ким фірма бореться за покупця і ресурси. Вивчення конкурентів спрямоване на те, щоб виявити слабкі і сильні сторони конкурентної боротьби. Конкурентне середовища формується не лише внутрішньогалузевими конкурентами, а й тими, які можуть ввійти на ринок або виготовляти товари-замінники.

4. Ринок робочої сили. Його аналіз спрямований на те, щоб виявити потенційні можливості для забезпечення підприємства кадрами. Слід вивчити ринок з точки зору наявності на ньому робочої сили необхідної спеціалізації і кваліфікації, рівня освіти, віку, статі і т.п. Важливим є вивчення вартості робочої сили, політики профспілок, що мають вплив на даний ринок.

При цьому важливо підкреслити, що підприємство може суттєво впливати на характер і зміст взаємодії з елементами безпосереднього оточення і тим самим активно впливати на формування додаткових можливостей в майбутньому та відвернення потенційних загроз.

До факторів безпосереднього оточення підприємства насамперед слід віднести галузь, в якій функціонує підприємство.

Галузь – це сукупність підприємств різних розмірів, форм власності, які виконують однакові функції в системі суспільного поділу праці і виготовляють продукцію для задоволення певної групи потреб споживачів.

Однією з найпотужніших зовнішніх сил з безпосереднього оточення підприємства є конкуренти, що діють а даній галузі.

Стан конкуренції в галузі можна аналізувати за моделлю п’яти конкурентних сил М.Портера:

1. Суперництво між існуючими фірмами з’являється у зв’язку з тим, що в однієї чи декількох фірм є можливість краще задовольнити потреби споживачів. До засобів конкурентної боротьби можна віднести: більш низькі ціни; кращі характеристики товару; краще обслуговування споживачів; спеціальний механізм просування товару; використування слабкостей конкурентів.

2. Потенційні нові конкуренти, що приходять з інших галузей, мають значні ресурси, виробничі потужності, бажання закріпитись на даному ринку. Їх проникненню на ринок можуть перешкоджати такі чинники: економія на масштабах; неможливість доступу до технології і ноу-хау; прихильність споживачів до певних марок; необхідний обсяг капіталовкладень; доступ до каналів збуту тощо.

3. Товари – замінники. Їх вплив буде відчутний, якщо: ціна замінника приваблива; витрати споживачів при „переключенні ” на новий товар низькі; споживачі думають, що замінники за якістю перевершують вихідний товар.

4. Постачальники. Можуть становити вагому конкурентну силу, оскільки можуть підвищити ціну на продукцію, яку постачають; постачати неякісну продукцію; несвоєчасно, некомплектно; відмовити підприємству - виробнику у поставках продукції (сировини, матеріалів, комплектуючих).

5. Покупці. Їх конкурентна ринкова сила виражається у зміні обсягів закупівлі продукції; рівнем інформованості покупців; чутливістю покупців до ціни; впливом на якість; культура, психологія покупців; належність до певного соціального прошарку та ін.

 

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. АГД як галузь економічної науки
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. Адміністративне право як галузь права
  9. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  10. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  11. Активами торговельного підприємства
  12. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот




Переглядів: 1193

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Макрооточення підприємства | Виробнича структура підприємства, її види і характеристика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.072 сек.