МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ПОНЯТТЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ (ПТ). ПРОБЛЕМА ВИЗНАЧЕННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТИ ТА ОЦІНКИ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ.Технологічний підхід в освіті. Педагогічні технології на основі особистісно-орієнтованого педагогічного процесу Лекція 1 1. Поняття педагогічної технології. Проблема визначення і реалізації мети та оцінки результатів навчально-виховного процесу. 2. Особистісно-орієнтована освіта і технології. Педагогіка співробітництва та її характеристики. 3. Проектна технологія. 4. Технологія навчання як дослідження. 5. Технологія повного засвоєння знань (Керолл, Блум). 6. Технологія індивідуалізації навчання в світовій практиці (А. С. Границька, Інге Унт, В. Д. Шадріков). 7. Технології диференційованого навчання (В. В. Фірсов, М. П. Гузик). Види диференціювання учнів в навчальному процесі.
У широкому розуміння під технологією слід розуміти сукупність і послідовність методів і процесів перетворення вхідних матеріалів, дозволяючи отримати продукцію із заданими параметрами. Ключовою ланкою будь-якої технології є детальне визначення кінцевого результату і точне його досягнення. У психолого-педагогічній літературі можна прослідкувати три підходи до визначення поняття «педагогічна технологія»: · під технологією розуміють часткову методику з досягнення окремо поставленої мети (методи); · під технологією розуміють педагогічну систему у цілому. Однак, важливими елементами цієї системи є учні і вчителі. Технологія є характеристикою того способу навчання, який закладений в педагогічній системі і може містити в собі ці елементи (методи + система засобів навчання); · технологію розглядають як оптимальну для досягнення заданої мети методику або систему, як певний алгоритм. Різноманітність підходів до тлумачення «технологія» пояснює те змістове наповнення, що вкладають науковці і дослідники у поняття «педагогічна технологія». Педагогічна технологія (ПТ)– це системна сукупність і порядок функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних засобів, використовуваних для досягнення педагогічної мети (М. В. Кларин). МетаПТ – підвищення ефективності освітнього процесу, гарантування досягнення учнями запланованих позитивних результатів навчання. Предметом технології навчання є конструювання системи шкільного навчання. Тобто охоплюються всі сторони розробки системи навчання: від постановки цілей і конструювання навчального процесу до перевірки ефективності роботи нових навчальних систем, з апробації і розповсюдження. Визначають таку структуру ПТ: 1. концептуальна основа; 2. змістова частина навчання: · мета навчання – загальна і конкретна; · зміст навчального матеріалу; 3. процесуальна частина– технологічний процес: · організація навчального процесу; · методи і форми навчальної діяльності школярів; · методи і форми роботи вчителя; · діяльність учителя з керування процесом засвоєння матеріалу; · діагностика навчального процесу. Схема технологічної побудови навчального процесу.
Поняття «педагогічна технологія» може бути представлена трьома аспектами: науковим: ПТ – це частина педагогічної науки, що вивчає та розробляє цілі, зміст і методи навчання та проектувальних педагогічних процесів; процесуально-описовим: опис (алгоритм) процесу, сукупність цілей, змісту, методів і засобів для досягнення планованих результатів навчання; процесуально-діючим: здійснення технологічного (педагогічного) процесу, функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних педагогічних засобів. ПТ функціонує і як наука, що досліджує найбільш раціональні шляхи навчання, і як система способів, принципів і регулятивів, застосовуваних у навчанні, і як реальний процес навчання. Поняття «ПТ» в освітній практиці вживається на трьох ієрархічно супідрядних рівнях. Загальнопедагогічний (загальнодидактичний) рівень: загальнопедагогічна (загальнодидактична, загальновиховна) технологія характеризує цілісний освітній процес у даному регіоні, навчальному закладі, на певному щаблі навчання. ПТ синонімічна педагогічній системі: у неї включається сукупність цілей, змісту, засобів і методів навчання, алгоритм діяльності суб’єктів та об'єктів процесу. Методичний (предметний) рівень: предметна ПТ вживається у значенні «часткова методика», тобто як сукупність методів і засобів для реалізації певного змісту навчання та виховання в рамках одного предмета, класу, учителя (методика викладання предметів, методика навчання, що компенсує, методика роботи вчителя, вихователя). Локальний (модульний) рівень: локальна технологія є технологію окремих частин навчально-виховного процесу, рішення часткових дидактичних і виховних завдань (технологія окремих видів діяльності, формування понять, виховання окремих особистісних якостей, технологія уроку, засвоєння нових знань, технологія повторення та контролю матеріалу, технологія самостійної роботи та ін.).
Читайте також:
|
||||||||
|