Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПОНЯТТЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ (ПТ). ПРОБЛЕМА ВИЗНАЧЕННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТИ ТА ОЦІНКИ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ.

Технологічний підхід в освіті. Педагогічні технології на основі особистісно-орієнтованого педагогічного процесу

Лекція 1

1. Поняття педагогічної технології. Проблема визначення і реалізації мети та оцінки результатів навчально-виховного процесу.

2. Особистісно-орієнтована освіта і технології. Педагогіка співробітництва та її характеристики.

3. Проектна технологія.

4. Технологія навчання як дослідження.

5. Технологія повного засвоєння знань (Керолл, Блум).

6. Технологія індивідуалізації навчання в світовій практиці (А. С. Границька, Інге Унт, В. Д. Шадріков).

7. Технології диференційованого навчання (В. В. Фірсов, М. П. Гузик). Види диференціювання учнів в навчальному процесі.

 

У широкому розуміння під технологією слід розуміти сукупність і послідовність методів і процесів перетворення вхідних матеріалів, дозволяючи отримати продукцію із заданими параметрами. Ключовою ланкою будь-якої технології є детальне визначення кінцевого результату і точне його досягнення. У психолого-педагогічній літературі можна прослідкувати три підходи до визначення поняття «педагогічна технологія»:

· під технологією розуміють часткову методику з досягнення окремо поставленої мети (методи);

· під технологією розуміють педагогічну систему у цілому. Однак, важливими елементами цієї системи є учні і вчителі. Технологія є характеристикою того способу навчання, який закладений в педагогічній системі і може містити в собі ці елементи (методи + система засобів навчання);

· технологію розглядають як оптимальну для досягнення заданої мети методику або систему, як певний алгоритм.

Різноманітність підходів до тлумачення «технологія» пояснює те змістове наповнення, що вкладають науковці і дослідники у поняття «педагогічна технологія».

Педагогічна технологія (ПТ)– це системна сукупність і порядок функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних засобів, використовуваних для досягнення педагогічної мети (М. В. Кларин).

МетаПТ – підвищення ефективності освітнього процесу, гарантування досягнення учнями запланованих позитивних результатів навчання.

Предметом технології навчання є конструювання системи шкільного навчання. Тобто охоплюються всі сторони розробки системи навчання: від постановки цілей і конструювання навчального процесу до перевірки ефективності роботи нових навчальних систем, з апробації і розповсюдження.

Визначають таку структуру ПТ:

1. концептуальна основа;

2. змістова частина навчання:

· мета навчання – загальна і конкретна;

· зміст навчального матеріалу;

3. процесуальна частина– технологічний процес:

· організація навчального процесу;

· методи і форми навчальної діяльності школярів;

· методи і форми роботи вчителя;

· діяльність учителя з керування процесом засвоєння матеріалу;

· діагностика навчального процесу.

Схема технологічної побудови навчального процесу.

 

Поняття «педагогічна технологія» може бути представлена трьома аспектами:

науковим: ПТ – це частина педагогічної науки, що вивчає та розробляє цілі, зміст і методи навчання та проектувальних педагогічних процесів;

процесуально-описовим: опис (алгоритм) процесу, сукупність цілей, змісту, методів і засобів для досягнення планованих результатів навчання;

процесуально-діючим: здійснення технологічного (педагогічного) процесу, функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних педагогічних засобів.

ПТ функціонує і як наука, що досліджує найбільш раціональні шляхи навчання, і як система способів, принципів і регулятивів, застосовуваних у навчанні, і як реальний процес навчання.

Поняття «ПТ» в освітній практиці вживається на трьох ієрархічно супідрядних рівнях.

Загальнопедагогічний (загальнодидактичний) рівень: загальнопедагогічна (загальнодидактична, загальновиховна) технологія характеризує цілісний освітній процес у даному регіоні, навчальному закладі, на певному щаблі навчання. ПТ синонімічна педагогічній системі: у неї включається сукупність цілей, змісту, засобів і методів навчання, алгоритм діяльності суб’єктів та об'єктів процесу.

Методичний (предметний) рівень: предметна ПТ вживається у значенні «часткова методика», тобто як сукупність методів і засобів для реалізації певного змісту навчання та виховання в рамках одного предмета, класу, учителя (методика викладання предметів, методика навчання, що компенсує, методика роботи вчителя, вихователя).

Локальний (модульний) рівень: локальна технологія є технологію окремих частин навчально-виховного процесу, рішення часткових дидактичних і виховних завдань (технологія окремих видів діяльності, формування понять, виховання окремих особистісних якостей, технологія уроку, засвоєння нових знань, технологія повторення та контролю матеріалу, технологія самостійної роботи та ін.).

 


Читайте також:

  1. D і 3D технології креслення в AutoCAD
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I визначення впливу окремих факторів
  4. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. II. Поняття соціального процесу.
  7. IV. План навчального процесу.
  8. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  9. Ocнoвнi визначення здоров'я
  10. OLAP-Технології
  11. PR-ІНСТРУМЕНТАРІЙ І МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
  12. PR-технології у виборчій кампанії.




Переглядів: 667

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА: СУСПІЛЬНЕ ВІДТВОРЕННЯ. СУСПІЛЬНИЙ ПРОДУКТ ТА ЙОГО ФОРМИ | Когнітивна галузь

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.