МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПОНЯТТЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ (ПТ). ПРОБЛЕМА ВИЗНАЧЕННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТИ ТА ОЦІНКИ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ.Технологічний підхід в освіті. Педагогічні технології на основі особистісно-орієнтованого педагогічного процесу Лекція 1 1. Поняття педагогічної технології. Проблема визначення і реалізації мети та оцінки результатів навчально-виховного процесу. 2. Особистісно-орієнтована освіта і технології. Педагогіка співробітництва та її характеристики. 3. Проектна технологія. 4. Технологія навчання як дослідження. 5. Технологія повного засвоєння знань (Керолл, Блум). 6. Технологія індивідуалізації навчання в світовій практиці (А. С. Границька, Інге Унт, В. Д. Шадріков). 7. Технології диференційованого навчання (В. В. Фірсов, М. П. Гузик). Види диференціювання учнів в навчальному процесі.
У широкому розуміння під технологією слід розуміти сукупність і послідовність методів і процесів перетворення вхідних матеріалів, дозволяючи отримати продукцію із заданими параметрами. Ключовою ланкою будь-якої технології є детальне визначення кінцевого результату і точне його досягнення. У психолого-педагогічній літературі можна прослідкувати три підходи до визначення поняття «педагогічна технологія»: · під технологією розуміють часткову методику з досягнення окремо поставленої мети (методи); · під технологією розуміють педагогічну систему у цілому. Однак, важливими елементами цієї системи є учні і вчителі. Технологія є характеристикою того способу навчання, який закладений в педагогічній системі і може містити в собі ці елементи (методи + система засобів навчання); · технологію розглядають як оптимальну для досягнення заданої мети методику або систему, як певний алгоритм. Різноманітність підходів до тлумачення «технологія» пояснює те змістове наповнення, що вкладають науковці і дослідники у поняття «педагогічна технологія». Педагогічна технологія (ПТ)– це системна сукупність і порядок функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних засобів, використовуваних для досягнення педагогічної мети (М. В. Кларин). МетаПТ – підвищення ефективності освітнього процесу, гарантування досягнення учнями запланованих позитивних результатів навчання. Предметом технології навчання є конструювання системи шкільного навчання. Тобто охоплюються всі сторони розробки системи навчання: від постановки цілей і конструювання навчального процесу до перевірки ефективності роботи нових навчальних систем, з апробації і розповсюдження. Визначають таку структуру ПТ: 1. концептуальна основа; 2. змістова частина навчання: · мета навчання – загальна і конкретна; · зміст навчального матеріалу; 3. процесуальна частина– технологічний процес: · організація навчального процесу; · методи і форми навчальної діяльності школярів; · методи і форми роботи вчителя; · діяльність учителя з керування процесом засвоєння матеріалу; · діагностика навчального процесу. Схема технологічної побудови навчального процесу.
Поняття «педагогічна технологія» може бути представлена трьома аспектами: науковим: ПТ – це частина педагогічної науки, що вивчає та розробляє цілі, зміст і методи навчання та проектувальних педагогічних процесів; процесуально-описовим: опис (алгоритм) процесу, сукупність цілей, змісту, методів і засобів для досягнення планованих результатів навчання; процесуально-діючим: здійснення технологічного (педагогічного) процесу, функціонування всіх особистісних, інструментальних і методологічних педагогічних засобів. ПТ функціонує і як наука, що досліджує найбільш раціональні шляхи навчання, і як система способів, принципів і регулятивів, застосовуваних у навчанні, і як реальний процес навчання. Поняття «ПТ» в освітній практиці вживається на трьох ієрархічно супідрядних рівнях. Загальнопедагогічний (загальнодидактичний) рівень: загальнопедагогічна (загальнодидактична, загальновиховна) технологія характеризує цілісний освітній процес у даному регіоні, навчальному закладі, на певному щаблі навчання. ПТ синонімічна педагогічній системі: у неї включається сукупність цілей, змісту, засобів і методів навчання, алгоритм діяльності суб’єктів та об'єктів процесу. Методичний (предметний) рівень: предметна ПТ вживається у значенні «часткова методика», тобто як сукупність методів і засобів для реалізації певного змісту навчання та виховання в рамках одного предмета, класу, учителя (методика викладання предметів, методика навчання, що компенсує, методика роботи вчителя, вихователя). Локальний (модульний) рівень: локальна технологія є технологію окремих частин навчально-виховного процесу, рішення часткових дидактичних і виховних завдань (технологія окремих видів діяльності, формування понять, виховання окремих особистісних якостей, технологія уроку, засвоєння нових знань, технологія повторення та контролю матеріалу, технологія самостійної роботи та ін.).
Читайте також:
|
||||||||
|