МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||
Поняття державного (політичного) режиму та його види.Конфедерація - тимчасовий союз суверенних держав, що об'єдналися для досягнення певної мети і спільного здійснення певних напрямів державної діяльності (оборона країни, зовнішня торгівля, митна справа, грошово-кредитна система і т.д.) при збереженні в інших питаннях повної самостійності. Основні ознаки конфедерації (через етап конфедерації пройшли США, Нідерланди, Швейцарія, остання конфедерація - Сенегамбія, 1981-1989 рр.): 1) відсутність загальної для всієї конфедерації єдиної території і державної межі; 2) відсутність загальних законодавчих органів і системи управління; 3) відсутність загальних для всієї конфедерації конституції і системи законодавства, громадянства, судової і фінансової систем; 4) відсутність суверенітету конфедерації, збереження суверенітету і міжнародно-правового статусу учасників конфедерації; 5) наявність загального конфедеративного органу, що складається з делегатів суверенних держав; 6) рішення загальних конфедеративних органів, що приймається за принципом консенсусу і у разі незгоди з ним членів конфедерації, не є обов'язковим і не спричиняє за собою ніяких санкцій ; 7) наявність права виходу з складу конфедерації у кожного з її суб'єктів. Конфедерації мають нестійкий, перехідний характер: вони або розпадаються, або еволюціонують у федерацію. Заслуговує уваги особлива форма об'єднання держав, іменована співдружністю (СНД, британська співдружність націй, європейська співдружність в Західній Європі). Це вельми рідкісне, ще більш аморфне, ніж конфедерація, але, проте, організаційно оформлене об'єднання держав, виступаючих як асоційовані учасники при збереженні ними повного суверенітету і незалежності. В основі співдружності, як і при конфедерації, знаходяться міждержавний договір, статут, декларація, угоди, інші юридичні акти. Цілі, що висуваються при створенні співдружності, можуть бути самі різні - економічні, культурні і ін. Співдружність може мати перехідний характер: розвинутися в конфедерацію і навіть у федерацію за наявності необхідних передумов, або, навпаки, привести до дезінтеграції, роз'єднання. Основою для кваліфікації державних режимів служить: - ступінь розвиненості політичної демократії; - реальний політико-правовий статус особи. З урахуванням цих критеріїв сучасні державні (політичні) режими підрозділяються на види: демократичні і антидемократичні. Існують також перехідні режими.
Демократичний режим характерний для правової держави. Його способи і методи здійснення державної влади реально забезпечують вільний розвиток особи; участь в здійсненні державної влади; свободу в економічній діяльності; захищеність прав і законних інтересів; врахування інтересів більшості і меншини; легальна дія опозиційних партій; формування уряду тими партіями, які перемогли на відповідних виборах; домінування переконання, узгодження, компромісу; виборність і змінюваність центральних і місцевих органів державної влади і т.п. При антидемократичному режимі відбувається зневага прав і свобод людини, придушення опозиції, не виключається скасування представницького самого найвищого органу (парламенту) або перетворення його до маріонеткової установи, формування уряду армією, що захопила владу і т.п. Тоталітарний режим - крайня форма антидемократичного режиму. Вона характеризується повним пануванням держави над особою і суспільством; одержавленням всіх легальних суспільних організацій; не обмеженими законом і закону не підлеглими повноваженнями влади; забороною демократичних організацій; фактичною ліквідацією формально проголошених конституційних прав і свобод; всепроникаючим контролем над діяльністю громадян і суспільних організацій; політичною цензурою; відсутністю гласності; войовничою тотальною нетерпимістю до всіх, хто мислить інакше, ніж диктує правляча партія . Авторитарний режим не такий різкий в крайніх, реакційних проявах, як тоталітарний режим. Він сполучає в собі риси тоталітарного і демократичного режимів. Відповідно до демократичного режиму він зберігає автономію особи і суспільства в сферах, що не відносяться до політики; не намагається радикально перебудувати суспільство на ідеологічній основі; допускає економічний, соціальний, культурний, а частково і ідеологічний плюралізм; не прагне ввести планове управління економікою і встановити загальний контроль над населенням, обмежується жорстким політичним контролем; може базуватися на праві, моральних засадах. На відміну від демократичного режиму, при якому джерелом влади є народ, авторитарний режим характеризується: (1) необмеженою владою однієї особи або групи осіб, непідконтрольної народу, що формується, головним чином, не шляхом конкурентної виборної боротьби, а за допомогою нав'язування волі зверху; (2) наявністю центру управління, який діє на свій розсуд, у тому числі і з порушенням норм закону; (3) концентрацією влади в руках одного або декількох тісно взаємозв'язаних органів, рішення яких повинні виконуватися беззаперечно; (4) використанням насильства і позасудових методів примушення людей; (5) опорою на поліцейський і військовий апарат; (6) субординацією суб'єктів суспільних відносин, дією принципу пріоритету держави над особою, відсутністю гарантій здійснення конституційно проголошених прав і свобод особи, особливо у взаємостосунках особи з владою. Авторитарний режим може бути двох видів: - революційний - направлений на зміну типу суспільно-політичного розвитку; - стабілізаційний - орієнтований на збереження існуючого суспільно-політичного ладу. Авторитарний стабілізаційний режим може мати на меті проведення мобілізаційних заходів на подолання труднощів, які виникли в результаті надзвичайних обставин. Конспект лекції з дисципліни: „ Теорія держави і права” Для студентів спеціальності 5.03040101 „Правознавство”
Тема: „Механізм держави”
План: 1. Поняття і ознаки механізму держави. 2. Поняття і ознаки державного органу. 3. Види органів держави. 4. Стан та перспективи розвитку механізму Української держави.
Література:
К.: Юрінком Інтер, 2004. 8. Теорія держави і права: Навч.посіб./ А.Ю.Олійник, С.Д.Гусарєв, О.А.Слюсаренко.-К, 2001. 9. Зайчук О.В.; Оніщенко Н.М. Теорія держави і права: Академічний курс.- К. Юрінком Інтер, 2006.608 с. 10. Шестопалов М.М. Теорія держави і права.-К.: Прецедент, 2006 – 197 с.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||
|