МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Проектна стадія.Правотворчий процес - система взаємозв'язаних процедур (стадій) по ухваленню, зміні як законів, так і підзаконних актів. Стадії правотворчого процесу, у свою чергу, можуть бути розбиті на ряд етапів. Не слід ототожнювати правотворчий і законодавчий процес. Законодавчий процес - важлива складова частина правотворчого процесу, що має складний характер. Кожний вид нормативно-правових актів пов'язаний з компетенцією державних органів певного рівня, а тому підготовка, розгляд і ухвалення кожного виду актів в ієрархії актів володіють специфічними ознаками. Ступінь складності правотворчого процесу визначається тим, які нормативно-правові акти приймаються - закони Верховної Ради, укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів, рішення органів місцевого самоврядування і ін. Пропоную класифікацію стадій правотворчості в узагальненому вигляді (включаючи законодавчий процес і процес ухвалення підзаконних актів). Класифікація стадій правотворчості подається на фоні процесу правоутворення. Заздалегідь помітимо, що стадії правотворчості можуть співпадати із стадіями правоутворення, проте процес правоутворення не вичерпується процесом правотворчості. Стадії правоутворення і правотворчого процесу: 1. Передпроектна стадія: 1.1- формування юридичного мотиву про необхідність внесення змін в діючу систему норм права - відбувається на рівні правосвідомості в результаті виявлення волі народу (колективу), об'єктивно обумовленою потребами його соціального життя; 1.2 - правотворча ініціатива - обгрунтовування юридичної значимості видання нормативно-правового акту. Це - етап правоутворення. Він характеризується дією об'єктивних чинників і є підготовчою стадією правотворчості. 2.1 - прийняття рішення про підготовку проекту нормативно-правового акту; 2.2 - розробка концепції проекту нормативно-правового акту і підготовка його тексту (або доробка проекту, внесеного в порядку правотворчої ініціативи), тобто юридичне формулювання волі народу (колективу) у вигляді норм права. Проекти указів Президента, постанов уряду звичайно готуються відповідними міністерствами і відомствами або на підставі плану попередніх робіт, або по разовому дорученню Президента, керівництва уряду. Такі проекти можуть бути підготовлені в апараті Президента і уряду. Щоб забезпечити кваліфіковане складання проекту, передбачається участь фахівців відповідно до відомчого (галузевого) принципу, згідно якого складання первинних проектів здійснюється тими органами і організаціями, профілю діяльності яких вони відповідають. Залучаються до підготовки проектів нормативно-правових актів (головним чином законів) партії, профспілки і інші суспільні об'єднання. 2.3 - попередній розгляд проекту нормативно-правового акту правотворчим органом. Для розгляду проекту звичайно залучаються зацікавлені державні органи, організації, громадськість. Форми обговорення різні: парламентські читання, наради з участю наукової громадськості і зацікавлених міністерств, рецензування науково-дослідними інститутами і ін. Після обліку пропозицій і зауважень проект остаточно відпрацьовується і редагується; 2.4 - обговорення проекту нормативно-правового акту і узгодження його тексту із зацікавленими особами. Найважливіші законопроекти можуть бути винесені на всенародне обговорення. Цей етап правоутворення є початковою стадією правотворчості. Читайте також:
|
||||||||
|