МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||
ПРОЕКТНА ТЕХНОЛОГІЯ«Метод проектів» виник на початку ХХ століття у США як «Метод проблем», заснований на ідеях гуманістичного напрямку у філософії та освіті, розроблених американським філософом та педагогом Дж. Дьюї та його учнем В.Х. Кілпатриком. Ними пропонувалося будувати навчання на активній основі через доцільну діяльність учня, співвідносячись з його особистісною зацікавленістю саме в цьому знанні. Ось чому надзвичайно важливо показувати дітям їхню особистісну зацікавленість в знаннях, які набуваються, які можуть та повинні нагодитися їм у житті. Для цього необхідна проблема, взята з реального життя, знайома та значуща для дитини, для розв’язання якої йому необхідно застосувати отримані знання та нові знання, які ще слід набути. Вчитель може підказати джерела інформації, спрямувати думку в потрібному напрямку для самостійного пошуку. В результаті учні повинні самостійно спільними зусиллями розв’язати проблему, застосувавши необхідні знання інколи з різних областей, отримати реальний відчутний результат. Вся робота над проблемою набуває контури проектної діяльності. На сучасному етапі розвитку системи освіти та педагогічної думки «Метод проектів» є інтегрованим компонентом розробленої та структурованої системи освіти. Освітня технологія «Метод проектів» – сукупність прийомів, дій учнів в їх певній послідовності для досягнення поставленої мети (завдання) – розв’язання визначеної проблеми, значущої для учня (студента, слухача), та оформленої у вигляді певного кінцевого продукту. Навчальний проект –це спільна цілеспрямована, завчасно запроектована та усвідомлена діяльність учнів-партнерів. Проектна спрямованість діяльності має спільну проблему, мету, узгоджені методи та спрямована на формування певної системи інтелектуальних та практичних компетенцій. Мета освітньої технології «Метод проектів» - надання учням (студентам, слухачам) можливості самостійного набуття в процесі розв’язання практичних завдань або проблем, які вимагають інтеграції знань з різних предметних галузей.
Основні завдання освітньої технології «Метод проектів»: ¨ навчити самостійно критично мислити; ¨ навчити розмірковувати, спираючись на знання фактів, закономірності науки, робити аргументовані висновки; ¨ приймати самостійні доцільні рішення; ¨ навчити працювати у команді, виконуючи різні соціальні ролі (за Є.С. Полат) ¨ навчити слухачів здобувати знання самостійно, вміти застосовувати їх для розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань; ¨ сприяти слухачам у набутті комунікативних навичок; ¨ розширити коло спілкування слухачів, їх світогляд; ¨ прищепити уміння користуватися дослідницькими прийомами, зокрема збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати, висувати різні гіпотези, робити висновки.
Ознаки освітньої технології «Метод проектів»
Типологія освітніх проектів Для типології освітніх проектів пропонуються такі типологічні ознаки: ¨ домінуюча в проекті діяльність: дослідницька, пошукова, творча, рольова, прикладна (практико-орієнтовна), ознайомлювально-орієнтувальна та ін.: § практико-орієнтований, § інформаційний, § творчий тощо; ¨ предметно-змістова галузь: в межах однієї галузі знань, в міжгалузеві: § монопроект, § міжпредметний проект; ¨ характер координації проекту: безпосередній (жорсткий, гнучкий), скритий (неявний, імітуючий учасників проекту): § проект з відкритою координацією, § проект зі скритою координацією; ¨ характер контактів (серед учасників однієї школи, класу, міста, регіону, країни, різних країн світу): § внутрішкільний, § регіональний, § міжнародний; ¨ кількість учасників проекту: § індивідуальний, § парний, § груповий; ¨ тривалість проекту: § короткотерміновий, § довготерміновий. Структурування освітніх проектів Загальні підходи до структурування проектів: ¨ вибір теми проекту, його типу, кількості учасників; ¨ можливі варіанти проблем, які важливо дослідити в межах обраної тематики (проблеми висуваються учнями, студентами, слухачами за допомогою педагога, тренера з наступним їх обговоренням); ¨ розподіл завдань по групах, обговорення можливих методів дослідження, пошук інформації, творчих рішень; ¨ самостійна робота учасників проекту над своїм індивідуальним або груповим дослідницьким творчим завданням; ¨ проміжні обговорення отриманих даних в групах; ¨ захист проектів, опонування; ¨ колективне обговорення, експертиза, результати зовнішньої оцінки, висновки. Етапи освітньої технології «Метод проектів»
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||
|